Pagina 1 van 1

V60 Plug-in Hybrid nu ook als R-Design

Geplaatst: 11.04.2014 - 18:23
door Paul
Nu ook als R-Design

voor een extra sportief uiterlijk is de V60 Plug-in Hybrid nu ook al R-Design leverbaar. Deze variant is onder andere voorzien van de unieke R-Design voorzijde en diffusor achter. Ook de 18" Ixion wielen zijn standaard. Het interieur kenmerkt zich door vele sportieve elementen. De V60 Plug-in Hybrid R-Design is gebaseerd op de Summum-uitvoering en kent dus dezelfde rijke uitrusting, met o.a.: Sensus navigatie, Sensus Connect met High Performance audio, lederen bekleding, Elektrisch verstelbare bestuurderstoel, Dual Xenon met adaptieve bochtverlichting en Automatisch dimmende buitenspiegels. De V60 Plug-in Hybrid R-Design is leverbaar vanaf € 64.995.

http://www.volvocars.com/nl/all-cars/vo ... V+R-Design

(en heel belangrijk, raamlijsten zijn gewoon zwart ipv zilver dan)
Tevens is er nu ook een Momentum waarmee de vanaf prijs op 59k staat.

Re: V60 Plug-in Hybrid nu ook als R-Design

Geplaatst: 11.04.2014 - 19:45
door lint
Dat is een leuke aanvulling op het aanbod, ook de Momentum uitvoering is een slimme aanvulling.

Re: V60 Plug-in Hybrid nu ook als R-Design

Geplaatst: 11.04.2014 - 20:01
door rsnhakan
Zit er verschil in Premium Sound tussen de MY15 en MY14.5 modellen? Specificaties zijn hetzelfde volgens mij. Of is de versterker nieuw?

Re: V60 Plug-in Hybrid nu ook als R-Design

Geplaatst: 11.04.2014 - 20:49
door Boreas
Desondanks blijft Volvo in vergelijking met andere merken, zoals Lexus, Mitsubishi en PSA ,extreem hoge prijzen voor deze hybride vragen. :(

Re: V60 Plug-in Hybrid nu ook als R-Design

Geplaatst: 11.04.2014 - 21:53
door V50 R
@boreas, er zit ook nogal wat kwaliteitsverschil tussen een outlander/peugeot en een v60. Dus dat er een prijs verschil tussen zit is logisch. De lexus is verder wel elektrisch maar geen PIH (dus hogere bijtelling) en de aandrijving is net als in de CT200h en de prius, veel gejaag in de toeren. Een active hybrid bmw 3 serie is wel een erg fijne auto, maar ook niet goedkoop en heeft daarnaast ook een hogere bijtelling. Dus volvo heeft een goede marktpositie op dit moment, dat is zeker.

Ontopic: de r design is mooi uitgerust, en is zeker een leuke aanvulling. Zal Heico het wel minder druk gaan krijgen. ;)

Re: V60 Plug-in Hybrid nu ook als R-Design

Geplaatst: 11.04.2014 - 23:46
door Boreas
V50 R schreef: @boreas, er zit ook nogal wat kwaliteitsverschil tussen een outlander/peugeot en een v60. Dus dat er een prijs verschil tussen zit is logisch. De lexus is verder wel elektrisch maar geen PIH (dus hogere bijtelling) en de aandrijving is net als in de CT200h en de prius, veel gejaag in de toeren. Een active hybrid bmw 3 serie is wel een erg fijne auto, maar ook niet goedkoop en heeft daarnaast ook een hogere bijtelling. Dus volvo heeft een goede marktpositie op dit moment, dat is zeker.

Ontopic: de r design is mooi uitgerust, en is zeker een leuke aanvulling. Zal Heico het wel minder druk gaan krijgen. ;)
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat die Lexus IS 300h fantastisch rijdt en dat gejaag in de toeren zwaar overdreven is, als je hem als een Volvo ipv als een GTI berijdt. In kwaliteit doet een Lexus IS 300h zeker niet onder voor de 60 serie. Die Prius/CT200h zijn natuurlijk tenminste een klasse minder. Ik kan verder niemand uitleggen dat merken als Mitsubishi en PSA hun hybrides voor ongeveer dezelfde prijzen als hun conventionele auto's aanbieden, terwijl Volvo daar minimaal NETTO E 20.000 meer voor vraagt.Je hebt verder gelijk door al die ficale regelingen zijn mensen voorlopig bereid deze bedragen te betalen. Halbe Zijlstra gaat daar een eind aan maken (zegt hij)!

Re: V60 Plug-in Hybrid nu ook als R-Design

Geplaatst: 13.04.2014 - 18:20
door vaudi
Maar is dat dan nog niet bekend wie er bij Voivo werkzaam is?

Re: V60 Plug-in Hybrid nu ook als R-Design

Geplaatst: 14.04.2014 - 08:43
door Walter
die Lexus heeft 'gewoon' 20% bijtelling

Re: V60 Plug-in Hybrid nu ook als R-Design

Geplaatst: 17.04.2014 - 00:00
door plugger
rsnhakan schreef: Zit er verschil in Premium Sound tussen de MY15 en MY14.5 modellen? Specificaties zijn hetzelfde volgens mij. Of is de versterker nieuw?
Ik heb een aantal gevonden verschillen hier op een rij gezet. In de MY14.5 is de Premium audio van Audyssey als ik het goed heb, in MY15 is het van Harman Kardon met Dirac Live!

Re: V60 Plug-in Hybrid nu ook als R-Design

Geplaatst: 17.04.2014 - 01:55
door volvo708090
[/quote]

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat die Lexus IS 300h fantastisch rijdt en dat gejaag in de toeren zwaar overdreven is, als je hem als een Volvo ipv als een GTI berijdt. In kwaliteit doet een Lexus IS 300h zeker niet onder voor de 60 serie. Die Prius/CT200h zijn natuurlijk tenminste een klasse minder. Ik kan verder niemand uitleggen dat merken als Mitsubishi en PSA hun hybrides voor ongeveer dezelfde prijzen als hun conventionele auto's aanbieden, terwijl Volvo daar minimaal NETTO E 20.000 meer voor vraagt.Je hebt verder gelijk door al die ficale regelingen zijn mensen voorlopig bereid deze bedragen te betalen. Halbe Zijlstra gaat daar een eind aan maken (zegt hij)!
[/quote]

Die extra € 20.000 bij de V60 is inderdaad een probleem, bij de Outlander is dat in België een extra 12.000 ( versie 2.2 Di 4WD tegen 2.0 PHEV 4 WD). Stel nu dat een XC60 zou beschikbaar zijn als PiH en je verhoogt de prijs van een D5 AWD met € 20.000 dan kom je ergens op een € 65.000 uit. Dat geeft stof tot nadenken...
- ook al gaat het hier over veel geld, het prijs verschil met de V60 is dan zeker niet enorm
- voor niet-Volvo fans is de Outlander dan in deze SUV categorie toch veel € aantrekkelijker
- ben je dan uiteindelijk niet beter af met een Evoque in de nieuwste zuinige diesel versie met 9traps automaat? (vierdeurs versie, gemengde cyclus, normverbruik 6 liter/100)

Re: V60 Plug-in Hybrid nu ook als R-Design

Geplaatst: 29.04.2014 - 13:32
door V60Majolee
V50 R schreef: @boreas, er zit ook nogal wat kwaliteitsverschil tussen een outlander/peugeot en een v60. Dus dat er een prijs verschil tussen zit is logisch. De lexus is verder wel elektrisch maar geen PIH (dus hogere bijtelling) en de aandrijving is net als in de CT200h en de prius, veel gejaag in de toeren. Een active hybrid bmw 3 serie is wel een erg fijne auto, maar ook niet goedkoop en heeft daarnaast ook een hogere bijtelling. Dus volvo heeft een goede marktpositie op dit moment, dat is zeker.

Ontopic: de r design is mooi uitgerust, en is zeker een leuke aanvulling. Zal Heico het wel minder druk gaan krijgen. ;)
Dat zou ik in eerste instantie ook denken voor Heico. Maar volgens mij wordt het alleen 'uiterlijk' en R-design. Er vindt volgens mij geen aanpassing van het onderstel plaats zoals bij de V60 R-design. Als dat wel zo zou zijn wil ik die aanpassing ook gelijk voor mijn PIH: 10 mm ipv 30 mm zoals Heico nu aanbiedt.