Hallo allemaal. Sinds een paar weken de trotse eigenaar van een XC70 uit 2001. Wat een feest om deze auto (weer) te rijden. Ik heb eerder een 2.5T automaat uit 2003 gehad maar moest die door omstandigheden wegdoen.
Nu dus sinds kort weer een 2.4T uit 2001 met 250K op de teller. In mijn beleving was de 2.5T een stuk krachtiger dan de 2.4T die ik nu heb. Toch hebben beiden 200 PK. Misschien heeft de 2.5T meer koppel maar nu begeef ik me op glad ijs want ik ben helemaal niet technisch.
Anyway, zit te denken aan tunen. Enerzijds voor het verbruik (best pittig) en anderzijd voor het rijplezier. Mijn vraag aan jullie:
- is het een bekend verschijnsel dat de 2.5T zoveel meer pit lijkt te hebben dan de 2.4T?
- ga ik het oplossen met tunen, en is het nog wel de moeite waard bij 250k op de teller?
Ik hoop wat van jullie te horen!
Gr Mark
Tunen 2.4T?
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28381
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Welkom.
Als je de behoefte voelt om meer kracht in je auto te willen kan je eens contact opnemen met een tuner om je wensen kenbaar te maken.
Als je de behoefte voelt om meer kracht in je auto te willen kan je eens contact opnemen met een tuner om je wensen kenbaar te maken.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
- Locatie: Lieren
- Contacteer:
Wellicht is een stage-0 tuning eerst interessant. Na 250k is het best mogelijk dat niet alle afstellingen en sensor-waarden de juiste meer zijn waardoor je vermogen inlevert. Tuning levert dan ook niet het gewenste resultaat. Ik kan je Volvoservice.eu uit Uden adviseren om de afstellingen te controleren. En als je daar dan toch bent, Volvotune zit in hetzelfde pand....
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24566
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Het verschil in vermogen is verwaarloosbaar en niet te voelen. Ik denk dat het door de zelflerende bak komt, als de vorige eigenaar rustiger heeft gereden, is de levendigheid van motor en bak anders.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24.07.2014 - 14:01
Ik zit met dezelfde vraag. betreft hier een xc70 2.5T uit 2004.
Heeft tunen nog wel zin om het verbruik te drukken in combinatie met het rijden van een caravan?
Ben benieuwd naar jullie mening.
Heeft tunen nog wel zin om het verbruik te drukken in combinatie met het rijden van een caravan?
Ben benieuwd naar jullie mening.
- Willempie5
- 3rd Gear member
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 14.02.2012 - 16:10
- Locatie: Twello
Als je altijd met het gevoel blijft rijden dat je net iets te kort komt is tuning altijd een optie. Laat je gewoon goed informeren door een erkende tuner.
Zelf heb ik gereden zonder en met tuning. Mijn beleving is dat na tuning de motor is iets zuiniger is. Het is wel marginaal. Een caravan heb ik niet dus daar kan ik je niet adviseren (wel vouwwagen)Heeft tunen nog wel zin om het verbruik te drukken in combinatie met het rijden van een caravan?
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire, Geartronic, Polestar tuning, CFE, IMIV+camera
V50 2005 T5 Summum, Flint grey metallic, Geartronic
V50 2005 T5 Summum, Flint grey metallic, Geartronic