Hallo allemaal,
Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een XC90 3.2 AWD automaat met 155.000 km van modeljaar 2008. De auto rijdt heerlijk en is met zijn grote bak erg praktisch. Bij de proefrit merkte ik een bijgeluid bij het opschakelen. Telkens te beginnen bij 2000 en te eindigen bij 2500 toeren/minuut. Na de aflevering is het geluid gebleven en ben ik naar de dealer teruggegaan. De monteur geeft het bijgeluid te wijten aan de dwarsliggende motor en de overbrenging naar de versnellingsbak en zou normaal moeten zijn. Ik heb nog 4 maanden garantie en wil graag vernemen van de mede forum ers of de monteur gelijk heeft. Het geluid valt zich het best te omschrijven als zingend. Wie kan mij op weg helpen? Alvast veel dank en vriendelijk groeten van,
René
Bijgeluid tussen 2000 en 2500 toeren
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Alvorens tot de aankoop over te gaan mag ik hopen dat je jezelf goed had ingelezen op dit forum, dat dan als opmerking vooraf.
De aandrijflijn mag geen lawaai maken. Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heb je een automaat en daar zal het "euvel" wel ergens zitten. Wat je zou kunnen doen, niet wetende in welk deel van dit land je woonachtig bent, is in contact treden met GS Powerflush en/of Volvotune.
Echter, gelet op het gegeven dat het een dealerauto met vier maanden garantie betreft mag die dealer het even lekker uit gaan zoeken wat het is, het kan namelijk evengoed het gejoel van de aircopomp (magneetkoppeling) zijn. Dat is snel uit te sluiten door de airco uit te zetten en te luisteren of het geluid dan weg is. Gedoe met de bak hoor je niet alleen, dat voel je namelijk ook.
De aandrijflijn mag geen lawaai maken. Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heb je een automaat en daar zal het "euvel" wel ergens zitten. Wat je zou kunnen doen, niet wetende in welk deel van dit land je woonachtig bent, is in contact treden met GS Powerflush en/of Volvotune.
Echter, gelet op het gegeven dat het een dealerauto met vier maanden garantie betreft mag die dealer het even lekker uit gaan zoeken wat het is, het kan namelijk evengoed het gejoel van de aircopomp (magneetkoppeling) zijn. Dat is snel uit te sluiten door de airco uit te zetten en te luisteren of het geluid dan weg is. Gedoe met de bak hoor je niet alleen, dat voel je namelijk ook.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- Starter
Ik gaf in mijn bericht al aan dat ik een automaat heb.De airco heb ik vrijwel nooit aan. Wel even geprobeerd maar geen succes. Bedankt voor de tips, ik ga terug naar de dealer. Als zij het niet kunnen oplossen dan via een second opinion. Ik woon in het Zuid Holland, dus als er nog tips zijn, waar ik terecht kan voor een eventuele second opinion, dan hou ik mij aanbevolen.
Groet,
René
Groet,
René
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Volvotune, zie de forumsponsoren!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant