Hallo allen,
Gistermiddag wilde ik op LPG vertrekken uit Duitsland. Opde heenreis en verder geen problemen gehad. Maar gelijk bij het wegrijden sloeg hij af. De tank kon leeg zijn, dus overgeschakeld op benzine. Zonder problemen op benzine het tankstation bereikt. LPG getankt; motor gestart; overgeschakeld op LPG, motor slaat af! De ledjes knipperen wel, het lijkt of de LPG toevoer niet open gaat op het moment dat de benzine wordt afgesloten.
Zekeringen, een relais, de gastank.. waar kan ik gaan zoeken?
Alvast bedankt voor adviezen!
Gert
V701997 - Vialle G3 LPi
Loopt ineens niet meer op LPG
- Miro1904
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 21.07.2006 - 00:28
- Locatie: Emmen
Vanmiddag bij de LPG-specialist geweest. Hij heeft de LPG-zekeringen bekeken (waren alle goed) en weer teruggeplaatst.
Hierna liep de wagen weer probleemloos op LPG.
Wonderen bestaan dus nog en ik hoefde mijn bankpas niet te laten zien.
Hier word ik dus vrolijk van.
Hierna liep de wagen weer probleemloos op LPG.
Wonderen bestaan dus nog en ik hoefde mijn bankpas niet te laten zien.
Hier word ik dus vrolijk van.
Laatst gewijzigd door Miro1904 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Retseknal
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 05.02.2008 - 18:52
- Locatie: Frl.
Beste Miro,
Kan ook zijn dat je LPI pomp minder goed begint te worden... Weet niet hoe hoog jou km-stand is en of deze pomp bij jou al een keer is vv, maar meestal gaan deze pompen in de lpg-tank 250.-300. duizend km mee.
Het kan zijn als de pomp slechter wordt hij het af en toe nog wel en soms niet meer doet. Meestal gaat de motor hierdoor op lpg ook minder goed lopen/stotteren/uitvallen bij afremmen...
Anyway, hopelijk is het al opgelost en houd hij het weer lange tijd vol
grtjs, B.
Kan ook zijn dat je LPI pomp minder goed begint te worden... Weet niet hoe hoog jou km-stand is en of deze pomp bij jou al een keer is vv, maar meestal gaan deze pompen in de lpg-tank 250.-300. duizend km mee.
Het kan zijn als de pomp slechter wordt hij het af en toe nog wel en soms niet meer doet. Meestal gaat de motor hierdoor op lpg ook minder goed lopen/stotteren/uitvallen bij afremmen...
Anyway, hopelijk is het al opgelost en houd hij het weer lange tijd vol

grtjs, B.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 23.04.2013 - 11:13
- Locatie: Noord - Nederland
De LPi pompen van Vialle, zeker die in de tanks van ca 55 liter om de een of andere reden, sneuvelen helaas relatief vaak al binnen de 100.000 km. Die van mijn Volvo ook. Er zijn op de diverse fora zelfs genoeg verhalen te vinden van pompen die al binnen de 50.000 km de geest geven. Vialle heeft helaas een tijdje troep geleverd qua LPi pompen. Ik weet zo niet welke series dat zijn.Retseknal schreef: Beste Miro,
Kan ook zijn dat je LPI pomp minder goed begint te worden... Weet niet hoe hoog jou km-stand is en of deze pomp bij jou al een keer is vv, maar meestal gaan deze pompen in de lpg-tank 250.-300. duizend km mee.
Het kan zijn als de pomp slechter wordt hij het af en toe nog wel en soms niet meer doet. Meestal gaat de motor hierdoor op lpg ook minder goed lopen/stotteren/uitvallen bij afremmen...
Anyway, hopelijk is het al opgelost en houd hij het weer lange tijd vol
grtjs, B.
Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 284.000 km)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)