De Volvo van mijn vader geeft sinds een dikke maand een motormanagement melding, er staat dan ook bij "emissie service needed".
Als je de accu loskoppelt is de melding weg doordat het motormanagement gereset is, bij de volgende start brand het lampje weer direct.
Aan de motor van de auto merk je totaal niks, de motor start goed en alles werkt normaal en soepel.
Het gaat om een S60 van 2001 op LPi met 298k op de teller. Op dit moment hebben we het volgende al geprobeerd om de melding te verhelpen.
- Nieuwe 74 ampere accu.
- Gasklephuis (oude type) schoongemaakt.
- Éen van de twee lamdasondes is vervangen en omgewisseld.
Helaas blijft nog steeds de melding komen, heeft iemand van jullie enig idee wat dit kan veroorzaken?
Mij spookt het volgende door het hoofd; katalysator kapot? Kleppen stellen? Wellicht valse lucht ergens?
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
S60 2.4 LPi - 300k - "emissie service needed"
- RoyvW
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
- Locatie: Brunssum
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Er zit verschil tussen de voorste en achterste lamdasonde, dus omwisselen lijkt me niet zo'n goed plan.
Even langs de dealer en laten uitlezen, klepspeling is bij dit bouwjaar nog makkelijk te controleren.
Even langs de dealer en laten uitlezen, klepspeling is bij dit bouwjaar nog makkelijk te controleren.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29907
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
De auto een keer laten uitlezen bij de Volvodealer kan een mogelijke oorzaak van de storing geven. Anders blijf je maar onderdelen vervangen zonder een duidelijke oorzaak van de storing te hebben.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- RoyvW
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
- Locatie: Brunssum
Goed om te weten inderdaad, mijn vader is al bij een Ford specialist bij ons in de buurt geweest maar dat wordt dan toch maar even naar de Volvo specialist in Aachen.Johan s60 schreef: Er zit verschil tussen de voorste en achterste lamdasonde, dus omwisselen lijkt me niet zo'n goed plan.
Even langs de dealer en laten uitlezen, klepspeling is bij dit bouwjaar nog makkelijk te controleren.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
- RoyvW
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
- Locatie: Brunssum
Uitkomst was dat de andere lambda kapot was. Tevens is ook de LPG pomp vervangen want een week later wilde de auto niet meer op LPG rijden.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001