Elektrische/elektronische fout op commonrailinjector

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
...

Hallo,

Een aparte vraag misschien, maar misschien iemand die ervaring heeft op het gebied van commonraildieselmotoren. Mijn auto had/heeft de volgende storing: Afslaan v.d. motor bij een start v.e. warme motor (later ook bij koude motor). Dus starten, aantal sec. draaien en dan uitvallen zoals motor uitgezet wordt. Na meerdere keren achter elkaar deze storing start motor geheel niet. Even wachten en geheel gaat weer van voren af aan. Wel is motor aan de praat te houden met licht gasgeven, waarbij motortoerental op en neer gaat (en alle lampjes in tellerpaneel gaan branden). Motor loopt dan niet mooi rond (net als alle cilinders niet meekomen).

Nu is auto bij garage geweest waarbij o.a. ECM/ECU is verwijdered/opgestuurd/gerepareerd en teruggezet. Dit had geen resultaat. Ook zijn alle commonrailinjectoren verwijderd en getest en toen bleek dat er 1 commonrailinjector een elektrische/elektronische fout had (kortsluiting?). Daarnaast is er nog meer gedaan o.a. bedrading en sensoren gecontroleerd en natuurlijk uitgelezen.

Auto heb ik gerepareerd teruggekregen....maar storing zit er nog steeds in. Ze zijn nu aan het verder zoeken (ECM/ECU of CEM en verder). Mijn vraag: Was het noodzakelijk geweest om commonrailinjector te vervangen of had ik hiermee gewoon kunnen doorrijden. Auto reed en rijdt goed. Alleen moest ik niet onderweg stoppen en de motor uitzettten en deze later weer starten. Kan iemand van jullie indenken dat dit geen effect heeft op rijgedrag auto en of storing.

Rene1974
MarioC70
6th Gear member

Dacht dat het opgelost was?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
...

Helaas,

Na aantal dagen gereden te hebben en weer vertrouwen in auto terug zien te krijgen het volgende: Eerste dag voor woon-werkverkeer op mijn werk auto stilgezet en auto na 5 minuten wachten gestart. Geen bijzonderheden (dit ook al eens meegemaakt in trajekt tot reparatie). Donderdagavond bij thuiskomst auto stilgezet en een uur later auto gepakt. Storing aanwezig weer. Nu staat auto al weer 4 weken bij garage...ECM is vervangen door ander gekloonde...ook niet de oplossing...nu als laatste gaan ze ECM vervangen door gekloonde exemplaar. Kabelbomen zijn in orde. Hopen dat dit het is.

Rene1974
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”