De auto trekt niet meer in 3 4 en 5 dus ik dacht dat de turbo kapot was maar kan de turbo schoepen handmatig ronddraaien en er zit geen speling op het asje
We hebben de auto uitgelezen en nu blijkt het regeneratievloeistof op te zijn zonder foutmelding op de bc.
Nu is mijn vraag of de auto geknepen word op vermogen net als bij een vrachtwagen waar de add blue van op is?
Roetfilter, egr , carterontluchting net vervangen maar nog niet bij volvo geweest voor een reset
Mvg rene
na zelf uitlezen blijkt regeneratievloeistof op
- Elho
- 3rd Gear member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 07.11.2012 - 13:14
- Locatie: Limburg (B)
Kan je eigenlijk ook zelf uitlezen (mbh OBD) hoe vol je roetfilter al zit?
Ik heb besloten om deze nog niet te laten vervangen op 120.000km omdat ik vaak lange snelwegritjes doe, maar ik wil het boeltje toch ook wel int oog houden.
Ik heb besloten om deze nog niet te laten vervangen op 120.000km omdat ik vaak lange snelwegritjes doe, maar ik wil het boeltje toch ook wel int oog houden.
Volvo XC60 R-Design 2019 T4 Bursting Blue
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D
- Elho
- 3rd Gear member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 07.11.2012 - 13:14
- Locatie: Limburg (B)
Had jij er zelf bewust voor gekozen om niet te laten vervangen op 120.000KM? Of was het gewoon je garagist die zei dat het niet nodig was? In de garage naar waar ik zou gaan gaan ze er gewoon van uit dat die bij 120K km vervangen moet. Waar ik persoonlijk echt niet achter sta, tenzij filter vol zit en het echt nodig is...prwi schreef: @elho kan de dealer voor je meten, ik weet niet of je dat zelf kunt uitlezen. Ter geruststelling: bij 145.000 is bij onze C30 het filter voor 20% vol.
Volvo XC60 R-Design 2019 T4 Bursting Blue
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40
Advies van de garage. Aanleiding was een melding van motorstoring, de regeneratievloeistof bleek op. Toen is het filter ook "doorgemeten" (iets met drukverschil tussen twee sensors).Elho schreef:Had jij er zelf bewust voor gekozen om niet te laten vervangen op 120.000KM? Of was het gewoon je garagist die zei dat het niet nodig was? In de garage naar waar ik zou gaan gaan ze er gewoon van uit dat die bij 120K km vervangen moet. Waar ik persoonlijk echt niet achter sta, tenzij filter vol zit en het echt nodig is...prwi schreef: @elho kan de dealer voor je meten, ik weet niet of je dat zelf kunt uitlezen. Ter geruststelling: bij 145.000 is bij onze C30 het filter voor 20% vol.
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Als je hem niet vervangt krijg je alleen maar problemen en storingen,ze geven het niet voor niets op,verkeerde zuinigheid dus.
Je zal niet de eerste zijn waarbij de boel in de soep loopt.
Je zal niet de eerste zijn waarbij de boel in de soep loopt.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- Elho
- 3rd Gear member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 07.11.2012 - 13:14
- Locatie: Limburg (B)
Ik zal hem uiteindelijk wel vervangen. Maar op 120.000 lijkt me dit echt te vroeg. Is toch maar een gemiddelde dat ze nemen. Als je min of meer weet hoe een roetfilter werkt dan ga ik er van uit dat met mijn rijgedrag de filter nog een tijd door kan. Ik doe in het algemeen 2 typen ritjes, een "kort" van 30 km enkel en een lang van 180km enkel. Vooral dus bij die laatste dus voldoende tijd om goed op temperatuur te komen. Voor de rest haal ik mijn wagen voor stadsritten niet uit de garage. Daarvoor heb ik mijn fiets.
Maar kijk, als nu blijkt dat die toch moest vol zitten ga ik hem zeker vervangen. Zo ben ik ook wel weer. Maar ik wil niet te preventief handelen.
Maar kijk, als nu blijkt dat die toch moest vol zitten ga ik hem zeker vervangen. Zo ben ik ook wel weer. Maar ik wil niet te preventief handelen.
Volvo XC60 R-Design 2019 T4 Bursting Blue
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Hou wel je olieniveau in de gaten,dat het niet stijgt...Elho schreef: Ik zal hem uiteindelijk wel vervangen. Maar op 120.000 lijkt me dit echt te vroeg. Is toch maar een gemiddelde dat ze nemen. Als je min of meer weet hoe een roetfilter werkt dan ga ik er van uit dat met mijn rijgedrag de filter nog een tijd door kan. Ik doe in het algemeen 2 typen ritjes, een "kort" van 30 km enkel en een lang van 180km enkel. Vooral dus bij die laatste dus voldoende tijd om goed op temperatuur te komen. Voor de rest haal ik mijn wagen voor stadsritten niet uit de garage. Daarvoor heb ik mijn fiets.
Maar kijk, als nu blijkt dat die toch moest vol zitten ga ik hem zeker vervangen. Zo ben ik ook wel weer. Maar ik wil niet te preventief handelen.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- Elho
- 3rd Gear member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 07.11.2012 - 13:14
- Locatie: Limburg (B)
yup, doe ik sowieso al frequent. Maar inderdaad goede tip! Is al een eerste signaal dat de filter te vol loopt, naar mijn mening ben je dan eigenlijk ook al bijna te laat voor een vervanging. Zou het daarom zelf kunnen uitlezen. Maar vrees of dit kan via OBD?
Volvo XC60 R-Design 2019 T4 Bursting Blue
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D