Problemen met automatisch deur vergrendeling links achter

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
simonts
2nd Gear member

Beste Volvo Rijders,

Ik heb een probleem met het openen en sluiten van mijn rechter achter portier.

op een geven moment ging het slot steeds slechter dicht, moest op een gegeven moment zelfs 2 keer op het sluiten knopje van de afstandsbediening klikken om überhaupt het slot nog dicht te krijgen..

Echter op een gegeven moment ging de deur niet meer open!
Hij blijft in safe Lock mode staan (Dit probleem is al eerder beschreven op dit forum) Geen beweging in te krijgen deur gaat niet openen...

Toen ineens een lege accu, naar Volvo voor een Vida meting geen storing, ook niet van het slot. En geen lek stroom is nog apart gemeten na mijn verzoek. De dealer dacht, ik ook trouwens, dat zou wel eens door het slot kunnen komen.

Tot ineens de deur weer open ging. Heb toen direct het slot vervangen door een 2e hands slot van Auto Rima. (ik weet safe lock kan uit) Nu geen safe lock probleem meer maar het slot gaat nog steeds niet net zo vlot en snel open als de rest van de sloten... Toen dacht ik misschien een elektrisch probleem, mar het raam gaat wel vlot open en dicht dus de 12 volt en de massa is het waarschijnlijk niet... Ook geen probleem in Vida en het slot reageer wel op open en dicht doen....

Heeft iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn?? ik heb de deur er even uitgehaald (gaat werkelijk dood simpel) om de stekker in de deur sponning even goed in te kunnen spuiten met contact spray...

Ideeën suggesties? alle input is welkom!

Ik weet dat er problemen zijn (geweest) met de stekker maar ik heb begrepen dat dat vooral bij de voordeuren speelde, het lekt in via de spiegels. zie: -power-door-window-not-function-right
Bertram
2nd Gear member

Wilde gok:
Zekeringen nagekeken?
Bij mijn vader was een zekering niet meer in orde. Kijk in de handleiding voor het nummertje.
mvgr
C70 My08 D5 226PK Flint Gray Full Option Geartronic Bi-Xenon Wood-look RTI Dynaudio Premium sound 17' Sadira
Previous: 740gl, 850sedan, 850estate, S40 , S60 , S80
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”