Ik heb nu sinds Augustus mijn V60 PIH en heb er nu 29000 km mee gereden.
Maar het is nu 2 keer gebeurd dat de auto tijdens het optrekken afslaat, alsof je met je voet van de koppeling afschiet, en dat kan natuurlijk niet bij een automaat. En dat is op zijn allerminst prettig als je een kruispunt over steekt.
Het is raar want als de elektro het niet red moet de diesel het oppakken maar dat deed ie niet.
Ik krijg te horen dat ze dat nog niet eerder gehoord hebben, mijn vraag aan jullie is dat ook zo of zijn er meer "collega V60"rijders die daar last van hebben.
"Gevaarlijk" Afslaan van motor tijdens optrekken.
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Heel vreemd en ook een nare ervaring als je midden op het kruispunt stilvalt.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Maar hij slaat helemaal uit? Of is het een soort van koppeling inderdaad die wordt ingetrapt?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23.04.2014 - 13:17
Nee hij slaat helemaal af, ik moet hem weer in de P zetten en opnieuw starten, en dat is niet prettig als je al met de neus op het kruispunt staat, want je weet eerst niet eens wat er aan de hand is.vaudi schreef: Kan me bij het verhaal niets voorstellen.
Afslaan?
Het komt op mij meer over dat de motor niet aanslaat op het moment dat je extra kracht nodig hebt??????
Laatst gewijzigd door GMoon op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
80 000km op de teller en nog nooit gebeurd...
Zal toch wel een defect zijn in jouw specifieke voertuig
Zal toch wel een defect zijn in jouw specifieke voertuig
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
GMoon
Helder verhaal zo, althans voor de omschrijving van de klacht. Blijkbaar voor Volvo een nieuw verschijnsel.
Inderdaad, dat is een naar probleem want als je eerst moet stilstaan en in P moet voordat je kunt starten?
Helder verhaal zo, althans voor de omschrijving van de klacht. Blijkbaar voor Volvo een nieuw verschijnsel.
Inderdaad, dat is een naar probleem want als je eerst moet stilstaan en in P moet voordat je kunt starten?
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23.04.2014 - 13:17
Ik heb de auto nu een paar weken terug en rijd weer perfect alleen moet ik wel het vertrouwen terug winnen bij het oversteken en optrekken, ik wacht nog wel steeds iets langer dan voor de tijd.
Maar ik zou nog doorgeven wat er vervangen is, de Aandrijving en de Achteras oftewel de ERAD, men heeft hem gekalibreerd met VIDA (wat dat ook in mag houden) en de software IEM RELOAD vervangen.
Aankomend weekeinde de ultieme test met de caravan naar de Oostzee 1100 km retour.
Maar ik zou nog doorgeven wat er vervangen is, de Aandrijving en de Achteras oftewel de ERAD, men heeft hem gekalibreerd met VIDA (wat dat ook in mag houden) en de software IEM RELOAD vervangen.
Aankomend weekeinde de ultieme test met de caravan naar de Oostzee 1100 km retour.