Accessoires voor je PIH kopen

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Skibs
2nd Gear member

Weliswaar geen specifieke PIH vraag, maar wel vrij relevant omdat de PIH zo veel nieuw wordt aangeschaft en dus de behoefte naar info hierover wellicht wat groter: heeft iemand een verklaring voor de extreem hoge accessoireprijzen van Volvo Nederland in vergelijking met de Volvo importeurs in ons omringende landen? Leuk generiek voorbeeld, ik zocht het originele 'hondenrek' voor mijn PIH online:

Veiligheidsrek kofferbak voor V60, onderdeelnummer 30756676, adviesverkoopprijzen
Volvo NL: 295,- euro
Volvo DE: 199,- euro
Volvo UK: 137 pond / ca. 170,- euro

..uiteindelijk maar gekocht in een britse online Volvo onderdelenshop voor 123 pond/ca. 154,- euro. Ik mag geloof ik de naam hier niet noemen maar met wat googelen zo te vinden..

Precies deze verhoudingen zie ik bij de meeste accessoireprijzen terug, Volvo Nederland vindt het kennelijk gerechtvaardigd om voor hetzelfde onderdeel tot bijna de helft meer te vragen!?

Dat ze de PIH 4000,- euro hoger prijsden dan in omringende landen toen ie nog echt schaars was: ok, marktwerking. Maar dit soort naaierij op onderdelenprijzen kan ik niet bevatten en lijkt me ook geen houdbaar model voor VCNL. Een meer 'premium' positionering in de Nederlandse markt lijkt me een wassen neus en ook geen rechtvaardiging voor dit soort verschillen.

Anyways: doe er je voordeel mee. De bijna tweeduizend euro die ik inmiddels aan accessoire-troep heb uitgegeven aan mijn PIH sinds aanschaf is allemaal uit de zakken van VCNL gebleven, daar heb ik Volvo UK en een lokale Volvo dealer in de UK met webshop blij mee gemaakt.

En om de azijnpissers hier voor te zijn: ja, ondanks alle 'staatssteun', 'subsidies' en het feit dat ik mijn PIH 'gratis' rijd van jullie belastingcenten is het me inderdaad nog niet genoeg: de accessoires mogen ook niets kosten!!! :-)
diesel01
Geartronic member

Ik maak mij er niet druk meer om!!
De voordeeltjes zijn op en over een paar jaar wanneer de Volvo aan vervanging toe is word het toch weer iets Duits voor jullie.
Zijn we het geneuzel over geld ook weer kwijt en kan je het BMW of beter nog Auwdiforum vervuilen...nnneeexxxt!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
lint
Geartronic member

diesel01 schreef: Ik maak mij er niet druk meer om!!
De voordeeltjes zijn op en over een paar jaar wanneer de Volvo aan vervanging toe is word het toch weer iets Duits voor jullie.
Zijn we het geneuzel over geld ook weer kwijt en kan je het BMW of beter nog Auwdiforum vervuilen...nnneeexxxt!
+ heel veel!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
jvov60
4th Gear member

lint schreef:
diesel01 schreef: Ik maak mij er niet druk meer om!!
+ heel veel!
Zou kunnen. Behalve als de Volvo en de Volvodealer mij weten te overtuigen dat ze echt zo goed en premium zijn als ze beweren.
Zo goedkoop is een normale Volvo ook weer niet. De prijzen schelen maar weinig met een BMW of Audi.

Wat Skibs hier opmerkt is terechte kritiek. Het mag (helaas) iets schelen door belastingverschillen, maar niet zoveel.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
RichieB
6th Gear member

Iedereen weet dat er grote marges zitten op de assecoires. Als je een goede dealer hebt geeft die daar zonder meer korting op. Moet je natuurlijk wel even naar vragen. Die van mij geeft zelfs 5 tot 10% korting zonder te vragen. Leuk om naar te verwijzen.

Maar goed, als de kosten van de porto uit de UK en het zelf (laten) monteren opwegen tegen de laagste prijs van je eigen dealer is er iets goed mis.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Skibs
2nd Gear member

Hihihi..fijn om te zien dat dieseltje01 en lintje zich zo aangesproken voelen en er als de haviken bij zijn om te reageren, bedankt jongens! Dieseltje01 kan het niet helpen: hij rijdt weliswaar een tweedehandsje, maar in zijn kringen is het toch absoluut 'not done' om over geld te 'neuzelen', geld speelt daar geen rol, amice..
Paul
Geartronic member

Maar wat heb je nog meer gekocht in het buitenland, ben benieuwd!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
hans98
4th Gear member

Dat zijn forse en volgens mij ook niet goed te praten verschillen! Tenzij de Volvo dealer 'm voor dat geld er ook op schroeft (dan is het verschil nog fors), maar in dat geval zouden ze ook een DHZ prijs moeten aanbieden.

Meguiars poetsspullen is ook een merk waarvan ik de prijzen niet helemaal begrijp. De "Meguiars Smooth Surface Clay Kit" kost in NL € 39,95 en bij de Target in de VS € 14,- en dus met tax erbij max € 16,00!! En dat geldt dus voor alles van Meguiars, spotgoedkoop vergeleken bij NL.

ps. kan er een mod ingrijpen? :-)
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Ik kan mij er wel in vinden. Als voorbeeld neem ik het veiligheidsnet van nylon. Deze kost als optie €60, maar als accessoire iets van €400.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
diesel01
Geartronic member

Skibs schreef: Hihihi..fijn om te zien dat dieseltje01 en lintje zich zo aangesproken voelen en er als de haviken bij zijn om te reageren, bedankt jongens! Dieseltje01 kan het niet helpen: hij rijdt weliswaar een tweedehandsje, maar in zijn kringen is het toch absoluut 'not done' om over geld te 'neuzelen', geld speelt daar geen rol, amice..
Jij bent, naar ik aanneem, ook ondernemer met marges.
Geen marge, geen handel.
Jij hebt marge maar de dealer mag dat niet, je zou iets in de politiek moeten gaan doen!
En dat tweedehandsje rijdt ik zonder subsidie voor minder geld dan jouw stofzuiger..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Paul
Geartronic member

Ik leef inderdaad ook op marge :)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Skibs
2nd Gear member

rsnhakan schreef: Ik kan mij er wel in vinden. Als voorbeeld neem ik het veiligheidsnet van nylon. Deze kost als optie €60, maar als accessoire iets van €400.
Eh..nee, je verwart het nylon spannet / bagagenet (95,-) met het nylon veiligheidsnet (415,-). Laatstgenoemde zijn twee cassettes met een rolgordijn dat de bagageruimte scheidt van het passagierscompartiment. Iets dat in mijn optiek gewoon standaard in de auto zou moeten zitten, maar dat terzijde. Het nylon baganet is een los elastisch netje dat je over je bagage heen kunt spannen.

@paul: van alles, o.a. wintervelgen, rubbermatten, zonwering, thuiskomerset, centrax'
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Skibs schreef:
rsnhakan schreef: Ik kan mij er wel in vinden. Als voorbeeld neem ik het veiligheidsnet van nylon. Deze kost als optie €60, maar als accessoire iets van €400.
Eh..nee, je verwart het nylon spannet / bagagenet (95,-) met het nylon veiligheidsnet (415,-). Laatstgenoemde zijn twee cassettes met een rolgordijn dat de bagageruimte scheidt van het passagierscompartiment. Iets dat in mijn optiek gewoon standaard in de auto zou moeten zitten, maar dat terzijde. Het nylon baganet is een los elastisch netje dat je over je bagage heen kunt spannen.
:D ik ken de prijslijst zowat uit mijn hoofd, dus ehh ga mij nou niet zeggen dat ik niet weet wat het verschil tussen beide is :D Ik bedoel inderdaad het net dat uit een tweetal cassettes komt. Als optie kost deze €65 (€5 meer dan ik in mijn gedachten had, zie prijslijst) maar als je hem als accessoire wilt, betaal je ietsipietsi meer :)
Skibs
2nd Gear member

diesel01 schreef:
Jij bent, naar ik aanneem, ook ondernemer met marges.
Geen marge, geen handel.
Jij hebt marge maar de dealer mag dat niet, je zou iets in de politiek moeten gaan doen!
En dat tweedehandsje rijdt ik zonder subsidie voor minder geld dan jouw stofzuiger..
Ga je nou toch over geld neuzelen? Amai... Je zit er wel twee keer naast, dieseltje:

1. Dit weet je onderhand best, vandaar je nijd op dit vlak, maar je wilt het kennelijk nog een keer horen dus voila: ik heb mijn nieuwe Pih netto gekocht voor hetzelfde bedrag als wat jij hebt neergelegd voor je XC toen die al vier jaar oud was - en de kosten om de stofzuiger te rijden liggen significant lager dan jouw XC (omdat: alles aftrekbaar versus 0% bijtelling);

2. Als Volvo Duitsland zijn dealers max 199,- laat rekenen voor hetzelfde artikel dan ga ik er van uit dat er voor Volvo Nederland evenveel marge op zit. Dus Volvo Nederland speelt óf rupsje nooitgenoeg en rekent de NL dealers een hogere inkoopprijs maar biedt ze uiteindelijk dezelfde marge als de duitse dealer óf VCNL speelt Sinterklaas en gunt haar dealernet een fors hogere marge dan VCDE.. In beide gevallen zit je er dus naast: de dealers in alle landen maken gewoon hun marges..
ruffie
3rd Gear member

Maarre...als we klaar zijn met "wie heeft de langste", mogen we dan weten bij welke shop dit zoveel goedkoper is? Of mag dat echt niet gezegd worden?
XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's
lint
Geartronic member

Waarom is de toonzetting altijd zo negatief in dit soort discussies, ook het gebruik van verkleinwoorden bij het citeren van forumleden vind ik bijzonder kinderachtig.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
IkeV70
5th Gear member

ruffie schreef: Maarre...als we klaar zijn met "wie heeft de langste", mogen we dan weten bij welke shop dit zoveel goedkoper is? Of mag dat echt niet gezegd worden?
Ja, waarom zou dat niet gezegd mogen worden? Het is hier toch geen publieke omroep?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
IkeV70
5th Gear member

lint schreef: Waarom is de toonzetting altijd zo negatief in dit soort discussies, ook het gebruik van verkleinwoorden bij het citeren van forumleden vind ik bijzonder kinderachtig.
...

Jij en Diesel01 kunnen het niet laten om direct laagdunkend te reageren op een post over hoge prijzen en de post van de TS belachelijk te maken, en je vraagt je vervolgens af waarom de toon zo negatief is?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Skibs
2nd Gear member

Leven met zulke lange tenen als lint en diesel 01 ( ik zal niet meer verkleinen, sorry hoor) is ook lastig, het is ze vergeven..

Anyways, ik zal een poging wagen, kijken of het mag blijven staan:

Ik heb vooral gekocht bij het Engelse volvopartshop puntkom, maar er zijn in de UK veel meer aantrekkelijk geprijsde volvo onderdelen webshops, net als in Duitsland trouwens. Vaak zijn ze ook actief op Ebay en Amazon..
diesel01
Geartronic member

Skibs schreef:

Anyways: doe er je voordeel mee. De bijna tweeduizend euro die ik inmiddels aan accessoire-troep heb uitgegeven aan mijn PIH sinds aanschaf is allemaal uit de zakken van VCNL gebleven, daar heb ik Volvo UK en een lokale Volvo dealer in de UK met webshop blij mee gemaakt.

En om de azijnpissers hier voor te zijn: ja, ondanks alle 'staatssteun', 'subsidies' en het feit dat ik mijn PIH 'gratis' rijd van jullie belastingcenten is het me inderdaad nog niet genoeg: de accessoires mogen ook niets kosten!!! :-)
Dit is gvd lekker positief, doe is normaal man!
V90 T6 Recharge Rdesign
Gesloten

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”