Afgelopen maandag kreeg ik op de snelweg de meldingen ''anti skid service vereist'' en ''minder motorvermogen''.
Gelijk de eerstvolgende afrit maar genomen en de wagen even stilgezet op de carpoolplaats.
Een aantal weken geleden kreeg ik dezelfde melding, toen was deze gelijk weer verdwenen na het contact
uit en weer aan te hebben gezet.
Ditmaal bleef de melding echter direct weer terugkomen na een aantal keer het contact uit en aan zetten.
Omdat ik toch een redelijk eind van huis was en zeker wilde weten wat er aan de hand was, heb ik de
dichtstbijzijnde dealer gebeld of men tijd had om de storing uit te lezen.
Dit was geen probleem, ik kon direct langskomen.
De storing die naar voren kwam was ECM-1517 Turboregeling - Druk te hoog
Resetten van de storing hielp op dat moment niet, deze kwam direct ook weer terug.
Men kon niet direct zeggen wat de exacte oorzaak ervan was, om e.e.a. uit te sluiten had men meer tijd nodig.
Daarvoor kon ik het beste bij mijn eigen dealer een afspraak maken.
Na mijn reis weer vervolgt te hebben, ging de melding op de snelweg (na ca 5km) toch ineens
weer weg en was het volle vermogen weer beschikbaar.
Inmiddels weer een paar honderd kilometer gereden nadien en de melding is voorlopig nog niet terug gekomen.
Ik had al iets gelezen dat de turbodruk regelklep een mogelijke oorzaak kan zijn,
wellicht weet iemand meerdere oorzaken, die eventueel zelf te controleren/uit te sluiten zijn ?
Het betreft een v50 1.6d MY 2007 met ca. 198000km op de klok
Minder motorvermogen ECM-1517
- Sander_S60
- 2nd Gear member
Laatst gewijzigd door Sander_S60 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 1.6d Edition II 2006 (MY2007) Electric Silver metallic
High Performance Audio - Klasse 3 alarm - Alu inleg - Leder sportstuur -
Parking-support - Regensensor - 17'' Sagitta velgen - Afneembare trekhaak - Xenon
Parking-support - Regensensor - 17'' Sagitta velgen - Afneembare trekhaak - Xenon
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Maak je veel korte ritten? Aangezien de melding op de snelweg verdween, zou ik aan het roetfilter denken. Kan ook een gescheurde turboslang zijn, maar wellicht weet MarioC70 wel waarom 

- Sander_S60
- 2nd Gear member
Korte en lange (>80km) ritten.
Op het moment dat de melding verscheen had ik er al een 100 km (snelweg) opzitten.
Op het moment dat de melding verscheen had ik er al een 100 km (snelweg) opzitten.
Volvo V50 1.6d Edition II 2006 (MY2007) Electric Silver metallic