Beste forumleden,
Zoals ik net in het voorstel topic heb aangegeven heb ik gisteren een koopcontract onder voorbehoud van een goede aankoopkeuring getekend bij Volvo dealer Autotechniek Raalte.
Het gaat om een V70 D5 MY2005, met 288.000 gelopen, dealer onderhouden en voorzien van een retrofit (half open) roetfilter. Auto voelde goed aan, alleen was er een "metalig" klikgeluid bij gas los en weer wat gas geven. Toen de verkoper dit hoorde gaf hij meteen aan: dat zijn de splines van de vooras, even aandraaien en het geluid is weg, is niets ernstigs.
Ik had me al voorgenomen om een aankoopkeuring te laten uitvoeren, zijn vaak de beste 100 euro die uitgeeft hoor je overal. Nu heb ik in de buurt van deze dealer in Raalte 2 Volvo specialisten gevonden:
1. Autobedrijf Brouwer te Rogat
2. Volvo Service Hardenberg
Zijn er hier mensen die met (een van) deze bedrijven ervaring hebben en me wat kunnen aanraden?
Heeft iemand nog suggesties waar bij dit type auto, met deze KM-stand, extra aandacht op gevestigd zou moeten worden met de aankoopkeuring?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Paul
Aankoopkeuring V70
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Beide adressen staan goed opgeschreven op het forum, net als het adres waar je je Volvo koopt.
Laatst gewijzigd door Morgenstond op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Succes!
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Grappig trouwens, geen van beide adressen zijn Volvodealers maar "specialisten"
Furnesscar in Meppel of Broekhuis in Hoogeveen zijn beiden Volvo dealers.
Furnesscar in Meppel of Broekhuis in Hoogeveen zijn beiden Volvo dealers.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 01.03.2014 - 18:54
Een goede aankoopkeuring blijft wel een momentopname. Ik had binnen een week na de aankoopkeuring (door de plaatselijke dealer) enorm veel pech:
startermotor kapot, starterkrans kapot, uitlijnen en balanceren noodzakelijk, stuurhuis niet goed (maar gelaten zoals het was), turboventiel kapot en een nare trilling in het stuur (ook na balanceren). Blijf dus ook zelf kritisch, succes
startermotor kapot, starterkrans kapot, uitlijnen en balanceren noodzakelijk, stuurhuis niet goed (maar gelaten zoals het was), turboventiel kapot en een nare trilling in het stuur (ook na balanceren). Blijf dus ook zelf kritisch, succes
v70 2.4d geartronic summum 2005
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28402
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Helaas is elke keuring of inspectie een moment opname, hoe goed de uitvoering ook is. Je moet ook een dosis geluk hebben bij aanschaf van een gebruikte auto met ervaring.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 16.04.2014 - 21:13
Vandaag de aankoopkeuring gehad door Gerben Brouwer. Na een stukje gereden te hebben ging te auto op de brug en is deze van voor tot achter nagekeken. Er werden 2 puntjes gevonden: rubbers van de draagarmen voor waren versleten en atuurhuis was niet meer "fris". De draagarmrubbers konden gewoon bij de volgende (3ton) beurt gedaan worden. Het stuurhuis was in normale staat voor deze KM-stand en is een zwakpunt bij dit model. Hier kon ik rustig nog mee door blijven rijden, maar bij spoelen of vervangen zou de auto wat strakker sturen. De conclusie van deze keuring was dan ook: "had deze graag in mijn eigen showroom gehad".
Daarna terug naar Autotechniek Raalte om de koop rond te maken en afscheid te nemen van mijn trouwe Primera
Helaas waren de nieuwe velgen nog niet binnen dus die worden morgen bij mij thuis nageleverd. Ik zal dan wat foto's posten en een weblog openen om de toekomstige aanpassingen in bij te gaan houden.
Daarna terug naar Autotechniek Raalte om de koop rond te maken en afscheid te nemen van mijn trouwe Primera
