ACC en remlichten?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Beware
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 28.03.2011 - 23:47
Locatie: Geesteren (ov)

Ik heb in mijn PIH voor het eerst ACC (file-assitent) en ik vind het geweldig.

Ik heb echter een puntje van kritiek op deze optie.
Omdat ik zelf het rempedaal niet intrap weet ik nooit wanneer mijn remlichten branden.

Op de derde dag dat ik deze auto had, had ik er al bijna iemand achterin hangen.
Ik zag hem komen (citroen C5) en heb dus maar even naarstig een paar keer mijn rempedaal ingedrukt.
Gevolg een dikke rookwolk achter me. Maar het ging goed.
Nu vermoed ik dat hij domweg niet zat op te letten, maar toch.

Soms houd de auto iets in, neemt wat gas terug.
Soms moet er ook iets krachtiger afgeremd worden.
En daar zit nu net het euvel, wanneer branden je remlichten wel en wanneer niet.

Het was leuk geweest om je eigen auto-icoontje op je dashboard van remlichten te voorzien.
Kan dit even in de volgende softwareversie meegenomen worden, s.v.p. :-)
Volvo S60 (2001) 2.4 LPG (100 L) Goudkleurig
Mercedes C200 CDI Sportcoupe, Zwart
Ford Mondeo, 2,2 CDTI Sportspack, Wit
V60 D3 Kinetic Cosmic White
V60 D3 Summum, Black sapphire metalic, geartronic, vol leer, xenon meedraaiend, business pack pro, schuifdak, silver skidplate, 18 inch velgen diamond cut dark grey.

Zakelijk: V60 D6 PIH, Passion red, 's winters op Fortuna 18" zwart, 's zomers op Titania 18". Bijna alle opties. Prive: XC70 3.2 Summum
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3133
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Mijn ervaring is dat de remlichten best vaak branden bij onregelmatig rijdend verkeer. Ik heb al één of twee keer een onheus gebaar gekregen van iemand die met alle geweld te dicht achterop wilde rijden en dus tot zijn grote schrik begroet werd door drie felle rode lampen, terwijl er voor mij, volgens zijn perceptie, genoeg ruimte was.

Ik heb eerder het gevoel dat hij te snel de rem gebruikt, hoewel dat met de meer recente software versies een stuk beter is geworden.
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1639
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Als de auto voelbaar langzamer gaat rijden, gaat de remlichten aan. Je merk het verschil tussen egaal terug lopen van de snelheid en voelbaar inhouden.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Hebben jullie wel eens gezien dat de remlichten 3 keer heel snel achter elkaar knipperen?
Theking
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 23.06.2013 - 12:58

Nee dat niet, maar wel bij krachtig remmen dat de alarmlichten dan aangaan!
Gebruikersavatar
ptimmermans
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 17.10.2013 - 19:08

Nee dat niet, maar wel bij krachtig remmen dat de alarmlichten dan aangaan!
Hey, da's een nieuwe. Is dat standaard bij de PIH?
Of ik heb blijkbaar nog nooit echt hard hoeven remmen, of je ziet/merkt er zelf in de auto niets van.
2013 - Volvo V60 PIH, Inscription Black Metallic, SCT, DSL, SL, PL, CAM
2010 - Lexus 220D +ML + Leather
2007 - Lexus 220D +ML
2002 - Volvo S40 1.9D - European Sports Navigator
1998 - Ford Cougar
1997 - Ford Focus
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

ptimmermans schreef:
Nee dat niet, maar wel bij krachtig remmen dat de alarmlichten dan aangaan!
Hey, da's een nieuwe. Is dat standaard bij de PIH?
Of ik heb blijkbaar nog nooit echt hard hoeven remmen, of je ziet/merkt er zelf in de auto niets van.
Dat is al jaren zo ;) Alarmlichten gaan alleen aan wanneer je erg hard remt en blijft remmen.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”