Ik zat net ff over de vernieuwde Volvo cars website te browsen toen m'n oog op een optie viel voor het 2007 model; namelijk "CD-speler compatibel met MP3/WMA". (http://www.volvocars.nl/models/s40/FeaturesOptions.htm). Wat blijkt; High Performance en Premium sound kunnen gewoon MP3 CD's lezen.
Nou heb ik toevallig zo'n auto voor de deur staan (Edition II), dus snel ff een rewritable gefikt en naar de auto gespoed. En inderdaad; het werkt! Hier had de dealer niets van gezegd. Sterker nog, ik heb net de kabels voor m'n ipod gekocht. 't is wel geen mooie iPod aansluiting, maar ik neem er genoegen mee.
(dit is toch geen spuit 11 post of wel? maw dat weet iedereen toch al lang...)
Je 2007 S40/V50 is je MP3 speler
- Paul
- Geartronic member
Nou je bent wel de eerste die het is opgevallen zeg...
haha!
Ja je ziet nu mooi al je nummers op je scherm verschijnen, en een IPOD aansluiting? Je hebt gewoon een minijack input achter t dashboard...
haha!
Ja je ziet nu mooi al je nummers op je scherm verschijnen, en een IPOD aansluiting? Je hebt gewoon een minijack input achter t dashboard...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
Dan ben ik erg benieuwd welk setje je gebruikt hebt...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- lancer
- 6th Gear member
Aparte kabels voor geluid en voeding. Als ik hem gebruik gaat de ipod in een bekerhouder ('t is een nano). Geluid naar voren (ik zar er over te denken om de kabel geheel weg te werken en in een van de bekerhouders omhoog te laten komen) en de voeding naar de aansteker achterin.
Er zijn waarschijnlijk betere oplossingen te krijgen, maar ik hoop nog steeds dat er een oplossing komt waarmee de iPos vanaf het stuurwiel te bedienen is en het apparaat zelf in een nette cradle gaat. (a la je mobiele telefoon, dus geen losse stekkers)
Er zijn waarschijnlijk betere oplossingen te krijgen, maar ik hoop nog steeds dat er een oplossing komt waarmee de iPos vanaf het stuurwiel te bedienen is en het apparaat zelf in een nette cradle gaat. (a la je mobiele telefoon, dus geen losse stekkers)
-
- 1st Gear member
Whop,
kunnen ze die CD-speler niet ff " tegen geringe vergoeding :scratch: " vervangen of upgraden in mijn MY2006 ?
kunnen ze die CD-speler niet ff " tegen geringe vergoeding :scratch: " vervangen of upgraden in mijn MY2006 ?
Opel Corsa 1.4i
VW Bora 1.9Tdi
V50 2.0D Momentum, apr.05, Barentz Blue pearl, Caligo ";16, Dala-5326, HighPerfSound, 30000km/jr
VW Bora 1.9Tdi
V50 2.0D Momentum, apr.05, Barentz Blue pearl, Caligo ";16, Dala-5326, HighPerfSound, 30000km/jr
- lancer
- 6th Gear member
Euh.., zo'n kabel met een koptelefoon plug aan beide uiteinden. Daarna AUX selecteren als input. Vergeet ook niet om het AUX volume/versterking (radio instellingen) goed te zetten en het volume op de iPod.V50 R schreef:Ik heb net twee weken een nieuwe zwarte V50 en ook edition2 uitvoering en dus ook de ipod aansluiting, echter lukt het mij niet om mijn ipod nano erop aan te sluiten en vroeg mij dus af hoe u de nano aangesloten heeft?? Ik heb al verscheidene kabeltjes geprobeerd en zou nu toch graag de oplossing willen weten, van hoe u hem aangesloten heeft en vooral met welk type kabeltje?? Bij de volvo dealer konden ze mij er niet mee helpen vandaar deze vraag. Alvast dank!!
-
- Starter
Hallo kenners,lancer schreef:Euh.., zo'n kabel met een koptelefoon plug aan beide uiteinden. Daarna AUX selecteren als input. Vergeet ook niet om het AUX volume/versterking (radio instellingen) goed te zetten en het volume op de iPod.V50 R schreef:Ik heb net twee weken een nieuwe zwarte V50 en ook edition2 uitvoering en dus ook de ipod aansluiting, echter lukt het mij niet om mijn ipod nano erop aan te sluiten en vroeg mij dus af hoe u de nano aangesloten heeft?? Ik heb al verscheidene kabeltjes geprobeerd en zou nu toch graag de oplossing willen weten, van hoe u hem aangesloten heeft en vooral met welk type kabeltje?? Bij de volvo dealer konden ze mij er niet mee helpen vandaar deze vraag. Alvast dank!!
Ik heb sinds begin mei ook een zwarte V50 edition2 en weet niets van de iPod aansluiting. Hier wel naar gevraagd bij dealer maar deze wist hier niets van. Waar plugt men dat koptelefoonstekkertje in de radio in dan? Voor mij klinkt dit als muziek in mijn oren, dus alle tips zijn welkom a.u.b.
Groeten, mede V-rider
- lancer
- 6th Gear member
Dan heb je denk ik nog een MY2006. Als je een MY2007 hebt zit 'ie achter de center stack in de rechter achterhoek van het bakje daar.FDoorn schreef:Hallo kenners,
Ik heb sinds begin mei ook een zwarte V50 edition2 en weet niets van de iPod aansluiting. Hier wel naar gevraagd bij dealer maar deze wist hier niets van. Waar plugt men dat koptelefoonstekkertje in de radio in dan? Voor mij klinkt dit als muziek in mijn oren, dus alle tips zijn welkom a.u.b.
Groeten, mede V-rider
MY2007 kun je ook herkennen aan de grotere buitenspiegels.
-
- Starter
Heb sinds vorige week een nieuwe S40 (MY2007) met AUX aansluiting. Hierop heb mijn Ipod Nano aangesloten. Als ik naar mijn Ipod luister via de AUX aansluiting hoor ik een hinderlijke ruis / brom op de achtergrond. Ook niets aansluit op de AUX ingang en ik selecteer de AUX ingang hoor ik een brommend / ruisend geluid.
Hebben meerdere mensen hier last van? Of wat zijn jullie ervaringen met de AUX ingang?
Hebben meerdere mensen hier last van? Of wat zijn jullie ervaringen met de AUX ingang?
- lancer
- 6th Gear member
Geen last van. Bromt 'ie ook zonder draaiende motor? Je kunt evt proberen wat te spelen met het "input level" van de ingang. Deze is in te stellen via het instellingen menu als AUX actief is. Daarna kun je nog het volume op je iPod verhogen.