Klasse 3 alarm in V60

Plaats reactie
Hansvg
3rd Gear member

Ik heb een klasse 3 alarm in mijn V60 zitten, net als in mijn vorige auto.
Wat me opvalt is het verschil in gevoeligheid voor bewegingen in het interieur.
Als ik bij mijn vorige auto een raampje liet openstaan met alarm erop kon je er donder opzeggen dat het alarm binnen een minuut afging. Bij de V60 kan ik alle ramen open laten staan en zelfs met mijn arm naar binnen hangen. Uiteindelijk gaat het alarm wel af, maar het duurt soms erg lang.
Weet iemand waar de sensors zitten?
Ook kon ik bij mijn vorige auto met een beetje heen en weer bewegen het alarm meteen op loeien krijgen. Bij mijn V60 lukt dat niet. hij schijnt hellingssensoren etc. te hebben, maar ik kan er niets van merken.
Iemand ervaring hiermee?
Hans

2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
Carlsson 900

Zit er zo'n plastick vierkant van ca. 10*10 C.mtr. ongeveer i/h midden v/h plafond ?
Dan heb je het gevonden.
LtStone
4th Gear member

Als je zo een plastick flapje hebt midden op je plafond (zeg maar tussen de voorstoellen) zonder zichtbare rede dan is het daar. Sommigen hebben in de stijlen van de voorruit aan de bovenkant twee dingen gericht op het interieur.

Dat zijn de twee opties die ik weet...
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
Hansvg
3rd Gear member

Tussen de voorstoelen op het plafond zit het schuifdak :-)
Verder kan ik niets vinden...
Hans

2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
LtStone
4th Gear member

Hmm geen enkel plastiek flapje daar huh? Schuifdak? Ok ook niet zo een ding met twee lampjes erin of zo?
De logica dicteert dat het dan daarin zit.

Goed ik ken geen V60 dus hierbij houden mijn pogingen op. Trouwens heb je een variant van onderstaande knop? If not dan heb je wellicht geen motionsensor (hoewel ik me dat haast niet kan voorstellen) dat is namelijk voor het achterlaten van bijvoorbeeld een huisdier in de auto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
Hansvg
3rd Gear member

Ik zal morgen eens kijken in en rond de plafondverlichting. Daar moet het dan inzitten.
De knop voor "beperkt alarm" zit bij mij in de instellingen (software) in het Sensus systeem.
Die instelling is iig te kiezen, dus denk ook dat alles wel klopt. Alleen is de gevoeligheid anders dan bij mijn vorige auto.
Hans

Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”