Het valt mij op in de diverse blogs met ervaringen dat ze soms heel diep gaan. En dat er goed hoor en wederhoor wordt geboden.
Ook is er al met Volvo gesproken over onduidelijkheden en wensen. Maar dat waren -met alle respect- vooral infotainment en bedieningsvragen van de computer. Ook belangrijk. Maar waar het in de dagelijkse praktijk toch vooral omgaat is het rijgedrag, accuverbruik en gebruik van hulpsystemen.
Over comfort, kwaliteit interieur, design en hulpmiddelen is iedereen wel (dik) tevreden merk ik.
Mijn vraag is.
Kunnen we de belangrijkste zaken waar het ons omgaat clusteren tot een aantal speerpunten die verbetering behoeven.
Vanuit de invalshoek prijs-kwaliteitverhouding en de PIH-status en waarde (elektrisch rijden).
En dit bij Volvo NL en Zweden neerleggen?
Als ik een voorzet mag geven
- strakker weggedrag (schokdempers, veren etc., verlaging zwaartepunt, stuurgedrag)
- hogere accuprestaties (en evt. mogelijkheid snelladen of krachtstroomladen)
- lakbestendigheid en lakbeschadigingen (iig bij lak electric silver)
- duidelijkheid beste manier omgaan met de diverse rijmodi, laden etc.
- mogelijkheid Polestar tuning en aanpassen schakelovergangen automaat in hybrid-modus
- overzicht/aandringen op after-oplevering mogelijke aanpassingen c.q. verbeteringen
verbeteringen PIH bespreken met Volvo
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
-
- 4th Gear member
weggedrag is persoonlijk, er zijn hier voor- en tegenstanders voor het aanpassen. Hier op het forum hebben een aantal leden Heico eronder maar alle mensen die ik spreek en niet hier op het forum komen vinden de auto prima rijden met het nu geleverde weggedrag.V60Majolee schreef: ....
Kunnen we de belangrijkste zaken waar het ons omgaat clusteren tot een aantal speerpunten die verbetering behoeven.
..
- strakker weggedrag (schokdempers, veren etc., verlaging zwaartepunt, stuurgedrag)
- mogelijkheid Polestar tuning en aanpassen schakelovergangen automaat in hybrid-modus
- overzicht/aandringen op after-oplevering mogelijke aanpassingen c.q. verbeteringen
Verlaging van het zwaartepunt is gezien het concept (achteraf ontworpen in bestaand model) niet haalbaar voor deze V60 modellen. Bij nieuwe ontwikkeling zal daar vast wat mee gedaan worden, Volvo weet dat ze met de V60 een compromis hebben gesloten.
Hogere accuprestaties zie ik ook niet zomaar komen, de ontwikkeling kost veel geld. Gaat in de toekomstige modellen ook vast en zeker veranderen.
Ik heb (nog) geen last van slechte lak.
Manier van omgaan rijmodi: heb jij de cursus niet gehad?
Mogelijkheden Polestar: zie tuningdraadje hier, is al besproken en mogelijk.
Aftermarket: zie accessoirelijst.
Ik vind het geen speerpunten om in Zweden neer te leggen.
- Superfunky
- 5th Gear member
Hoef je niet voor naar Zweden hoor, kan ik zo wel voor je beantwoorden:V60Majolee schreef:
Monteer Heico en 19 inch met 245/35/19 banden. Rijdt meer dan fantastisch nu het allemaal ingereden is, auto ligt op rails zo goed. Op de strandborrel van RichieB kun je de mijne proberen.
Stuurgedrag: die is inderdaad ongevoelig en lastig, het lijkt wat vertraagd te reageren. Vaak stuur je net te laat onvoldoende in en moet je corrigeren. Denk dat het komt door Servotronic, zou dat geen tweede keer bestellen.
Gaat niet gebeuren. Volvo heeft begrepen dat snelladen een accu sloopt en dat ze niet op accu problemen zoals bij andere leveranciers zitten te wachten. Zo is bij Tesla het vervangpercentage van accu's binnen een jaar hoger dan 20%.
Accu zit aan z'n max. Meer capaciteit betekent zwaarder/groter. Bovendien is deze capaciteit toereikend voor het overgrote deel van gebruik. Als je dagelijks ritten van meer dan 100 km maakt, heb je een verkeerde auto gekocht.
Heb ik iets over gehoord ja. Lijkt me dat lakproblemen door dealer opgelost kunnen worden.
Rijtraining volgen of boekje lezen?
Bel Rica tuning. Auto rijdt en schakelt zoals hij hoort te doen heb ik begrepen

Geen idee wat je hiermee bedoelt.
-
- 5th Gear member
Even offtopic: wanneer is die strand borrel ? heb ik iets gemist ?
- Superfunky
- 5th Gear member
Richie organiseert borrel in strandtent in Scheveningen, maar topic is weer weg. Wie o wie heeft dat op z'n geweten??Autozoeker schreef: Even offtopic: wanneer is die strand borrel ? heb ik iets gemist ?
-
- 5th Gear member
Is verplaatst, naar evenementen, heb hem gevonden.
zou handig zijn als je kon zien dat het verplaatst was van waar het stond zoals in andere fora software.
zou handig zijn als je kon zien dat het verplaatst was van waar het stond zoals in andere fora software.
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
Hoe is het eigenlijk met jouw lakproblemen afgelopen Franck?
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
- Superfunky
- 5th Gear member
Help me ff Jeroen, heb ik lakproblemen??Jeroen schreef: Hoe is het eigenlijk met jouw lakproblemen afgelopen Franck?
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
Aan de rand van je motorkap zaten toch vlekken?
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
- Jaromir
- 3rd Gear member
Is er een topic over de electric silver lakproblemen,
Wat is precies het probleem, daar ook ik er vrij snel schade aan heb, maar hoe kan ik de dealer overtuigen het te herstellen? Die zegt gewoon dat is een zware steenslag geweest...
Wat is precies het probleem, daar ook ik er vrij snel schade aan heb, maar hoe kan ik de dealer overtuigen het te herstellen? Die zegt gewoon dat is een zware steenslag geweest...
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Problemen met de lak Electric Silver? Heb ik ook een keer iets over gelezen, maar wat bedoel je precies?
- Superfunky
- 5th Gear member
Oh ja, dat kloptJeroen schreef: Aan de rand van je motorkap zaten toch vlekken?

@Jaromir:
Mijn broer had een lakdefect op de motorkap dat kort na levering geconstateerd is. Is keurig onder garantie herstelt. Gaat er een beetje om wanneer je de lakschade meldt en of het duidelijk is wat de oorzaak is. Als er twijfel is, maakt de dealer foto's en legt het voor aan Volvo om te beslissen of het een lakdefect is of schade.