Tablethouder hoofdsteun

mheliz
1st Gear member

Hoi,
Ik heb gezocht, maar niets gevonden. Kan iemand een goede tablethouder aanraden voor de stoelen van de V60 PIH? Alvast veel dank!
lint
Geartronic member

Heb je de dealer al gevraagd of er tablethouders zijn voor de V60?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
mheliz
1st Gear member

Nee, was eigenlijk op zoek naar een universele. Heb dinsdag afspraak bij dealer, dus zal dat ook vragen idd. Als er nog goede andere ideeën zijn, dan hoor ik het graag. Alvast dank.
ex-Mooseman
4th Gear member

Silver_R
6th Gear member

Idd, Brodit. Kwaliteit. Werkt gewoon goed.
Freezzr
2nd Gear member

Ik heb op mijn iPad een hoesje, heb een mooi (boot) touwtje gehaald (x meter bij de Action voor een euro ofzo), even mooi verstelbaar rondje geknoopt. Dan het rondje om je hoesje heen doen bij midden en je hangt 'm zo om je hoofdsteun heen. Cheapo en ik heb nooit een betere steun gehad...

Of zo'n lelijke permanente steun erin voor 50€....
Laatst gewijzigd door Freezzr op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D4 Momentum Power Blue 181pk
Silver_R
6th Gear member

Veiligheid voor op hè.
En zo'n Brodit steun is helemaal niet permanent.
Freezzr schreef: Ik heb op mijn iPad een hoesje, heb een mooi (boot) touwtje gehaald (x meter bij de Action voor een euro ofzo), even mooi verstelbaar rondje geknoopt. Dan het rondje om je hoesje heen doen bij midden en je hangt 'm zo om je hoofdsteun heen. Cheapo en ik heb nooit een betere steun gehad...

Of zo'n lelijke permanente steun erin voor 50€....
Basher
2nd Gear member

Die van Trust zijn wel ok, niet zozeer qua design maar wel praktisch en universeel voor 7 - 10 inch, volvo-hoofdsteun passend en niet al te duur.
XC60 MY 22.5 Recharge Inscription (Long Range) - Platinum Grey - Lounge B&W
Ex V90 MY 18 Momentum 18 - D4 - GT 8 - Pine Grey - B&W Introline - Scandinavian Line
Ex V60 MY 2014 Momentum D4 - GT 8 - Power Blue
Ex V40 MY 96 - 00
Ex 340 MY 82 - 85
mheliz
1st Gear member

Iemand ervaring met het 'hang up' systeem? http://www.mobilehangup.nl/nl/15-tablethouder-en-hoezen
Freezzr
2nd Gear member

Is ook niet echt veilig die Hang Up (als we dan op veiligheid verder gaan) je iPad wipt eruit bij een aanrijding, je hoofd klapt naar voren en bij terugkomst heb je een metalen pin in je nek. Doe mij maar een touwtje dan, maar ieder zijn eigen natuurlijk, no offence!
V60 D4 Momentum Power Blue 181pk
HangUp
Starter

Aangezien ik toevallig bovenstaande post zag wil ik toch graag reageren. Wij krijgen regelmatig hele positieve e-mails van Volvo-rijders. Ze speuren vaak het internet af om een geschikte en betaalbare houder te vinden voor de iPad of tablet voor de kinderen achterin. De enkele geschikte houders die er op de markt zijn, zijn vaak heel duur.

Bij het ontwerp van de tablet houder is rekening gehouden met een aantal belangrijke elementen: elegantie, eenvoud, duurzaamheid, betaalbaarheid en vooral veiligheid. Veiligheid staat bovenaan.

We hebben er alles aan gedaan dat de houder met daarin de tablet stabiel en degelijk bevestigd is en een flinke stoot kan hebben.
Garanderen dat de houder in geen enkel geval los schiet bij een ongeval, kan ik niet. Maar dat kan bij geen enkele houder. Wel kan ik garanderen dat bij een correcte bevestiging er heel wat moet gebeuren voordat er iets los raakt.
teebee
7th Gear member

HangUp schreef: Aangezien ik toevallig bovenstaande post zag wil ik toch graag reageren. Wij krijgen regelmatig hele positieve e-mails van Volvo-rijders. Ze speuren vaak het internet af om een geschikte en betaalbare houder te vinden voor de iPad of tablet voor de kinderen achterin. De enkele geschikte houders die er op de markt zijn, zijn vaak heel duur.

Bij het ontwerp van de tablet houder is rekening gehouden met een aantal belangrijke elementen: elegantie, eenvoud, duurzaamheid, betaalbaarheid en vooral veiligheid. Veiligheid staat bovenaan.

We hebben er alles aan gedaan dat de houder met daarin de tablet stabiel en degelijk bevestigd is en een flinke stoot kan hebben.
Garanderen dat de houder in geen enkel geval los schiet bij een ongeval, kan ik niet. Maar dat kan bij geen enkele houder. Wel kan ik garanderen dat bij een correcte bevestiging er heel wat moet gebeuren voordat er iets los raakt.
Maar, wees eerlijk, niet erg objectief natuurlijk......
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
HangUp
Starter

Ik ben eerlijk in wat ik gezegd heb. We proberen zo objectief mogelijk een mening te geven. We zeggen heel duidelijk, dat als de houder niet naar tevredenheid is, deze zonder opgave van reden gewoon terug kan.
rwbc
2nd Gear member

Voor wie het interessant vindt, de houder van InCarBite schijnt prima te werken.
Deze kan er gemakkelijk in/uitgehaald worden, de beschermhoes kan blijven zitten (voor wie kleintjes heeft die graag met dingen gooien i.p.v. neerleggen), de kijkhoek kun je aanpassen en hij laadt meteen op (indien aangesloten uiteraard).

Omdat de V60 niet de meest toegankelijke hoofdsteunen heeft, heb ik het even nagevraagd en kreeg deze foto door:

Afbeelding

De houder de eerste keer plaatsen kost iets meer tijd dan bij andere hoofdsteunen maar zou goed passen verder.
Het lijkt wel alsof de hoofdsteun ''gewurgd'' wordt :D maar denk dat ik deze voor de iPad mini (voor de andere mini achterin) ga bestellen...
teebee
7th Gear member

Dat lijkt me niet zo zeer 'passen' maar eerder passend gemaakt, ergo de bekleding van de hoofdsteun omhooggewerkt en de houder ertussen.
Lijkt me dat de bekleding van de hoofdsteun flink rimpelig zal zijn wanneer je de houder weer verwijderd.
Alles behalve fraai (slechts functioneel)

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
rwbc
2nd Gear member

teebee schreef: Dat lijkt me niet zo zeer 'passen' maar eerder passend gemaakt, ergo de bekleding van de hoofdsteun omhooggewerkt en de houder ertussen.
Nee je kunt de hoofdsteunen omhoog zetten zodat de metalen stang zichtbaar wordt (wat je bij veel andere merken ook gewoon ziet) en dan op dezelfde manier ertussen.
Hoe hard je vervolgens de hoofdsteun weer naar beneden drukt maakt dat het wel/niet ingedrukt wordt/lijkt.

Misschien enige wat je je nog kunt afvragen is de werking daar de hoofdsteun nu iets hoger staat dan de bedoeling is ??
teebee
7th Gear member

Omhoogzetten betekent dat de hoofdsteun niet meer vergrendeld is met alle eventuele gevolgen van dien bij een evt aanrijding of ongeluk.
Lijkt me zeer ongewenst.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.

rwbc
2nd Gear member

Ik weet niet of de hoofdsteun dan niet meer vergrendeld is maar dat is zeker niet wenselijk inderdaad... zal eens wat nader onderzoek verrichten...
RobV60
1st Gear member

Ik heb deze, werkt prima! https://www.ebay.nl/itm/Orzly-Headrest- ... Sw0e9Uy1Wr

(Heb em voor m'n iPad Air 2, die versie kan ik zo snel even niet vinden...)
Volvo XC60 T8 Twin Engine Inscription ('20)
tbrugman
2nd Gear member

Ik heb al anderhalf jaar een hangup. (en nee, ik heb geen aandelen hangup).
Ik vind het een briljant eenvoudige oplossing. Valt niet op als er geen ipad in zit. En een ipad zit goed vast. Alle knoppen en aansluitingen zijn goed bereikbaar voor stekkers van voeding en koptelefoon.
De ipad van mijn vrouw zit in een dikke hoes, dat past nèt, kost meer moeite om hem er in te schuiven, maar dat ligt aan de hoes, niet aan het concept. Ik heb een smartcover op mijn ipad. Dat past uitstekend. En ook zonder hoes gaat het prima.
En hangup past ongeveer als enige strak en zonder "proppen" tussen de Volvo hoofdsteun en de leuning.

En Freezzr: Die ipad klemt er vast in, wat je zegt over losschieten of ongelukken is onzin.

Ik had ook een hangup voor mij telefoon, maar daar heb ik tegenwoordig een andere houder voor. De hangup combineert niet lekker met het ventilatierooster van een Volvo.
Current : V60 1.6D Summum MY2014
Previous: V50 1.6D Limited MY2012 / S40 1.8 Momentum MY2007
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”