Vlak voor de vakantie bleek opeens de bodem van mijn C30 drijfnat te zijn. Het water stond een cm hoog voor de passagierstoel. Na lang zoeken toch maar naar de garage waar ze na demontage van het rechter voorwiel, wielkastbescherming en raamgoot een waterafvoer die loopt van de raamgoot naar beneden achter langs de wielkastplaat hebben schoongemaakt. Vol goede moed op vakantie. Onderweg stromende regen maar gelukkig geen wateroverlast binnenin de auto. Na een weekje was er s'nachts een onweersbui waarbij het hevig regende. En ja hoor de volgende morgen 3 cm water op de bodem van de auto voor de passagiersstoel. Balen...
Thuis gekomen nogmaals een hoosbui en wederom weer water. Na zoeken op het internet iets gelezen over een lekkend schuifdak. Toch maar eens verder kijken naar het schuifdak. Hier bleek water in de het gootje aan de voorzijde van het schuifdak te staan. Na lang zoeken blijken er twee kleine afwateringsgaatje ( 4 mm) te zijn aan de linker- en rechter voorzijde van de raamgoot. Toen heb ik een ca. 1,3 m elektriciteitskabel (blauw 2,5mm quadraat) genomen en daar de koperdraad uit getrokken. Deze plastic ommanteling vervolgens gestoken in het waterafvoerkanaaltje van mijn elektrisch schuidak, zie foto's) na ca. 115 cm wil het draadje niet verder en heb ik stevig in de plastic ommanteling geblazen. En ja hoor plotseling liep het water uit het gootje weg en was deze blijkbaar weer open. Ook het linkerafvoerkanaaltje zat dicht. En nu maar wachten op een hoosbui, wordt vervolgd....
Waterlekkage C30 door elektrisch schuifdak
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03.03.2011 - 18:28
- Locatie: Apeldoorn
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik denk dat dit niet veel te maken heeft met een XC60, dus even verplaatst.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Hier is het schuifdak niet lek, maar de terugslagklep aan het einde van de waterafvoerslang zit dicht.
Is veelvoorkomend probleem en doorblazen wil doorgaans helpen.
Is veelvoorkomend probleem en doorblazen wil doorgaans helpen.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=63633
Werk aan de winkel anders heb je snel kans op weer een waterballet....
Werk aan de winkel anders heb je snel kans op weer een waterballet....
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03.03.2011 - 18:28
- Locatie: Apeldoorn
Hoera het heeft gehoosd en mijn C30 is nog steeds droog van binnen! Pffff blij dat dit euvel is verholpen. Er is niks frustrerender dan een lekkende auto. Nee Fons099 de terugslagklep was al door de garage verwijderd en de afvoerbuis schoongemaakt. Onder het rijden ging het goed. Maar bij stilstaan begon de ellende. Uiteindelijk waren er dus twee oorzaken: de afvoerbuis van het voorraamgootje en de twee afvoerbuizen van het elektrisch bediend (af fabriek ingebouwde) schuifdak, wat is zelf heb verholpen (zie fotos). Maar het is natuurlijk ook niet goed dat er zoveel water via het dakraam binnenkomt. Dat heb ik opgelost door de rubbers in te spuiten met siliconenspray. Als je nu van binnenuit in de rand voelt blijft het gootje van het dakje droog, en zo hoort het ook, hoeft er ook geen water worden afgevoerd.
Bedankt voor het meedenken!
Bedankt voor het meedenken!