Pagina 1 van 2
V-Power Shell. 95 Oct. of 100 Oct. ?
Geplaatst: 23.06.2006 - 12:07
door Frumpy
Ik heb na zeer lange tijd Euro 95 getankt te hebben, een aantal keren een volle tank V-Power genomen.
Voor mijn gevoel is de motor iets rustiger en iets krachtiger.
Nu lees ik net dat V-Power een verbeterde 95 Oct is, terwijl ik in Duitsland de indruk kreeg dat het een 100 Oct. benzine was?
Weet iemand hoe dat zit, en of het überhaupt zin heeft om dit te tanken?
Geplaatst: 23.06.2006 - 12:09
door NOS
die octaangetallen verschilllen per land.
Ik had met de vorige auto dezelfde ervaringen.
of het zin heeft? Als jij heel veel belang hecht aan een iets rustigere motor dan moet je vooral wél veel geld uitgeven aan dure benzine.
Geplaatst: 23.06.2006 - 12:14
door Frumpy
Als jij heel veel belang hecht aan een iets rustigere motor dan moet je vooral wél veel geld uitgeven aan dure benzine.
Ja, maar als het alleen maar suggestie is, vind ik het zonde van het geld.

Geplaatst: 23.06.2006 - 12:15
door V480-S60
Nee, het is geen illusie. Met benzine scheelt het echt. Met Diesel heb ik mindere ervaringen. Dat blijkt dus minder effectief te zijn.
Geplaatst: 23.06.2006 - 12:33
door menjo
In Nederland is de V-power 97 octaan in Duitsland 100 octaan.
Geplaatst: 23.06.2006 - 12:35
door menjo
Frumpy schreef:Als jij heel veel belang hecht aan een iets rustigere motor dan moet je vooral wél veel geld uitgeven aan dure benzine.
Ja, maar als het alleen maar suggestie is, vind ik het zonde van het geld.

Al is het een suggestie. Het is ook beter voor je motor en beter voor het milieu. Hou ook je verbruik in de gaten, kan ook wat schelen (over het algemeen niet zo veel dat het de extra kosten dekt).
Geplaatst: 23.06.2006 - 14:37
door VolvoZoeker
Ik tank altijd Vpower diesel, maar dit is met een 1999 S80 met de 2.5 td motor van audi. Hier is het verschil t.a.v. rustig lopen vergeleken met normale diesel zeer duidelijk te merken, met name met kouder weer.
En nee, ik heb geen aandelen Vpower

Geplaatst: 23.06.2006 - 15:29
door Richard
Ik heb nu ook 2 keer Vpower diesel getankt maar mijn D5 loopt er ook mooier op. En hij rookt ook helemaal niet meer bij doortrekken.
Geplaatst: 23.06.2006 - 15:48
door NOS
Mijn d5 is er zelfs sneller van geworden: de motor hoeft nu minder gewicht mee te zeulen, dat komt omdat m'n portomonee zoveel lichter is geworden
Geplaatst: 25.05.2007 - 10:38
door Kanaleneiland_zuid
Het is lang geleden dat deze topic actief was, maar ik vroeg me dus ook af hoe dat zit met die v-power.
Ik weet dat het goede benzine is, maar is het ook de moeite waard? Loopt een oude motor beter en zuiniger? Hoeveel zuiniger dan? Gaat een oude motor langer mee doordat ie rustiger loopt?
Zijn er mensen die ondertussen al meer ervaring hebben met V-power?
Geplaatst: 25.05.2007 - 12:11
door V480-S60
@Kanaleneiland_zuid,
Elders staat al dat Fifth Gear ooit een test heeft gedaan met dit soort benzines in "normale" straatauto's. Waarbij ik de door jou aangeschafte 440 maar even beschouw als een "normale" straatauto.
Bij dit soort auto's heeft V-power totaal geen nut.
Voor wat meer opgepepte (turbo) en high performance auto's maakt het wel uit.
Geplaatst: 17.08.2007 - 13:12
door Henk-Jan
Bij mijn getunde V70 2.4 classic (20v, K&E LF) gaf het zeker verschil. Bij de 440 wat minder, maar die liep wel heeeeel lekker rustig. Ik zal nu ik de D5 heb eens gaan zien watskebeurt met dat Vpower verhaal.
Geplaatst: 17.08.2007 - 14:33
door eXite
V-Power is inderdaad 97 octaan, in Nederland een soort mix voor filerijders.
BP Ultimate is wel 98 octaan.
Geplaatst: 19.08.2007 - 18:12
door lancer
Ik heb in m'n S40 (1.8; 30.000km) alleen maar met V-power gereden. Ik kan in ieder geval zeggen dat het motorblok een stuk schoner is. Ik moet iedere keer goed op de oliepeilstok kijken om te zien hoe hoog de olie staat.
Dat maakt het voor mij alleen al de moeite waard.
Geplaatst: 19.08.2007 - 21:01
door geestschrijver
NOS schreef:Mijn d5 is er zelfs sneller van geworden: de motor hoeft nu minder gewicht mee te zeulen, dat komt omdat m'n portomonee zoveel lichter is geworden
Moet jij de diesel van je vader betalen? Wat een vuile streek.
Geplaatst: 20.08.2007 - 10:22
door Battlecruiser
Placebo-effect
Geplaatst: 13.09.2007 - 18:30
door Marc Lenssen
Vpower in Nederland is 95 octaan. Het is een heel fijne benzine voor normaal verkeer. Voor de turbos onder ons is het waardeloos, je kunt er niet op boosten. Dan is de 98 BP ultimate veeeeeel fijner, die geeft tenminste vermogen. Maar loopt verder iets rauwer dan die mooie Vpower. Erg jammer dat er geen 98 of 101 octaan vpower te krijgenis in dit land.
Geplaatst: 13.09.2007 - 18:53
door V480-S60
Marc Lenssen schreef:Vpower in Nederland is 95 octaan.
Waar haal jij die wijsheid vandaan. Vpower in Nederland is nog altijd 97 octaan.
Geplaatst: 13.09.2007 - 21:32
door Oceanracer
Klopt! En bij onze oosterburen 100. Zie ook bovenstaand bericht van Menjo.
Shell website:
Is V Power in Nederland hetzelfde als in Duitsland?
Shell heeft uitgebreid marktonderzoek gedaan naar de behoefte van de klant in de diverse Europese landen. Daarnaast houdt Shell rekening met de verschillende rijomstandigheden in de diverse Europese landen en stemt de formulering van Shell V-Power daarop af. Shell V-power in Nederland is daarom specifiek ontwikkeld om aan de behoefte van de Nederlandse klant tegemoet te komen onder Nederlandse rijomstandigheden. In Nederland zorgt het vele start--stop (korte ritten) en het file-rijden voor het feit dat auto's gevoeliger zijn voor vorming van vervuiling op de inlaatkleppen. Dit is de reden dat gekozen is voor een specifieke reinigende eigenschap die er voor zorgt dat de motor schoner blijft.Het vele stoppen en optrekken in de Nederlandse markt vraagt bovendien om een brandstof die er voor zorgt dat de auto snel op het gaspedaal reageert als dat nodig is.
Shell V Power in Duitsland is specifiek afgestemd op de behoefte van de Duitse klanten en de rijomstandigheden in de Duitse markt. In de praktijk betekent dit dat de twee producten een verschillende samenstelling hebben.
Geplaatst: 14.09.2007 - 23:20
door Marc Lenssen
Hallo allen,
:Is Shell V-Power geschikt voor alle voertuigen?
Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die Euro 95 gebruiken.
Zelfs gebruikers van Super Plus 98 kunnen in de meeste gevallen
probleemloos Shell V-Power tanken.
Een beperkt aantal oudere auto's heeft echter een minimale octaanbehoefte
van 98.
Indien uw auto een octaanbehoefte heeft van minimaal 98, adviseren wij u
Super Plus 98 te blijven gebruiken. Raadpleeg in geval van twijfel uw instructieboekje of uw garage.
Vraag ik me toch af waarom een op 98 getunede auto afgeraden wordt op 97 te rijden. mag toch eigenlijk geen verschil uitmaken 97 of 98. Maar allicht is het een 97, dan moet ik het nog eens proberen. Ik heb V power gebruikt. Heeeel fijne benzine maar mijn Rica T5 boost er voor geen meter op. Gulf heeft een 100 octaan benzine, de Challenger. Ieder die Turbo rijdt zou deze eens moeten proberen. Wordt jammer genoeg maar door 7 stations in Nederland verkocht

RON 98 (BP ultimate, Total excellium etc) is de benzine waarop geboost kan worden. Ik zou het graag met V power doen want de motor draait er prachtig op maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat het een 97 is,...dan zou mijn motor niet de ontsteking zo verlaten dat ik niet meer kan boosten. Of komt dat door de eigenschappen van de benzine?
Marc