heeft iemand ervaring met het inbouwen van usa koplampen?
ik heb een set overgemen; deze zat in een 78er 245 en moet in mijn 84 er 244.
ik heb tevens de chrome grill en de knipperlichten meegenomen, maar het lijkt net niet te passen allemaal.
ben benieuwd naar jullie ervaringen.
usa koplampen inbouwen
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
Het leek mij een tijd geleden ook leuk om te doen, maar toen hoorde ik dat je onder andere
ook een andere motorkap en grille nodig zou hebben. Toen heb ik er van af gezien.
ook een andere motorkap en grille nodig zou hebben. Toen heb ik er van af gezien.
- sander69
- 3rd Gear member
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 09.11.2013 - 20:10
- Locatie: Zwolle
Het kwam onder een big nose vandaan en waar het in moet is ook een big nose, dus andere motorkap lijkt me niet nodig...
heb voor alle zekerheid wel de grille en de knipperlichten die erbij zaten meegenomen...
heb alleen geen idee hoe ik het erin krijg, volgens mij moet ik iets aan het frame aanpassen/veranderen ( zag ik met mijn leken oog...)
vandaar mijn vraag aan iemand die het al eens gedaan heeft.....
heb voor alle zekerheid wel de grille en de knipperlichten die erbij zaten meegenomen...
heb alleen geen idee hoe ik het erin krijg, volgens mij moet ik iets aan het frame aanpassen/veranderen ( zag ik met mijn leken oog...)
vandaar mijn vraag aan iemand die het al eens gedaan heeft.....
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Er zit een essentieel verschil tussen de neuzen van de modellen van modeljaar '75 t/m '80 (en bij USA t/m '85) en de latere neuzen (modeljaren '81 (USA v.a. '86) t/m '93).
Bij de eerste groep is hoogte van de koplampen/richtingaanwijzers zo'n 3 cm hoger als bij de latere modellen. Deze hoogte is af te meten langs de spatborden. Wanneer we de voorspatborden van de zijkant bekijken zien je dat de oudere modellen richtingaanwijzers hebben waarvan de achterzijde evenwijdig loopt aan de helling van de koplamp. Bij de latere modellen loopt de achterzijde van de richtingaanwijzers juist tegenovergesteld aan de hellingshoek van de koplamp.
Deze hoogte tussen motorkaponderzijde en plaatdeel boven de bumper is dus verschillend en deze maat bepaalt hoe hoog de armaturen kunnen zijn. De bedoelde USA-armaturen zijn dus hoger dan de uitsparingen die je bij latere modellen aantreft. Dit heeft niet met de hoogte van de motorkappen te maken. Een hoge motorkap is uitsluitend op het gedeelte boven de grille hoger.
USA koplampen van een '78-er in een Europese 240 van '84 levert dus wat problemen op.
De knipperlichten gaan sowieso niet passen (vorm en hoogte zijn anders). De koplampen zouden wellicht over gezet kunnen worden. De reflectoren er onder passen dan niet. Hoe je de 'wenkbrouwen' van een '84-er netjes laat samen lopen met de USA-elementen is een vraagteken.
Hoewel beide auto's een hoge neus hebben is niet gezegd dat daarmee de USA-grille in de uitsparing van de Europeaan past. Ik vermoed dat het niet veel scheelt. Kwestie van de hoogte (en breedte) van beide grilles meten.
Wil je de USA-voorzijde in zijn geheel plaatsen, dan zul je andere spatborden moeten monteren en tevens het plaatdeel onder de grille/koplampen vervangen door een smaller deel.
Bij de eerste groep is hoogte van de koplampen/richtingaanwijzers zo'n 3 cm hoger als bij de latere modellen. Deze hoogte is af te meten langs de spatborden. Wanneer we de voorspatborden van de zijkant bekijken zien je dat de oudere modellen richtingaanwijzers hebben waarvan de achterzijde evenwijdig loopt aan de helling van de koplamp. Bij de latere modellen loopt de achterzijde van de richtingaanwijzers juist tegenovergesteld aan de hellingshoek van de koplamp.
Deze hoogte tussen motorkaponderzijde en plaatdeel boven de bumper is dus verschillend en deze maat bepaalt hoe hoog de armaturen kunnen zijn. De bedoelde USA-armaturen zijn dus hoger dan de uitsparingen die je bij latere modellen aantreft. Dit heeft niet met de hoogte van de motorkappen te maken. Een hoge motorkap is uitsluitend op het gedeelte boven de grille hoger.
USA koplampen van een '78-er in een Europese 240 van '84 levert dus wat problemen op.
De knipperlichten gaan sowieso niet passen (vorm en hoogte zijn anders). De koplampen zouden wellicht over gezet kunnen worden. De reflectoren er onder passen dan niet. Hoe je de 'wenkbrouwen' van een '84-er netjes laat samen lopen met de USA-elementen is een vraagteken.
Hoewel beide auto's een hoge neus hebben is niet gezegd dat daarmee de USA-grille in de uitsparing van de Europeaan past. Ik vermoed dat het niet veel scheelt. Kwestie van de hoogte (en breedte) van beide grilles meten.
Wil je de USA-voorzijde in zijn geheel plaatsen, dan zul je andere spatborden moeten monteren en tevens het plaatdeel onder de grille/koplampen vervangen door een smaller deel.
- sander69
- 3rd Gear member
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 09.11.2013 - 20:10
- Locatie: Zwolle
jeetje, ik dacht het is allemaal 2 serie, dat is allemaal plug and play....
dan ga ik maar op zoek naar andere spatborden en evt het plaatwerk onder de grille...
dan ga ik maar op zoek naar andere spatborden en evt het plaatwerk onder de grille...
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21718
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
USA-koplampen mogen toch niet?
Als een model uit Amerika hierheen wordt verscheept komt er pas een goedkeur als de koplampen vervangen worden. Waarom zouden we dan in Europa weer USA-lampen erop kunnen zetten? Er was toch iets met het lichtbeeld dat in USA anders is dan bij ons?
Als een model uit Amerika hierheen wordt verscheept komt er pas een goedkeur als de koplampen vervangen worden. Waarom zouden we dan in Europa weer USA-lampen erop kunnen zetten? Er was toch iets met het lichtbeeld dat in USA anders is dan bij ons?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- sander69
- 3rd Gear member
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 09.11.2013 - 20:10
- Locatie: Zwolle
bij deze set zijn nieuwe glazen/reflectoren ingezet ( van Hella ) met Eu goedkeuring. dan mag het wel.Msuidgeest schreef: USA-koplampen mogen toch niet?
Als een model uit Amerika hierheen wordt verscheept komt er pas een goedkeur als de koplampen vervangen worden. Waarom zouden we dan in Europa weer USA-lampen erop kunnen zetten? Er was toch iets met het lichtbeeld dat in USA anders is dan bij ons?
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
- Henk 760 Hausser
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 09.03.2006 - 20:46
- Locatie: Epe
Het ene jaar mag het wel en dan weer niet...
Er zijn nieuw nog steeds (Hella) H4 en H1 koplampen te koop.
Voor zo,n 35 euro per stuk zou ik gelijk de goede lampen er in zetten .Heb je ook geen "gezeur " bij de APK
V6 Groeten
Er zijn nieuw nog steeds (Hella) H4 en H1 koplampen te koop.
Voor zo,n 35 euro per stuk zou ik gelijk de goede lampen er in zetten .Heb je ook geen "gezeur " bij de APK
V6 Groeten
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
- sander69
- 3rd Gear member
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 09.11.2013 - 20:10
- Locatie: Zwolle
ik heb de Hella koplampen met EU goedkeuring, dus dat moet goedkomen.
er zit net voor 2 jaar apk op de 244, dus ben er zowiezo voor 2 jaar vanaf...
er zit net voor 2 jaar apk op de 244, dus ben er zowiezo voor 2 jaar vanaf...
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992