Update kaarten in de auto

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
wimx
Starter

Beste mensen, ik zit met de volgende vraag:
Ik heb een Volvo S60 MY 2011 met een HDD RTI navigatie erin. Kaartversie V.30.12.02. Ik heb bij de auto originele 4 DVD's gekregen, die in liggen thuis in de kast.
Nu zit ik erover te denken om de kaarten in de auto eens te updaten.
Ik heb op basis van mijn VIN een activatiecode op de site opgevraagd en gekregen.
Nu dacht ik ik: ik koop op Marktplaats een originele ongebruikte kaartenset in folie. Die worden daar regelmatig voor ongeveer 50 euro aangeboden.

Maar gaat dit werken? Ik heb ooit eens aan mijn dealer gevraagd en die had het er toen over dat ik een nieuwe kaartenset moest kopen omdat er al eerder twee updates op deze licentie waren verstrekt (ik heb de auto nl. vorig jaar 2e hands gekocht). De kosten hiervan bedroegen volgens mij enkele honderden euros. Tussen de papieren van de auto toen hij vorig jaar aan mij afgeleverd werd vond ik ook een activatiecode. Die waarschijnlijk gebruikt is voor de eerdere updates. Laat deze code nu exact hetzelfde zijn als die nu ik nu ontvangen heb!?
Ik heb Volvo nederland gisteren gebeld en die zeggen daar ongeveer hetzelfde. Alleen gaf de man aan dat dealers de kaarten voor een min of meer zelf te bepalen prijs zouden mogen verkopen (after-market noemde hij het geloof ik).

Nu mijn vragen:
1.) Heb ik iets aan zo'n set van Marktplaats of niet? Ik kan nl. nu alleen maar die oude activatiecode gebruiken. Gaat dat werken? Of moet ik via een dealer een (veel duurdere) nieuwe kaartenset kopen en krijg ik er dan voor dat geld ook een nieuwe activatiecode bij?
2.) Als de dealers zelf hun prijs mogen bepalen, is er dan een plek waar je ergens kunt zien welke dealer hier acties en aanbiedingen voor hebben lopen, zodat ik nog een beetje het gevoel heb dat ik niet de hoofdprijs betaal (we blijven toch allemaal Hollanders, niet waar).
Alvast bedankt!
lint
Geartronic member

Ik vrees dat je bij de dealer een nieuwe set dvd's moet kopen als je een werkende update van je navigatie wilt hebben.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Beans
1st Gear member

iemand enig idee hoe lang het duurt voordat een software update vanaf DVD voor MMM2 rti systeem duurt? Systeem gaf 15 minuten aan maar was na 25 minuten nog niet klaar...
Laatst gewijzigd door Beans op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC90S
2nd Gear member

mijn accu is na de tweede disc downloaden helemaal leeg. Wat een achterlijk systeem. Duurt tussen de 1 en 2 uur per disc (zijn er 4).
Terwijl mijn auto NB aan de laadkabel hangt is mij naccu helemaal leeggetrokken bij de tweede disc. Mn auto is helmaal 'dood'.

Heeft iemand anders dezelfde ervaring ?
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ja, dat duurt nu eenmaal zo lang.
Je kunt het ook doen terwijl je onderweg bent.
Kijk maar even in andere topics, is al heel veel over geschreven.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”