Wat zouden jullie doen?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Het zou maar zo kunnen gebeuren dat de rekening voor de komende beurt gelijk is aan de dagwaarde van dit moment
.
Nu investeren is doorrijden tot, minstens, 6 ton
anders is het weggegooid geld en aldus denk ik dan bij mijn eigen dat een V70N van 2007 of een V70NN van 2007 best wel een aardig alternatief voor een upgrade zou kunnen zijn
. Maarrrr, ik hoef het niet te betalen 

Nu investeren is doorrijden tot, minstens, 6 ton



V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29575
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Is inderdaad een kwestie van geld, de afweging van de kosten van de reparaties tegen de kosten om een andere Volvo te kopen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
zit zelf steeds tegen dezelfde afweging aan.
kosten reparatie behoorlijk, maar daar koop je geen andere v70 van.
heb net distributie laten vervangen, grote beurt en cardan proberen te verwijderen ivm bonken achtekant.
rekening komt nog. wat is wijsheid???
succes met overwegen
dagwaarde mijn v70 ongeveer 800 euro volgens anwb
kosten reparatie behoorlijk, maar daar koop je geen andere v70 van.
heb net distributie laten vervangen, grote beurt en cardan proberen te verwijderen ivm bonken achtekant.
rekening komt nog. wat is wijsheid???
succes met overwegen
dagwaarde mijn v70 ongeveer 800 euro volgens anwb
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
@dik999: Voor jou geldt: DOORRIJDEN
Voor TS zou ik zeggen: INRUILEN
Voor TS zou ik zeggen: INRUILEN
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Waarom moet die sensor en hoop van die andere dingen. 415.000 is een mooie stand om door te vlammen. Die van ons heeft 450.000 en heb laatst zelf groot onderhoud gedaan. Remmen gedaan, problemen met cv in achterklep opgelost (was niet alleen de kabelboom, maar ook de relaiskast achterin tussen c en d stijl. En nog een hoop andere dingen.
En onderdelen goed rondneuzen, zo laat ik altijd alles in Duitsland bij familie bezorgen.
Wat je gewoon moet onthouden is dat het geen nieuwe auto is en dat er soms gebreken zijn waar je prima mee kunt leven. Sommige kunnen dat niet andere wel, maar bij een wagen van 10 jaar en ouder en hogere standen dan 4 ton is mijn advies doorrijden en het nodige onderhoud doen die gewoon horen.
Maar geen dingen vervangen als een sensor of een flush uitvoeren als er geen mankementen zijn. Je doet toch ook geen bypass operatie als er niks mis is met je slagader. Je geeft je kind toch ook geen beugel als t niet nodig is.
En onderdelen goed rondneuzen, zo laat ik altijd alles in Duitsland bij familie bezorgen.
Wat je gewoon moet onthouden is dat het geen nieuwe auto is en dat er soms gebreken zijn waar je prima mee kunt leven. Sommige kunnen dat niet andere wel, maar bij een wagen van 10 jaar en ouder en hogere standen dan 4 ton is mijn advies doorrijden en het nodige onderhoud doen die gewoon horen.
Maar geen dingen vervangen als een sensor of een flush uitvoeren als er geen mankementen zijn. Je doet toch ook geen bypass operatie als er niks mis is met je slagader. Je geeft je kind toch ook geen beugel als t niet nodig is.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Allemaal leuk en aardig maar dat gaat voor een deel alleen maar op als je zelf kunt sleutelen. Als het door een dealer of specialist gedaan gaat worden ben je dus aanzienlijk meer kwijt en dat was nu net de vraag c.q. stelling van TS.
*Sprak hij die zijn zo geliefde grijze 2.4D met 131 pk bij een stand van 248K inruilde en toch echt voornemens was om onder het motto "Volvo for life" het ding tot de straatstenen edoch tenminste tot een half miljoen te berijden en thans alweer bijna een jaar en 30K in een V70NN over 's-neerlands wegen tuft*
*Sprak hij die zijn zo geliefde grijze 2.4D met 131 pk bij een stand van 248K inruilde en toch echt voornemens was om onder het motto "Volvo for life" het ding tot de straatstenen edoch tenminste tot een half miljoen te berijden en thans alweer bijna een jaar en 30K in een V70NN over 's-neerlands wegen tuft*

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
In dit specifieke geval: diens vrouw



V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 19.01.2014 - 19:45
- Locatie: Plopsaland
Ik heb altijd een gedachte van: "Als je het niet aan afschrijving uitgeeft dan geef je het wel uit aan onderhoud".
Mijn vader is akkoord om 18K€ uit te geven aan een KIA, maar de lamda sonde vervangen (300€) en gewoon onderhoud aan zijn Skoda (250€) is teveel aan kosten. Die Kia schrijft het eerste jaar 5000€ af en moet je all-risk verzekeren. Daar kun je veel reparaties voor uitvoeren.
Ik denk dat doorrijden goedkoper is. En je kent jouw onderhoudshistorie. Een 2007 (220 - 250.000Km) kopen en aankijken tegen een koppeling, vliegwiel en stuurhuis vervanging is ook geen mooi uitzicht.
Maar goed, wie kan er in de toekomst kijken?
J
Mijn vader is akkoord om 18K€ uit te geven aan een KIA, maar de lamda sonde vervangen (300€) en gewoon onderhoud aan zijn Skoda (250€) is teveel aan kosten. Die Kia schrijft het eerste jaar 5000€ af en moet je all-risk verzekeren. Daar kun je veel reparaties voor uitvoeren.
Ik denk dat doorrijden goedkoper is. En je kent jouw onderhoudshistorie. Een 2007 (220 - 250.000Km) kopen en aankijken tegen een koppeling, vliegwiel en stuurhuis vervanging is ook geen mooi uitzicht.
Maar goed, wie kan er in de toekomst kijken?
J
Break from the pack
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
In de toekomst kijken kan niemand, voor de toekomst een gokje wagen kan iedereen maar of het resultaat in de toekomst dan gewenst is?
Het is de afweging tussen de kosten en de emotie. Soms wil je wel graag eens iets anders en als het dan ook nog eens kan, waarom dan niet? Het hangt van zoveel factoren en variabelen af om nu te kiezen voor een reparatie waar waarschijnlijk het vakantiegeld linea recta in gepompt kan worden of de aanslag op het spaargeld voor een vervanger. En in beide gevallen is het maar weer afwachten want.......in de toekomst kijken kan niemand, het is de gok.
Het is de afweging tussen de kosten en de emotie. Soms wil je wel graag eens iets anders en als het dan ook nog eens kan, waarom dan niet? Het hangt van zoveel factoren en variabelen af om nu te kiezen voor een reparatie waar waarschijnlijk het vakantiegeld linea recta in gepompt kan worden of de aanslag op het spaargeld voor een vervanger. En in beide gevallen is het maar weer afwachten want.......in de toekomst kijken kan niemand, het is de gok.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10673
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Keerls,
Alles valt en staat met de Ratio en de Emotie..... Sprak hij wijs...... Emotie heeft het van mij niet gewonnen en daarom rij ik nu in een Fod geleased en wel. Als de Emotie van mij gewonnen had reed ik nog steeds in de Fod en had ik de V70 nog op de oprit staan. De huidige directie auto (Dikke Franse 3 cylinder) heeft al 8K gereden in 18mnd.
Ed ergo de Ratio heeft voor mij een goede keus opgeleverd. De Emotie nog steeds een grote deuk en dito gemis.
De keus tussen ratio en emotie moet je zelf maken. Doorrijden of een ander "dashboard" kopen om tegen aan te kijken...? Wordt een zware afweging...... Fors investeren in een nieuw Dashboard met mooie verpakking of onderhoud plegen. In jouw geval zou ik het absolute nodige onderhoud (laten)plegen. Goedkoper ga je never nooit niet rijden.
Alles valt en staat met de Ratio en de Emotie..... Sprak hij wijs...... Emotie heeft het van mij niet gewonnen en daarom rij ik nu in een Fod geleased en wel. Als de Emotie van mij gewonnen had reed ik nog steeds in de Fod en had ik de V70 nog op de oprit staan. De huidige directie auto (Dikke Franse 3 cylinder) heeft al 8K gereden in 18mnd.
Ed ergo de Ratio heeft voor mij een goede keus opgeleverd. De Emotie nog steeds een grote deuk en dito gemis.

De keus tussen ratio en emotie moet je zelf maken. Doorrijden of een ander "dashboard" kopen om tegen aan te kijken...? Wordt een zware afweging...... Fors investeren in een nieuw Dashboard met mooie verpakking of onderhoud plegen. In jouw geval zou ik het absolute nodige onderhoud (laten)plegen. Goedkoper ga je never nooit niet rijden.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Bijna een C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Bijna een C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10673
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Telepathie ofzoooo?V70/2.4D/2003 schreef: In de toekomst kijken kan niemand, voor de toekomst een gokje wagen kan iedereen maar of het resultaat in de toekomst dan gewenst is?
Het is de afweging tussen de kosten en de emotie. Soms wil je wel graag eens iets anders en als het dan ook nog eens kan, waarom dan niet? Het hangt van zoveel factoren en variabelen af om nu te kiezen voor een reparatie waar waarschijnlijk het vakantiegeld linea recta in gepompt kan worden of de aanslag op het spaargeld voor een vervanger. En in beide gevallen is het maar weer afwachten want.......in de toekomst kijken kan niemand, het is de gok.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Bijna een C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Bijna een C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Neuh, ik l*l ook maar naar ik verstand heb 

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
En als je gasklephuis al eens vervangen is zou ik de auto al helemaal niet van de hand doen
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Mijn zoon heeft zijn 965 automaat in de verkoop.
Is best een mooie, wel heel veel km, maar daar kunnen ze tegen: 600.000 km.
Wel is de complete motor vervangen doro de volvo dealer bij ongeveer 300000 km.
Kwam ook een leuk artikel met deze wagen in Autoweek te staan.
Heeft hem zelf ook picobello bijgehouden, alle nota's zijn aanwezig.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=47630
Is best een mooie, wel heel veel km, maar daar kunnen ze tegen: 600.000 km.
Wel is de complete motor vervangen doro de volvo dealer bij ongeveer 300000 km.
Kwam ook een leuk artikel met deze wagen in Autoweek te staan.
Heeft hem zelf ook picobello bijgehouden, alle nota's zijn aanwezig.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=47630
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Bij interesse in mijn 960 kan je me altijd een bericht sturen. Wie weet kan ik ook wat betekenen met inruil van je V70.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D