Veiligheidsrek kofferbak voor V60, onderdeelnummer 30756676, adviesverkoopprijzen
Volvo NL: 295,- euro
Volvo DE: 199,- euro
Volvo UK: 137 pond / ca. 170,- euro
..uiteindelijk maar gekocht in een britse online Volvo onderdelenshop voor 123 pond/ca. 154,- euro. Ik mag geloof ik de naam hier niet noemen maar met wat googelen zo te vinden..
Precies deze verhoudingen zie ik bij de meeste accessoireprijzen terug, Volvo Nederland vindt het kennelijk gerechtvaardigd om voor hetzelfde onderdeel tot bijna de helft meer te vragen!?
Dat ze de PIH 4000,- euro hoger prijsden dan in omringende landen toen ie nog echt schaars was: ok, marktwerking. Maar dit soort naaierij op onderdelenprijzen kan ik niet bevatten en lijkt me ook geen houdbaar model voor VCNL. Een meer 'premium' positionering in de Nederlandse markt lijkt me een wassen neus en ook geen rechtvaardiging voor dit soort verschillen.
Anyways: doe er je voordeel mee. De bijna tweeduizend euro die ik inmiddels aan accessoire-troep heb uitgegeven aan mijn PIH sinds aanschaf is allemaal uit de zakken van VCNL gebleven, daar heb ik Volvo UK en een lokale Volvo dealer in de UK met webshop blij mee gemaakt.
En om de azijnpissers hier voor te zijn: ja, ondanks alle 'staatssteun', 'subsidies' en het feit dat ik mijn PIH 'gratis' rijd van jullie belastingcenten is het me inderdaad nog niet genoeg: de accessoires mogen ook niets kosten!!!