Sinds gisteren rijd ik eindelijk weer volvo; een XC90 D5 185PK Sport uit 2007, tellerstand nu 149000. Het is een handbak, deze heb ik gekozen
omdat ik het fijner vind en alleen maar lees over automaat problemen bij de verschillende Volvo's.
Hiervoor een V40,V50,XC70 gehad en als laatst een Saab 9-3. De saab reed lekker, mooie wagen maar van totaal andere klasse als Volvo.
Ben nu weer terug bij Volvo en het voelt goed.
Zoals gezegd gisteren de auto opgehaald, heb een paar overdenkingen;
- Handrem doet niks, die moet opnieuw gesteld worden
- Distributieriem is nog nooit vervangen, de interval is bij 180dkm of na 10 jaar zegt de garage (geen volvo dealer, heb wel bovag garantie 6 maanden)
en ik heb een grote beurt "tegoed" bij mijn afleverpakket. Moet ik me hard maken dat hierbij de riem vervangen moet worden? Ik verwacht discussie
omdat het officiele onderhoudsplan van Volvo pas bij 180dkm vervangt.
- Als ik wegrijd hoor ik een klein tikje. Het is zacht en amper hoorbaar maar ik let op alles

van P naar D schakelde, als de bak van gear verandert dus. Is dit bij een handbak ook normaal om te horen bij het rustig wegrijden? Als ik hem in z'n
acheruit zet hoor ik het ook. Ik ben bank voor het falende AWD, cardanas - haakse overbrenging probleem. Kan ik dit alleen uitsluiten door de auto
op de brug te hebben en de as te draaien? Heb geen brug tot mijn beschikking..
Dank voor de input!