Ik heb na zeer lange tijd Euro 95 getankt te hebben, een aantal keren een volle tank V-Power genomen.
Voor mijn gevoel is de motor iets rustiger en iets krachtiger.
Nu lees ik net dat V-Power een verbeterde 95 Oct is, terwijl ik in Duitsland de indruk kreeg dat het een 100 Oct. benzine was?
Weet iemand hoe dat zit, en of het überhaupt zin heeft om dit te tanken?
V-Power Shell. 95 Oct. of 100 Oct. ?
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
die octaangetallen verschilllen per land.
Ik had met de vorige auto dezelfde ervaringen.
of het zin heeft? Als jij heel veel belang hecht aan een iets rustigere motor dan moet je vooral wél veel geld uitgeven aan dure benzine.
Ik had met de vorige auto dezelfde ervaringen.
of het zin heeft? Als jij heel veel belang hecht aan een iets rustigere motor dan moet je vooral wél veel geld uitgeven aan dure benzine.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20763
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Nee, het is geen illusie. Met benzine scheelt het echt. Met Diesel heb ik mindere ervaringen. Dat blijkt dus minder effectief te zijn.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Al is het een suggestie. Het is ook beter voor je motor en beter voor het milieu. Hou ook je verbruik in de gaten, kan ook wat schelen (over het algemeen niet zo veel dat het de extra kosten dekt).Frumpy schreef:Als jij heel veel belang hecht aan een iets rustigere motor dan moet je vooral wél veel geld uitgeven aan dure benzine.
Ja, maar als het alleen maar suggestie is, vind ik het zonde van het geld.
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
- Locatie: Amersfoort
Ik tank altijd Vpower diesel, maar dit is met een 1999 S80 met de 2.5 td motor van audi. Hier is het verschil t.a.v. rustig lopen vergeleken met normale diesel zeer duidelijk te merken, met name met kouder weer.
En nee, ik heb geen aandelen Vpower
En nee, ik heb geen aandelen Vpower

Gr
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Ik heb nu ook 2 keer Vpower diesel getankt maar mijn D5 loopt er ook mooier op. En hij rookt ook helemaal niet meer bij doortrekken.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- Kanaleneiland_zuid
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 17.05.2007 - 10:30
- Locatie: Utrecht
Het is lang geleden dat deze topic actief was, maar ik vroeg me dus ook af hoe dat zit met die v-power.
Ik weet dat het goede benzine is, maar is het ook de moeite waard? Loopt een oude motor beter en zuiniger? Hoeveel zuiniger dan? Gaat een oude motor langer mee doordat ie rustiger loopt?
Zijn er mensen die ondertussen al meer ervaring hebben met V-power?
Ik weet dat het goede benzine is, maar is het ook de moeite waard? Loopt een oude motor beter en zuiniger? Hoeveel zuiniger dan? Gaat een oude motor langer mee doordat ie rustiger loopt?
Zijn er mensen die ondertussen al meer ervaring hebben met V-power?
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20763
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
@Kanaleneiland_zuid,
Elders staat al dat Fifth Gear ooit een test heeft gedaan met dit soort benzines in "normale" straatauto's. Waarbij ik de door jou aangeschafte 440 maar even beschouw als een "normale" straatauto.
Bij dit soort auto's heeft V-power totaal geen nut.
Voor wat meer opgepepte (turbo) en high performance auto's maakt het wel uit.
Elders staat al dat Fifth Gear ooit een test heeft gedaan met dit soort benzines in "normale" straatauto's. Waarbij ik de door jou aangeschafte 440 maar even beschouw als een "normale" straatauto.
Bij dit soort auto's heeft V-power totaal geen nut.
Voor wat meer opgepepte (turbo) en high performance auto's maakt het wel uit.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 14:25
Bij mijn getunde V70 2.4 classic (20v, K&E LF) gaf het zeker verschil. Bij de 440 wat minder, maar die liep wel heeeeel lekker rustig. Ik zal nu ik de D5 heb eens gaan zien watskebeurt met dat Vpower verhaal.
440 1.8i > S40 1.8i > V70 2.4 Classic > V70 D5 HU-803 > wie weet ...
- lancer
- 6th Gear member
- Berichten: 3140
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06
Ik heb in m'n S40 (1.8; 30.000km) alleen maar met V-power gereden. Ik kan in ieder geval zeggen dat het motorblok een stuk schoner is. Ik moet iedere keer goed op de oliepeilstok kijken om te zien hoe hoog de olie staat.
Dat maakt het voor mij alleen al de moeite waard.
Dat maakt het voor mij alleen al de moeite waard.
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Moet jij de diesel van je vader betalen? Wat een vuile streek.NOS schreef:Mijn d5 is er zelfs sneller van geworden: de motor hoeft nu minder gewicht mee te zeulen, dat komt omdat m'n portomonee zoveel lichter is geworden
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Placebo-effect
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Marc Lenssen
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 15.07.2007 - 12:40
- Locatie: Haarlem
Vpower in Nederland is 95 octaan. Het is een heel fijne benzine voor normaal verkeer. Voor de turbos onder ons is het waardeloos, je kunt er niet op boosten. Dan is de 98 BP ultimate veeeeeel fijner, die geeft tenminste vermogen. Maar loopt verder iets rauwer dan die mooie Vpower. Erg jammer dat er geen 98 of 101 octaan vpower te krijgenis in dit land.
Fijn boosten met mijn zwarte T5.............
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20763
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Waar haal jij die wijsheid vandaan. Vpower in Nederland is nog altijd 97 octaan.Marc Lenssen schreef:Vpower in Nederland is 95 octaan.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Klopt! En bij onze oosterburen 100. Zie ook bovenstaand bericht van Menjo.
Shell website:
Is V Power in Nederland hetzelfde als in Duitsland?
Shell heeft uitgebreid marktonderzoek gedaan naar de behoefte van de klant in de diverse Europese landen. Daarnaast houdt Shell rekening met de verschillende rijomstandigheden in de diverse Europese landen en stemt de formulering van Shell V-Power daarop af. Shell V-power in Nederland is daarom specifiek ontwikkeld om aan de behoefte van de Nederlandse klant tegemoet te komen onder Nederlandse rijomstandigheden. In Nederland zorgt het vele start--stop (korte ritten) en het file-rijden voor het feit dat auto's gevoeliger zijn voor vorming van vervuiling op de inlaatkleppen. Dit is de reden dat gekozen is voor een specifieke reinigende eigenschap die er voor zorgt dat de motor schoner blijft.Het vele stoppen en optrekken in de Nederlandse markt vraagt bovendien om een brandstof die er voor zorgt dat de auto snel op het gaspedaal reageert als dat nodig is.
Shell V Power in Duitsland is specifiek afgestemd op de behoefte van de Duitse klanten en de rijomstandigheden in de Duitse markt. In de praktijk betekent dit dat de twee producten een verschillende samenstelling hebben.
Shell website:
Is V Power in Nederland hetzelfde als in Duitsland?
Shell heeft uitgebreid marktonderzoek gedaan naar de behoefte van de klant in de diverse Europese landen. Daarnaast houdt Shell rekening met de verschillende rijomstandigheden in de diverse Europese landen en stemt de formulering van Shell V-Power daarop af. Shell V-power in Nederland is daarom specifiek ontwikkeld om aan de behoefte van de Nederlandse klant tegemoet te komen onder Nederlandse rijomstandigheden. In Nederland zorgt het vele start--stop (korte ritten) en het file-rijden voor het feit dat auto's gevoeliger zijn voor vorming van vervuiling op de inlaatkleppen. Dit is de reden dat gekozen is voor een specifieke reinigende eigenschap die er voor zorgt dat de motor schoner blijft.Het vele stoppen en optrekken in de Nederlandse markt vraagt bovendien om een brandstof die er voor zorgt dat de auto snel op het gaspedaal reageert als dat nodig is.
Shell V Power in Duitsland is specifiek afgestemd op de behoefte van de Duitse klanten en de rijomstandigheden in de Duitse markt. In de praktijk betekent dit dat de twee producten een verschillende samenstelling hebben.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Marc Lenssen
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 15.07.2007 - 12:40
- Locatie: Haarlem
Hallo allen,
:Is Shell V-Power geschikt voor alle voertuigen?
Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die Euro 95 gebruiken.
Zelfs gebruikers van Super Plus 98 kunnen in de meeste gevallen
probleemloos Shell V-Power tanken.
Een beperkt aantal oudere auto's heeft echter een minimale octaanbehoefte
van 98.
Indien uw auto een octaanbehoefte heeft van minimaal 98, adviseren wij u
Super Plus 98 te blijven gebruiken. Raadpleeg in geval van twijfel uw instructieboekje of uw garage.
Vraag ik me toch af waarom een op 98 getunede auto afgeraden wordt op 97 te rijden. mag toch eigenlijk geen verschil uitmaken 97 of 98. Maar allicht is het een 97, dan moet ik het nog eens proberen. Ik heb V power gebruikt. Heeeel fijne benzine maar mijn Rica T5 boost er voor geen meter op. Gulf heeft een 100 octaan benzine, de Challenger. Ieder die Turbo rijdt zou deze eens moeten proberen. Wordt jammer genoeg maar door 7 stations in Nederland verkocht
RON 98 (BP ultimate, Total excellium etc) is de benzine waarop geboost kan worden. Ik zou het graag met V power doen want de motor draait er prachtig op maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat het een 97 is,...dan zou mijn motor niet de ontsteking zo verlaten dat ik niet meer kan boosten. Of komt dat door de eigenschappen van de benzine?
Marc
:Is Shell V-Power geschikt voor alle voertuigen?
Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die Euro 95 gebruiken.
Zelfs gebruikers van Super Plus 98 kunnen in de meeste gevallen
probleemloos Shell V-Power tanken.
Een beperkt aantal oudere auto's heeft echter een minimale octaanbehoefte
van 98.
Indien uw auto een octaanbehoefte heeft van minimaal 98, adviseren wij u
Super Plus 98 te blijven gebruiken. Raadpleeg in geval van twijfel uw instructieboekje of uw garage.
Vraag ik me toch af waarom een op 98 getunede auto afgeraden wordt op 97 te rijden. mag toch eigenlijk geen verschil uitmaken 97 of 98. Maar allicht is het een 97, dan moet ik het nog eens proberen. Ik heb V power gebruikt. Heeeel fijne benzine maar mijn Rica T5 boost er voor geen meter op. Gulf heeft een 100 octaan benzine, de Challenger. Ieder die Turbo rijdt zou deze eens moeten proberen. Wordt jammer genoeg maar door 7 stations in Nederland verkocht

RON 98 (BP ultimate, Total excellium etc) is de benzine waarop geboost kan worden. Ik zou het graag met V power doen want de motor draait er prachtig op maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat het een 97 is,...dan zou mijn motor niet de ontsteking zo verlaten dat ik niet meer kan boosten. Of komt dat door de eigenschappen van de benzine?
Marc
Fijn boosten met mijn zwarte T5.............