Vorige week zaterdag mijn nieuwe v40 opgehaald. Nu bijna een week verder heb ik er 1600 km mee gereden. Hieronder mijn ervaringen tot nu toe.
Motor.
Een en al lof, wat een krachtige motor, zowel in de lage als hoge toeren trekt hij lekker door. Je zit snel boven de 140

Interieur:
Mooi strak afgewerkt, zeker wat betreft afwerking vind ik Volvo erg sterk. Stoelen zitten fantastisch, stuur (bij mij van een r-design) voelt lekker in de hand, ook deze is mooi afgewerkt. Achterin wel wat krapjes, maar aangezien ik nog 2 jonge kinderen heb zal ik hier geen last van ondervinden.
Interieur verlichting vind ik erg mooi, zowel bij de voeten als in de deurpanelen zit een lampje, boven in de hemel zitten lampjes waarvan je de kleur zelf kan instellen. Ook wat betreffende het interieur, helemaal top!
Media:
Wat betreft Premium audio heb ik een ander topic aangemaakt. het geluid valt mij erg tegen, had er meer van verwacht. Zie andere topic.
Navigatie ben ik enorm tevreden over, werkt lekker snel. Ik heb hier nog geen op of aanmerkingen over.
Spraak bediening: Ook dit werkt super, je moet wel eerst even een menu doorlopen zodat de auto je stem beter herkent. Als je dat gedaan hebt werkt het super. Ook hierover heb ik geen op of aanmerkingen.
Exterieur:
Erg mooi, en ook weer erg strak afgewerkt. De bumper met led verlichting ziet er strak uit als ook de achterbumper. Ik heb de kleur wit genomen, en daar heb ik achteraf geen spijt van. Errug mooi!
Bij aflevering heb ik een aantal kleine slordigheden gevonden. Klein krasje boven de achter deur, tevens een krasje op op het glaasje van de kilometer teller. Tevens was het stuur niet uitgelijnd, waardoor het stuur iets te veel naar links gedraaid stond. Hier gelijk volvo over gebeld, zij zullen hier snel naar kijken. Het advies was nog even door te rijden wellicht dat er dan wat meer kleine dingen naar boven komen. Zij zullen dan alles 1 keer konden oplossen.
Wat betreft de service van deze dealer ben ik zeer tevreden!
Al met al, ben ik helemaal blij met de auto. Ik heb hiervoor jaren volkswagen gereden (Golf 2.0 TDI Highline DSG, Passat 1.6 Bluemotion Highline) maar moet eerlijk zeggen dat ik toch wel een beetje volvo fan geworden ben. Auto rijd wat mij betreft beter dan de auto's van volkswagen die ik gereden heb.