Pagina 1 van 1

na zelf uitlezen blijkt regeneratievloeistof op

Geplaatst: 30.03.2014 - 12:31
door s40poweR
De auto trekt niet meer in 3 4 en 5 dus ik dacht dat de turbo kapot was maar kan de turbo schoepen handmatig ronddraaien en er zit geen speling op het asje
We hebben de auto uitgelezen en nu blijkt het regeneratievloeistof op te zijn zonder foutmelding op de bc.
Nu is mijn vraag of de auto geknepen word op vermogen net als bij een vrachtwagen waar de add blue van op is?
Roetfilter, egr , carterontluchting net vervangen maar nog niet bij volvo geweest voor een reset
Mvg rene

Re: na zelf uitlezen blijkt regeneratievloeistof op

Geplaatst: 31.03.2014 - 10:21
door prwi
Regeneratievloeistof z.s.m. bijvullen, let op je oliepeil (dat gaat stijgen). Voor een dikke 100,- eu is het weer klaar.

Re: na zelf uitlezen blijkt regeneratievloeistof op

Geplaatst: 31.03.2014 - 16:13
door s40poweR
Vandaag bij de dealer geweest en het tankje was zo goed als leeg.
Deze is weer gevuld en de storingen zijn verwijderd en ik hoop dat dit zo blijft want het heeft me weer genoeg gekost
Mvg rene

Re: na zelf uitlezen blijkt regeneratievloeistof op

Geplaatst: 07.04.2014 - 14:19
door Elho
Kan je eigenlijk ook zelf uitlezen (mbh OBD) hoe vol je roetfilter al zit?

Ik heb besloten om deze nog niet te laten vervangen op 120.000km omdat ik vaak lange snelwegritjes doe, maar ik wil het boeltje toch ook wel int oog houden.

Re: na zelf uitlezen blijkt regeneratievloeistof op

Geplaatst: 07.04.2014 - 17:04
door prwi
@elho kan de dealer voor je meten, ik weet niet of je dat zelf kunt uitlezen. Ter geruststelling: bij 145.000 is bij onze C30 het filter voor 20% vol.

Re: na zelf uitlezen blijkt regeneratievloeistof op

Geplaatst: 07.04.2014 - 19:33
door Elho
prwi schreef: @elho kan de dealer voor je meten, ik weet niet of je dat zelf kunt uitlezen. Ter geruststelling: bij 145.000 is bij onze C30 het filter voor 20% vol.
Had jij er zelf bewust voor gekozen om niet te laten vervangen op 120.000KM? Of was het gewoon je garagist die zei dat het niet nodig was? In de garage naar waar ik zou gaan gaan ze er gewoon van uit dat die bij 120K km vervangen moet. Waar ik persoonlijk echt niet achter sta, tenzij filter vol zit en het echt nodig is...

Re: na zelf uitlezen blijkt regeneratievloeistof op

Geplaatst: 08.04.2014 - 13:50
door prwi
Elho schreef:
prwi schreef: @elho kan de dealer voor je meten, ik weet niet of je dat zelf kunt uitlezen. Ter geruststelling: bij 145.000 is bij onze C30 het filter voor 20% vol.
Had jij er zelf bewust voor gekozen om niet te laten vervangen op 120.000KM? Of was het gewoon je garagist die zei dat het niet nodig was? In de garage naar waar ik zou gaan gaan ze er gewoon van uit dat die bij 120K km vervangen moet. Waar ik persoonlijk echt niet achter sta, tenzij filter vol zit en het echt nodig is...
Advies van de garage. Aanleiding was een melding van motorstoring, de regeneratievloeistof bleek op. Toen is het filter ook "doorgemeten" (iets met drukverschil tussen twee sensors).

Re: na zelf uitlezen blijkt regeneratievloeistof op

Geplaatst: 08.04.2014 - 14:42
door MarioC70
Als je hem niet vervangt krijg je alleen maar problemen en storingen,ze geven het niet voor niets op,verkeerde zuinigheid dus.
Je zal niet de eerste zijn waarbij de boel in de soep loopt.

Re: na zelf uitlezen blijkt regeneratievloeistof op

Geplaatst: 08.04.2014 - 19:14
door Elho
Ik zal hem uiteindelijk wel vervangen. Maar op 120.000 lijkt me dit echt te vroeg. Is toch maar een gemiddelde dat ze nemen. Als je min of meer weet hoe een roetfilter werkt dan ga ik er van uit dat met mijn rijgedrag de filter nog een tijd door kan. Ik doe in het algemeen 2 typen ritjes, een "kort" van 30 km enkel en een lang van 180km enkel. Vooral dus bij die laatste dus voldoende tijd om goed op temperatuur te komen. Voor de rest haal ik mijn wagen voor stadsritten niet uit de garage. Daarvoor heb ik mijn fiets.

Maar kijk, als nu blijkt dat die toch moest vol zitten ga ik hem zeker vervangen. Zo ben ik ook wel weer. Maar ik wil niet te preventief handelen.

Re: na zelf uitlezen blijkt regeneratievloeistof op

Geplaatst: 08.04.2014 - 19:19
door MarioC70
Elho schreef: Ik zal hem uiteindelijk wel vervangen. Maar op 120.000 lijkt me dit echt te vroeg. Is toch maar een gemiddelde dat ze nemen. Als je min of meer weet hoe een roetfilter werkt dan ga ik er van uit dat met mijn rijgedrag de filter nog een tijd door kan. Ik doe in het algemeen 2 typen ritjes, een "kort" van 30 km enkel en een lang van 180km enkel. Vooral dus bij die laatste dus voldoende tijd om goed op temperatuur te komen. Voor de rest haal ik mijn wagen voor stadsritten niet uit de garage. Daarvoor heb ik mijn fiets.

Maar kijk, als nu blijkt dat die toch moest vol zitten ga ik hem zeker vervangen. Zo ben ik ook wel weer. Maar ik wil niet te preventief handelen.
Hou wel je olieniveau in de gaten,dat het niet stijgt...

Re: na zelf uitlezen blijkt regeneratievloeistof op

Geplaatst: 08.04.2014 - 19:22
door Elho
yup, doe ik sowieso al frequent. Maar inderdaad goede tip! Is al een eerste signaal dat de filter te vol loopt, naar mijn mening ben je dan eigenlijk ook al bijna te laat voor een vervanging. Zou het daarom zelf kunnen uitlezen. Maar vrees of dit kan via OBD?