Pagina 1 van 1

Koppelingsvloeistof verversen (het vervolg)

Geplaatst: 20.05.2014 - 20:41
door Mabi_S80
Door het crashen van het forum is mijn topic van gisteren helaas weggevallen. Daarom neem ik de vrijheid om een deel opnieuw te posten.

Het laatste wat ik gezien heb is de uitleg hoe de vloeistof zonder overdruk ververst kan worden. Ik weet alleen niet of ik het goed begrepen heb:
* druk opbouwen met het koppelingpedaal
* ontluchtingsnippel open
* vloeistof doorspoelen met het koppelingpedaal (kan de mastercilinder met het pedaal teruggehaald worden?)
* ontluchtingsnippel dicht
* weer druk opbouwen met het koppelingpedaal
* ontluchtingsnippel open en weer dicht
* koppelingpedaal omhoog halen

Heb ik het zo goed?

Voor het verversen van de remvloeistof maak ik gebruik van een Mityvac.
Kan ik deze ook gebruiken voor het verversen van de koppelingsvloeistof?
De Mityvac zuigt de vloeistof door het systeem heen.

Nogmaals dank.

Groet, Martijn

Re: Koppelingsvloeistof verversen (het vervolg)

Geplaatst: 20.05.2014 - 20:57
door lint
Volgens mij gebruikt de dealer een drukapparaat voor het verversen van de rem/koppelingsvloeistof.

Re: Koppelingsvloeistof verversen (het vervolg)

Geplaatst: 20.05.2014 - 23:20
door Johan s60
Gewoon doorspoelen volstaat prima, nog maar een keer uitleggen dan maar,

1) slang aan sluiten op ontluchtingsnippel (andere kant in een potje hangen) een 2e persoon het kopp. pedaal laten intrappen (op druk brengen) nu ontluchtingsnippel open draaien, nu wordt de oude vloeistof uit het druklager geperst.

2) Nu gaan doorspoelen, door met de hand het kopp. pedaal te bedienen, (moet terug getrokken worden) net zolang tot er heldere vloeistof uit komt, nu nippel sluiten en punt 1 nog een keer herhalen, hierna nippel dicht draaien, tijdens het pompen het nivo in het potje op peil houden, zodat er geen lucht in kan komen.

Doe je het met een ontluchtings apparaat moet je toch nog punt 1 uitvoeren om de oude vloeistof uit het druklager te krijgen, omdat deze anders niet schoon gespoeld wordt.