Beste leden,
Ik zit sinds enkele weken met een vervelend probleem. Ik stel me even voor: ik rij met een Volvo XC60 D5 AWD MAN Summun van 2009.
Op de wagen staan reeds 125.000 kilometers, en in het verleden eigenlijk geen grote problemen gehad.
Nu heb ik na het plaatsen van twee nieuwe voorbanden het volgende probleem: telkens als ik schakel, bijvoorbeeld van versnelling 4 naar 5, is er direct na het schakelen een korte 'schok' te voelen. Voor de rest rijdt de wagen wel naar behoren. De wagen heeft deze schok bij elke verwisseling van versnelling.
Omdat ik dit redelijk vervelend vindt, ben ik vandaag bij mijn plaatselijke volvo-dealer geweest, en daar vertelde ze mij dat mijn koppeling serieus aan het verslijten is. De wagen zou volgens hun na elke versnelling eventjes doorslippen op de koppeling.
Op mijn vraag waarom ik dit pas voel nadat ik nieuwe banden heb laten steken, antwoordde ze dat dit komt omdat de koppeling met nieuwe banden meer moet 'werken' dan met banden die versleten zijn, en dat ik dit daarom nu pas begin te voelen.
Nu mijn vraag, klopt deze uitleg volgens jullie, en kan ik deze dan beter laten vervangen? Ik heb een offerte gekregen van €2.482,00 voor het hele werkje te klaren.
Nog even vermelden dat mijn banden van het merk Pirelli zijn (Scorpion Zero), en dat zowel vanvoor als vanachter de profieldiepte gelijk is.
Alvast bedankt voor jullie reacties/advies.
Met vriendelijke groeten
Koen
Volvo XC60 Koppeling
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29528
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Welkom.
Ik vind het een vreemde uitleg van de dealer over het meer moeten werken van de koppeling met nieuwe banden. Misschien eens bij een andere dealer langs gaan voor advies.
Ik vind het een vreemde uitleg van de dealer over het meer moeten werken van de koppeling met nieuwe banden. Misschien eens bij een andere dealer langs gaan voor advies.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
De kopp.is niet het eerste waar ik aan denk, als deze versleten zou zijn zou die juist niet moeten schokken maar doorslippen, alsof je een automaat zou hebben.
En meestal begint dat pas in de hogere versnellingen.
Ik zou zeker ook langs een ander dealer/ specialist gaan
En meestal begint dat pas in de hogere versnellingen.
Ik zou zeker ook langs een ander dealer/ specialist gaan
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel