eerste volvo kopen

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
skip kos
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15.07.2014 - 20:35

Einderlijk gaan we eens voor een volvo.
na jaren van kleine sportieve auto's
moest het er maar eens van komen om een grotere degelijke auto te kopen.

We zijn dus opzoek naar een s40 of v50 1.8 vanaf 2004
maar na wat neuzen op dit forum begin ik toch wat kriebels te krijgen.
hoog olie verbruik ford motoren
ik snap dat jullie allemaal gek zijn op volvo's maar hebben jullie allemaal last van kwaaltjez in jullie volvo's ?
Ons buget is trouwens max 8000 euro maar is er wel een goede volvo te vinden voor dat geld zonder dat deze gelijk 2 ton heeft gelopen :'( of zouden jullie een auto van ongeveer 2006 juist eerder met 2ton dan 1 ton kopen.
ivm korte stukjes wat er dan al die jaren mee gereden is.
of zouden jullie eerder voor een 1.6D gaan als er 20k per jaar mee gereden gaat worden?
Dit ivm met onderhoud/totaal kosten per jaar
hoe dan ook het blijft een moeilijke keuze.
gr skip
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21091
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Een S60 2.4D met 126 of 131pk, is dat niet wat?
Ik heb een 126pk 2.4d 5 cylinder gehad die een manueel 5bak had bouwjaar 2005.
Een prachtig mooi lopend blok die door de 5cylinder makkelijk adem haalt waar ik 1op20 mee reed zonder mijn best te doen.
Heerlijk auto die ik weg heb gedaan omdat we ons een volle V70 D5 GT konden veroorloven ik had er anders wellicht nog steeds in gereden.
Hij kreeg gewoon om de 20k zijn beurten en deed het altijd, zeer fijne auto geweest en een "echte" Volvo!!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28889
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Als je 20k km per jaar gaat rijden is een dieselmotor wel interessant. Er is genoeg aanbod in de V50, S60 en V70 series.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

@kos, Elke auto(van elk merk) met een verleden kan mankementen hebben. Je kan een aankoopkeuring doen bij een volvo dealer, dat geeft een beetje zicht op hoe de auto op dat moment is. Er zijn genoeg 1.8/2.0 en 1.6d die geen problemen hebben, wat vaak te danken is aan regelmatig onderhoud zoals diesel01 aangeeft. Kilometerstanden zijn zoals je zelf al aangeeft niet leidend wat betreft de technische staat van de auto. Zoek een mooie auto uit en in geval van twijfel simpelweg niet kopen en verder zoeken. Wees kritisch en lees je in, kost misschien wat tijd, maar hoe meer kennis, hoe beter je weet waar je op moet letten. Bepaal eerst of je diesel of bezine wilt gaan rijden, dan sedan vs station, en vervolgens het blok dat je in het vooronder wilt hebben. Daarna is het een kwestie van afstrepen, succes!
RemcoV402003
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 22.06.2012 - 11:22
Locatie: Zutphen

net een V50 1.6 d van 2006 gekocht ,( hiervoor een V40 2003.bi fuell)
170000km en ik rij zelf ook 20000km per jaar maar dat gaan er zeker meer worden 9000euro betaalt
dealer onderhouden 1e eigenaar (geleaset en daarna zelf gekocht wegens pensioen)
turbo is al eens kapot geweest (vorige eigenaar)en gerepareerd door dealer
geen spijt van gehad er zijn er een hoop die ook met de 1.6 een caravan naar frankrijk slepen.
een hele lekkere auto.
mijn opvalpunten tot nu toe zijn:
-sneller dan ik dacht .
- veel ruimte tussen bediening van 1e en 3e versnelling en 2e en 4e .hierdoor schakel ik wel eens mis .even wennen nog.
- verder is het eigenlijk gewoon een auto ,wel met veel te weinig vakjes .
- als ik schakel raak ik met mijn duim de automaat van de climat controle en gaat deze aan.
- de achterruit is erg snel vies (te verwachten maar eerder dan de v40)
-tot nu toe rij ik weinig snelweg eigenlijk alleen 80 km weg woon werk en rij nu (net als de fabrieksopgave) 1 op 20
-raam bediening moet bij mij nagesteld worden de ruit gaat niet recht naar boven .dit lijkt me bij alle ruiten een aandachtspunt.
-op de bumper zitten krassen door het vervangen van de lampen ,dan haal je de hele licht unit eruit en dan moet je niet op je bumper krassen
let daarop.

op lpg rijden is zowie zo goedkoper maar dit komt door de wegenbelasting ik betaalde 80 euro en nu 113 euro
de brandstof kosten zijn bij 20000 km gelijk de verzekering duurder ivm nieuwwaarde
wegens lengte verschil tussen mij en mijn vrouw had ik erg graag de versie gehad met elektrisch verstelbare stoelen
daar zit als het goed is ook een keuze stand (geheugen in).
de 1.6 diesel die ik rij zie ik wel als de opstart dieselauto
de 2 liter is duurder in de wegenbelasting en verzekering dus of die zuiniger rijd is van belang indien je meer dan ik schat 25000 tot 30000 km rijd
de V50 was en is een logische opvolger voor mij.

de navigatie speler zat in het dashboard kastje die heb ik eruitgehaald en op het dashboard een erg lelijk steuntje voor het scherm ook eruit gehaald.
(bijde zijn ter overname beschikbaar incl. cd's tot 1013/2014)
en zelf een trekhaak eronder gezet verder nog niets veranderd
ik wil nog een zwarte gril

gr.
V40 1996 1.8 benzine
V40 2003 Bi-Feull 300000km mijn 2e V40
V50 2006 1.6d
C30 2007 2.0 benzine =huidige auto
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”