Koppelingsvloeistof verversen (het vervolg)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mabi_S80
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27.10.2013 - 15:07

Door het crashen van het forum is mijn topic van gisteren helaas weggevallen. Daarom neem ik de vrijheid om een deel opnieuw te posten.

Het laatste wat ik gezien heb is de uitleg hoe de vloeistof zonder overdruk ververst kan worden. Ik weet alleen niet of ik het goed begrepen heb:
* druk opbouwen met het koppelingpedaal
* ontluchtingsnippel open
* vloeistof doorspoelen met het koppelingpedaal (kan de mastercilinder met het pedaal teruggehaald worden?)
* ontluchtingsnippel dicht
* weer druk opbouwen met het koppelingpedaal
* ontluchtingsnippel open en weer dicht
* koppelingpedaal omhoog halen

Heb ik het zo goed?

Voor het verversen van de remvloeistof maak ik gebruik van een Mityvac.
Kan ik deze ook gebruiken voor het verversen van de koppelingsvloeistof?
De Mityvac zuigt de vloeistof door het systeem heen.

Nogmaals dank.

Groet, Martijn
S80 Comfort 2.4 (103 kW) - 147.000 km - Bj. 2000 - Grijs - HU1205 - Bilstein B6
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 30277
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Volgens mij gebruikt de dealer een drukapparaat voor het verversen van de rem/koppelingsvloeistof.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2815
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Gewoon doorspoelen volstaat prima, nog maar een keer uitleggen dan maar,

1) slang aan sluiten op ontluchtingsnippel (andere kant in een potje hangen) een 2e persoon het kopp. pedaal laten intrappen (op druk brengen) nu ontluchtingsnippel open draaien, nu wordt de oude vloeistof uit het druklager geperst.

2) Nu gaan doorspoelen, door met de hand het kopp. pedaal te bedienen, (moet terug getrokken worden) net zolang tot er heldere vloeistof uit komt, nu nippel sluiten en punt 1 nog een keer herhalen, hierna nippel dicht draaien, tijdens het pompen het nivo in het potje op peil houden, zodat er geen lucht in kan komen.

Doe je het met een ontluchtings apparaat moet je toch nog punt 1 uitvoeren om de oude vloeistof uit het druklager te krijgen, omdat deze anders niet schoon gespoeld wordt.
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Plaats reactie

Terug naar “S80”