Nu ook als R-Design
voor een extra sportief uiterlijk is de V60 Plug-in Hybrid nu ook al R-Design leverbaar. Deze variant is onder andere voorzien van de unieke R-Design voorzijde en diffusor achter. Ook de 18" Ixion wielen zijn standaard. Het interieur kenmerkt zich door vele sportieve elementen. De V60 Plug-in Hybrid R-Design is gebaseerd op de Summum-uitvoering en kent dus dezelfde rijke uitrusting, met o.a.: Sensus navigatie, Sensus Connect met High Performance audio, lederen bekleding, Elektrisch verstelbare bestuurderstoel, Dual Xenon met adaptieve bochtverlichting en Automatisch dimmende buitenspiegels. De V60 Plug-in Hybrid R-Design is leverbaar vanaf € 64.995.
http://www.volvocars.com/nl/all-cars/vo ... V+R-Design
(en heel belangrijk, raamlijsten zijn gewoon zwart ipv zilver dan)
Tevens is er nu ook een Momentum waarmee de vanaf prijs op 59k staat.
V60 Plug-in Hybrid nu ook als R-Design
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30344
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is een leuke aanvulling op het aanbod, ook de Momentum uitvoering is een slimme aanvulling.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Zit er verschil in Premium Sound tussen de MY15 en MY14.5 modellen? Specificaties zijn hetzelfde volgens mij. Of is de versterker nieuw?
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
@boreas, er zit ook nogal wat kwaliteitsverschil tussen een outlander/peugeot en een v60. Dus dat er een prijs verschil tussen zit is logisch. De lexus is verder wel elektrisch maar geen PIH (dus hogere bijtelling) en de aandrijving is net als in de CT200h en de prius, veel gejaag in de toeren. Een active hybrid bmw 3 serie is wel een erg fijne auto, maar ook niet goedkoop en heeft daarnaast ook een hogere bijtelling. Dus volvo heeft een goede marktpositie op dit moment, dat is zeker.
Ontopic: de r design is mooi uitgerust, en is zeker een leuke aanvulling. Zal Heico het wel minder druk gaan krijgen.
Ontopic: de r design is mooi uitgerust, en is zeker een leuke aanvulling. Zal Heico het wel minder druk gaan krijgen.

- Boreas
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat die Lexus IS 300h fantastisch rijdt en dat gejaag in de toeren zwaar overdreven is, als je hem als een Volvo ipv als een GTI berijdt. In kwaliteit doet een Lexus IS 300h zeker niet onder voor de 60 serie. Die Prius/CT200h zijn natuurlijk tenminste een klasse minder. Ik kan verder niemand uitleggen dat merken als Mitsubishi en PSA hun hybrides voor ongeveer dezelfde prijzen als hun conventionele auto's aanbieden, terwijl Volvo daar minimaal NETTO E 20.000 meer voor vraagt.Je hebt verder gelijk door al die ficale regelingen zijn mensen voorlopig bereid deze bedragen te betalen. Halbe Zijlstra gaat daar een eind aan maken (zegt hij)!V50 R schreef: @boreas, er zit ook nogal wat kwaliteitsverschil tussen een outlander/peugeot en een v60. Dus dat er een prijs verschil tussen zit is logisch. De lexus is verder wel elektrisch maar geen PIH (dus hogere bijtelling) en de aandrijving is net als in de CT200h en de prius, veel gejaag in de toeren. Een active hybrid bmw 3 serie is wel een erg fijne auto, maar ook niet goedkoop en heeft daarnaast ook een hogere bijtelling. Dus volvo heeft een goede marktpositie op dit moment, dat is zeker.
Ontopic: de r design is mooi uitgerust, en is zeker een leuke aanvulling. Zal Heico het wel minder druk gaan krijgen.![]()
Meus automobilis non volvit, sed currit.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
die Lexus heeft 'gewoon' 20% bijtelling
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15.12.2013 - 15:40
Ik heb een aantal gevonden verschillen hier op een rij gezet. In de MY14.5 is de Premium audio van Audyssey als ik het goed heb, in MY15 is het van Harman Kardon met Dirac Live!rsnhakan schreef: Zit er verschil in Premium Sound tussen de MY15 en MY14.5 modellen? Specificaties zijn hetzelfde volgens mij. Of is de versterker nieuw?
MY15 V60 D6 Plug-in Hybrid Ember Black Beechwood/Offblack - Titania
MY11 V60 T5 Ember Black Summum - Beechwood - Sleipner
MY03 S60 T5 Maya Yellow Pearl
MY11 V60 T5 Ember Black Summum - Beechwood - Sleipner
MY03 S60 T5 Maya Yellow Pearl
- volvo708090
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 24.08.2008 - 04:54
- Locatie: Overmere
[/quote]
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat die Lexus IS 300h fantastisch rijdt en dat gejaag in de toeren zwaar overdreven is, als je hem als een Volvo ipv als een GTI berijdt. In kwaliteit doet een Lexus IS 300h zeker niet onder voor de 60 serie. Die Prius/CT200h zijn natuurlijk tenminste een klasse minder. Ik kan verder niemand uitleggen dat merken als Mitsubishi en PSA hun hybrides voor ongeveer dezelfde prijzen als hun conventionele auto's aanbieden, terwijl Volvo daar minimaal NETTO E 20.000 meer voor vraagt.Je hebt verder gelijk door al die ficale regelingen zijn mensen voorlopig bereid deze bedragen te betalen. Halbe Zijlstra gaat daar een eind aan maken (zegt hij)!
[/quote]
Die extra € 20.000 bij de V60 is inderdaad een probleem, bij de Outlander is dat in België een extra 12.000 ( versie 2.2 Di 4WD tegen 2.0 PHEV 4 WD). Stel nu dat een XC60 zou beschikbaar zijn als PiH en je verhoogt de prijs van een D5 AWD met € 20.000 dan kom je ergens op een € 65.000 uit. Dat geeft stof tot nadenken...
- ook al gaat het hier over veel geld, het prijs verschil met de V60 is dan zeker niet enorm
- voor niet-Volvo fans is de Outlander dan in deze SUV categorie toch veel € aantrekkelijker
- ben je dan uiteindelijk niet beter af met een Evoque in de nieuwste zuinige diesel versie met 9traps automaat? (vierdeurs versie, gemengde cyclus, normverbruik 6 liter/100)
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat die Lexus IS 300h fantastisch rijdt en dat gejaag in de toeren zwaar overdreven is, als je hem als een Volvo ipv als een GTI berijdt. In kwaliteit doet een Lexus IS 300h zeker niet onder voor de 60 serie. Die Prius/CT200h zijn natuurlijk tenminste een klasse minder. Ik kan verder niemand uitleggen dat merken als Mitsubishi en PSA hun hybrides voor ongeveer dezelfde prijzen als hun conventionele auto's aanbieden, terwijl Volvo daar minimaal NETTO E 20.000 meer voor vraagt.Je hebt verder gelijk door al die ficale regelingen zijn mensen voorlopig bereid deze bedragen te betalen. Halbe Zijlstra gaat daar een eind aan maken (zegt hij)!
[/quote]
Die extra € 20.000 bij de V60 is inderdaad een probleem, bij de Outlander is dat in België een extra 12.000 ( versie 2.2 Di 4WD tegen 2.0 PHEV 4 WD). Stel nu dat een XC60 zou beschikbaar zijn als PiH en je verhoogt de prijs van een D5 AWD met € 20.000 dan kom je ergens op een € 65.000 uit. Dat geeft stof tot nadenken...
- ook al gaat het hier over veel geld, het prijs verschil met de V60 is dan zeker niet enorm
- voor niet-Volvo fans is de Outlander dan in deze SUV categorie toch veel € aantrekkelijker
- ben je dan uiteindelijk niet beter af met een Evoque in de nieuwste zuinige diesel versie met 9traps automaat? (vierdeurs versie, gemengde cyclus, normverbruik 6 liter/100)
S60 MY12 D 163/400 Geartronic * C70 2.0D Geartronic Summum * C30 1.6D M * S80 2.4D Summun Geartronic * XC90 D5 A* V70 (die met de bredere schouders en rechtstaande achterlichten) D5 A *C70 I 2.0 B 163 PK M * 855 2.0 B A * Saab 9.3 2.2TiD M* Ford Mondeo 1.8TD Clipper * 745 D6 4M+Overdrive * Ford Escort Clipper 1.6D * Opel Kadett 1.6D * Peugeot 405 GLD * Citroen C25
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Dat zou ik in eerste instantie ook denken voor Heico. Maar volgens mij wordt het alleen 'uiterlijk' en R-design. Er vindt volgens mij geen aanpassing van het onderstel plaats zoals bij de V60 R-design. Als dat wel zo zou zijn wil ik die aanpassing ook gelijk voor mijn PIH: 10 mm ipv 30 mm zoals Heico nu aanbiedt.V50 R schreef: @boreas, er zit ook nogal wat kwaliteitsverschil tussen een outlander/peugeot en een v60. Dus dat er een prijs verschil tussen zit is logisch. De lexus is verder wel elektrisch maar geen PIH (dus hogere bijtelling) en de aandrijving is net als in de CT200h en de prius, veel gejaag in de toeren. Een active hybrid bmw 3 serie is wel een erg fijne auto, maar ook niet goedkoop en heeft daarnaast ook een hogere bijtelling. Dus volvo heeft een goede marktpositie op dit moment, dat is zeker.
Ontopic: de r design is mooi uitgerust, en is zeker een leuke aanvulling. Zal Heico het wel minder druk gaan krijgen.![]()
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)