enigzins hortende XC70

Plaats reactie
CasperV
Starter

Goedendag allemaal,

ik ben nieuw op dit forum, dus even een korte introductie. Al heel lang ben ik een Volvo liefhebber, groot gebracht door vader met Volvo's. Later toen ik zelf een auto kon aanschaffen in het bezit geweest van een redelijk unieke 265 GLE. Daarna kwamen verscheidene andere merken, maar sinds januari van dit jaar ben ik dan eindelijk weer in het bezit van een Volvo en wel een mooie XC70 2.5 T uit 2004.
Hij heeft 195000 km gelopen en bij de aanschafprijs heb ik rekening gehouden met eventuele mankementen. In maart zijn we ermee naar Oostenrijk gereden, en hij reed als een zonnetje ! Weer terug in Nederland kreeg ik opeens de melding in het display, dat de remvloeistof bijgevuld moest worden. Al gauw wilde hij ook niet meer goed schakelen. Er bleek vloeistof weg te lopen uit de hoofd rem cilinder. Deze is inmiddels vervangen en omdat de hele bak er toch uit moest heeft mijn garage ( geen officiële dealer, maar al jaren mijn steun en toeverlaat op auto gebied ) de koppelingsplaten en het vliegwiel (?) vervangen.

Nu constateer ik het volgende. Bij rustig rijden op een constante snelheid voelt hij wat "hortend" aan, niet veel, maar je voelt af en toe een klein schokje, alsof er een klein duwtje gegeven wordt. Op dit forum lees ik dat dat zou kunnen liggen aan de vierwiel aandrijving. Is dit een normaal verschijnsel, of zou er iets mis kunnen zijn met de aandrijving. Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet, Casper
CasperV
Starter

Ik ben er inmiddels achter dat het bovenbeschreven fenomeen aan de airco ligt. Het probleem is dat wanneer ik de airco aanzet, de motor af en toe inhoudt. Ook is er af en toe een raspend geluid te horen, wat uit de luchttoevoerkanalen lijkt komen. Wanneer de airco uitstaat, dan is er geen vuiltje aan de lucht en rijdt hij als een zonnetje. Ik las dit probleem al op dit forum in de rubriek 40/50 en 60. Zou graag willen weten waar dit aan ligt en wat er aan te doen is, zodat ik mijn garage de goede richting in kan sturen.
MarioC70
6th Gear member

Nieuwe aircopomp..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”