Beste Forum leden,
Ik ben net nieuw op dit forum, maar al geruime tijd volvo liefhebber.
Vroeger thuis reden we al Volvo, en mijn eerste auto was natuurlijk ook een Volvo. (S40 1.8 1999)
Die eerste auto doet het nog steeds ook in mijn bezit nog maar daar gaat het even niet over.
Ivm een kindje zocht ik meer ruimte en kwam uit op de V50. Na wat verhalen o.a. hier gelezen te hebben dat de 1.6D niet zo betrouwbaar is, besloten te gaan voor de 2.0D.
Het is er een geworden uit 2006 met 206K km op de teller. Niet getuned oid (overweeg ik)
Maar nu komt het, hij rijdt prima, maar ik vind het verbruik vreemd.
Mijn eerste rit van verkoopadres naar huis was zo'n 80km, dat hele stuk heb ik een gemiddeld verbruik gehad van 4,5L / 100km. Moet ik zeggen dat ik ook maar 105 oid reed.
Maar de volgende dag getankt en het verbruik schoot omhoog, tot gemiddeld 6,7L / 100km.
Als ik nu het actuele verbruik in de gaten houd dan zie ik heel vaak soms het verbruik omhoog gaan, soms naar beneden. En dan is het echt een verschil van een paar liter / 100km!
Als ik bijvoorbeeld 110 op de snelweg rijdt, zonder airco oid, dan zou het verbruik toch aardig gelijk moeten blijven. Zeker bij een gladde weg.
Maar als het verbruik ineens omhoog schiet dan lijkt het of ik ook een donkerdere brom hoor.
Ik kan me helaas nog niet indenken wat het wisselende verbruik veroorzaakt. Iemand een idee? Roetfilter, EGR klep?
Hoor graag jullie tips!
mvg,
Pieter
V50 2.0D
- jtb81
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27
Klinkt als roetfilter regeneratie.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01.07.2014 - 21:56
Maar hoe vaak doetie dat dan?
Het is echt heel erg veel. En ik rij toch vaak lange stukken. Dus hij heeft tijd genoeg om te regenereren.
Van het weekend nog een enkele rit van 100km gehad.
Hoe kan ik controleren of het regenereren is? Kan ik het roetfilter eruit laten halen?
gr,
Het is echt heel erg veel. En ik rij toch vaak lange stukken. Dus hij heeft tijd genoeg om te regenereren.
Van het weekend nog een enkele rit van 100km gehad.
Hoe kan ik controleren of het regenereren is? Kan ik het roetfilter eruit laten halen?
gr,
Volvo V50 2.0D Edition2 2006 200.000KM
Volvo S40 1.8 Europe 1999 300.000KM
Volvo S40 1.8 Europe 1999 300.000KM
- jtb81
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27
Geen idee weinig ervaring met dit blok, wat ik wel weet is dat het motorblok in bepaalde gevallen kan blijven hangen in het regeneratieproces. Vaak betekend het dat het filter vervangen moet worden. Gezien je kilometerstand zou dat zomaar kunnen als dat nog niet gebeurd is.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
Ik heb wel wat ervaring met dit blok, en het is zoals jtb81 zegt.
Als het roetfilter bijna aan vervanging toe is (om de 120.000 km), kan het zijn dat er meer geregenereerd wordt.
Ook als het reservoir van de regeneratievloeistof leeg (om de 60.000km) is, gaat de auto meer regeneerpogingen doen.
Let hierbij ook op je oliepijl, zeker totdat je auto nagekeken en storingsvrij is. Het oliepijl kan namelijk stijgen.
Boven een bepaald niveau kan dit meegenomen worden in het inlaattraject van de motor, met een op hol slaande motor tot gevolg.
i.v.m. tuning, je moet er zeker van zijn dat de auto storingsvrij en in prima conditie is alvorens daar alleen al maar aan te denken!
Denk hierbij vooral aan de motor, koppeling, dual mass vliegwiel, turbo, EGR, roetfilter, ...
Niet om moeilijk to doen maar ik zou , zeker bij die KM stand niet aan tuning beginnen
Als het roetfilter bijna aan vervanging toe is (om de 120.000 km), kan het zijn dat er meer geregenereerd wordt.
Ook als het reservoir van de regeneratievloeistof leeg (om de 60.000km) is, gaat de auto meer regeneerpogingen doen.
Let hierbij ook op je oliepijl, zeker totdat je auto nagekeken en storingsvrij is. Het oliepijl kan namelijk stijgen.
Boven een bepaald niveau kan dit meegenomen worden in het inlaattraject van de motor, met een op hol slaande motor tot gevolg.
i.v.m. tuning, je moet er zeker van zijn dat de auto storingsvrij en in prima conditie is alvorens daar alleen al maar aan te denken!
Denk hierbij vooral aan de motor, koppeling, dual mass vliegwiel, turbo, EGR, roetfilter, ...
Niet om moeilijk to doen maar ik zou , zeker bij die KM stand niet aan tuning beginnen
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01.07.2014 - 21:56
Oke, klinkt dus dat ik zsm naar het roetfilter moet laten kijken.
Is het verwijderen vh roetfilter geen optie? Krijg je dan problemen met de APK ivm uitstoot?
Ik zie eigenlijk alleen meer nadelen dan voordelen voor dat filter..
Is het verwijderen vh roetfilter geen optie? Krijg je dan problemen met de APK ivm uitstoot?
Ik zie eigenlijk alleen meer nadelen dan voordelen voor dat filter..
Volvo V50 2.0D Edition2 2006 200.000KM
Volvo S40 1.8 Europe 1999 300.000KM
Volvo S40 1.8 Europe 1999 300.000KM
- jtb81
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27
Jawel hoor, ik zeg volvoservice.eu
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01.07.2014 - 21:56
Heb ze aangeschreven en wil dat dan zsm laten doen.
Moet ik het oliepeil in de gaten houden bij een koude motor? Of juist net als ik gereden heb?
Hoor het graag!
Pieter
Moet ik het oliepeil in de gaten houden bij een koude motor? Of juist net als ik gereden heb?
Hoor het graag!
Pieter
Volvo V50 2.0D Edition2 2006 200.000KM
Volvo S40 1.8 Europe 1999 300.000KM
Volvo S40 1.8 Europe 1999 300.000KM
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01.07.2014 - 21:56
Nou... ik weet niet of ik te laat was met het roetfilter, maar de auto is aardig dood op het moment..
Gisterenavond rijdt ik de snelweg op, maar hij houd in bij de 3000rpm. Om vervolgens een gigantische blauwe walm uit te stoten en even zonder dat ik het gas meer aanraak naar het maximale toerental te gaan en vervolgens gewoon stationair te draaien.
Ik was stil gaan staan op de vluchtstrook, heb een paar minuten de auto stationair laten draaien. Vervolgens wil ik weer gaan rijden, maar bij de 40kmph ongeveer gebeurt hetzelfde, maar nu nog een tandje erger.
Weer gigantische hoeveelheden blauwe rook en de motor gaat een paar keer toeren maken uit zichzelf. Om na een paar keer af te slaan. Hij wil nu ook niet meer starten.
Er is nu geen foutmelding meer, eerst alleen iets over het alarmsysteem.
Feit is in ieder geval dat de auto stil staat en niet wil starten.
Wat kan het probleem zijn? De turbo kapot gegaan? Kan dat te maken hebben met het roetfilter?
Vergeet ik te melden, het oliepeil is normaal!
Dank!
Gisterenavond rijdt ik de snelweg op, maar hij houd in bij de 3000rpm. Om vervolgens een gigantische blauwe walm uit te stoten en even zonder dat ik het gas meer aanraak naar het maximale toerental te gaan en vervolgens gewoon stationair te draaien.
Ik was stil gaan staan op de vluchtstrook, heb een paar minuten de auto stationair laten draaien. Vervolgens wil ik weer gaan rijden, maar bij de 40kmph ongeveer gebeurt hetzelfde, maar nu nog een tandje erger.
Weer gigantische hoeveelheden blauwe rook en de motor gaat een paar keer toeren maken uit zichzelf. Om na een paar keer af te slaan. Hij wil nu ook niet meer starten.
Er is nu geen foutmelding meer, eerst alleen iets over het alarmsysteem.
Feit is in ieder geval dat de auto stil staat en niet wil starten.
Wat kan het probleem zijn? De turbo kapot gegaan? Kan dat te maken hebben met het roetfilter?
Vergeet ik te melden, het oliepeil is normaal!
Dank!
Laatst gewijzigd door MrVink op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 2.0D Edition2 2006 200.000KM
Volvo S40 1.8 Europe 1999 300.000KM
Volvo S40 1.8 Europe 1999 300.000KM
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
Dat klinkt helemaal niet goed! Blauwe rook wijst meestal op verbrande olie. Naar maximale toerental gaan ook.
Laat je dealer of een specialist van zaken dit nakijken, maar ik vrees dat de motor naar de eeuwige jachtvelden is...
Laat je dealer of een specialist van zaken dit nakijken, maar ik vrees dat de motor naar de eeuwige jachtvelden is...
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28878
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
klinkt inderdaad als kans op serieuze problemen met de motor, dat is werk voor de garage om de oorzaak te achterhalen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01.07.2014 - 21:56
Ja... Hij staat nu bij de Volvo garage om te kijken wat er aan de hand is.
Dan ga ik daarmee naar de verkopende garage, en mogen ze gaan oplossen..
Ik was al na 2 weken verliefd op de auto:) Tjonge wat rijdt dat nog een stuk beter als die oude S40. (maar die doet nog steeds zonder problemen..)
Dan ga ik daarmee naar de verkopende garage, en mogen ze gaan oplossen..
Ik was al na 2 weken verliefd op de auto:) Tjonge wat rijdt dat nog een stuk beter als die oude S40. (maar die doet nog steeds zonder problemen..)
Volvo V50 2.0D Edition2 2006 200.000KM
Volvo S40 1.8 Europe 1999 300.000KM
Volvo S40 1.8 Europe 1999 300.000KM
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01.07.2014 - 21:56
Het is toch niet normaal. Juist het roetfilter wat ik al wilde laten verwijderen is nu de oorzaak van deze ellende.
De volvo garage zegt dat de turbo nu kapot is en je de motor ook wel mag reviseren omdat ie op hol is geslagen.
De verkopende garage geeft geen thuis natuurlijk, maar die zal ik een brief sturen..
nou was kort plezier van de V50..
De volvo garage zegt dat de turbo nu kapot is en je de motor ook wel mag reviseren omdat ie op hol is geslagen.
De verkopende garage geeft geen thuis natuurlijk, maar die zal ik een brief sturen..
nou was kort plezier van de V50..
Volvo V50 2.0D Edition2 2006 200.000KM
Volvo S40 1.8 Europe 1999 300.000KM
Volvo S40 1.8 Europe 1999 300.000KM
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Ik hoop dat de garantie een BOVAG garantie is, en niet een garantie "tot de deur".
Anders szou het zomaar een "wellus - nietus" spelletje worden.
Ik had dit ook bijna gehad, op hol geslagen (bijna 2 weken lang nagenoeg constant regenereren van het roetfilter, alleen te zien aan het verbruik, normaal 6,1 l/100km, toen bijna constant 11 - 13 l/100km.) Ik hield het oliepeil goed bij, en gooide geregeld er wat uit, en ook twee keer helemaal vervangen.Het peil ging van 0,5 cm onder min, naar 2 cm boven max in 3 dagen. Ik kon pas na 1,5 week wachten terecht in Uden. Deze heeft het roetfilter eruit gegooid, de EGR dicht gezet softwarematig. vanaf toen een heel rustige loop van de motor, lekker soepel, en zuinig: gem 5,7 - 5,8 l/100 km. Ben er helemaal klaar mee met dat roetfilter, icm EGR klep.. noemen ze "milieu technische verbeteringen" ...ammehoela.. maar is de pest voor de levensduur van de motor.
Bij de volgende diesel rijdt ik direct door naar Uden vanaf de aankoop.
Anders szou het zomaar een "wellus - nietus" spelletje worden.
Ik had dit ook bijna gehad, op hol geslagen (bijna 2 weken lang nagenoeg constant regenereren van het roetfilter, alleen te zien aan het verbruik, normaal 6,1 l/100km, toen bijna constant 11 - 13 l/100km.) Ik hield het oliepeil goed bij, en gooide geregeld er wat uit, en ook twee keer helemaal vervangen.Het peil ging van 0,5 cm onder min, naar 2 cm boven max in 3 dagen. Ik kon pas na 1,5 week wachten terecht in Uden. Deze heeft het roetfilter eruit gegooid, de EGR dicht gezet softwarematig. vanaf toen een heel rustige loop van de motor, lekker soepel, en zuinig: gem 5,7 - 5,8 l/100 km. Ben er helemaal klaar mee met dat roetfilter, icm EGR klep.. noemen ze "milieu technische verbeteringen" ...ammehoela.. maar is de pest voor de levensduur van de motor.
Bij de volgende diesel rijdt ik direct door naar Uden vanaf de aankoop.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
Zeker de verkopende partij schriftelijk (liefst aangetekend) op de hoogte brengen. Ik weet niet hoe het zit in NL, maar in België moet een proffesionele verkoper altijd (ik dacht) een jaar garantie geven op het voertuig. Juist om deze rotzooi te voorkomen!
Ik vind het erg zonde voor jou, deze problemen zijn waarschijnlijk veroorzaakt door gebrekkig onderhoud in het verleden.
De vorige eigenaar heeft dit waarschijnlijk voelen aankomen en daarom de auto verkocht.
Ik hoop dat de verkopende partij de zaak eerlijk gaat spelen, al doet jouw voorgaande post niet veel goeds vermoeden.
Heeft de Volvo garage al een kostenraming klaar?
Succes met de afhandeling, ik blijf het volgen...
Ik vind het erg zonde voor jou, deze problemen zijn waarschijnlijk veroorzaakt door gebrekkig onderhoud in het verleden.
De vorige eigenaar heeft dit waarschijnlijk voelen aankomen en daarom de auto verkocht.
Ik hoop dat de verkopende partij de zaak eerlijk gaat spelen, al doet jouw voorgaande post niet veel goeds vermoeden.
Heeft de Volvo garage al een kostenraming klaar?
Succes met de afhandeling, ik blijf het volgen...
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01.07.2014 - 21:56
Ik krijg zojuist de volgende update..
Auto is uitgelezen, geen relevante storingscodes aanwezig. Motorolie peil extreem boven maximale peil op de peilstok.
Motor beoordeeld d.m.v. proberen rond te draaien op de krukas poelie, deze is volledig geblokkeerd.
Conclusie is dat deze motor niet te redden is.
Ofwel het is nog vervelender..
Ja nu de verkopende garage in een aangetekende brief reparatie eisen of terug nemen vd auto.
Auto is uitgelezen, geen relevante storingscodes aanwezig. Motorolie peil extreem boven maximale peil op de peilstok.
Motor beoordeeld d.m.v. proberen rond te draaien op de krukas poelie, deze is volledig geblokkeerd.
Conclusie is dat deze motor niet te redden is.
Ofwel het is nog vervelender..
Ja nu de verkopende garage in een aangetekende brief reparatie eisen of terug nemen vd auto.
Volvo V50 2.0D Edition2 2006 200.000KM
Volvo S40 1.8 Europe 1999 300.000KM
Volvo S40 1.8 Europe 1999 300.000KM
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28878
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is inderdaad slecht nieuws. Een brief sturen naar de verkopende partij en vragen om een oplossing; aankoop ongedaan maken met terugbetaling van de koopsom of de auto goed repareren. Goed repareren is dan een vervangende motor monteren.
Sterkte.
Sterkte.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01.07.2014 - 21:56
Ja.. heb net een advocaat gesproken en die geeft ook aan dat ik dit zeker ga winnen.
In de advertentie staat ook duidelijk dat de auto net is onderhouden incl het roetfilter. Maar dat is dus niet waar...
Lang leve google cache dat je de advertentie gewoon terug kan halen:)
In de advertentie staat ook duidelijk dat de auto net is onderhouden incl het roetfilter. Maar dat is dus niet waar...
Lang leve google cache dat je de advertentie gewoon terug kan halen:)
Volvo V50 2.0D Edition2 2006 200.000KM
Volvo S40 1.8 Europe 1999 300.000KM
Volvo S40 1.8 Europe 1999 300.000KM
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 27.02.2008 - 20:21
- Locatie: Zwolle
ik heb een vergelijkbaar gedoe gehad met mijn vorige V50. Verschil is wel dat ik de auto iets langer in mijn bezit had (4 maand / 20.000km).
Of je iets van de verkopende partij mag verwachten ligt heel erg aan wat er op je koopcontract staat. Hoe het precies zat moet ik even terug zoeken, maar komt er eigenlijk op neer dat een verkopende partij korting kan geven door je af te laten zien van de garantie die eigenlijk vanaf een bepaald aankoopbedrag verplicht is. Ze mogen dit, mits ze het aangeven, ook standaard doen waardoor het dus eigenlijk gewoon wordt omgedraaid: je krijgt geen korting door van garanties af te zien maar betaalt er extra voor. Destijds nog even contact met onze rechtsbijstand gehad maar die zagen het ook niet heel positief in, het stond op het contract.
ik wens je in ieder geval veel wijsheid en succes, ik ben benieuwd...
Of je iets van de verkopende partij mag verwachten ligt heel erg aan wat er op je koopcontract staat. Hoe het precies zat moet ik even terug zoeken, maar komt er eigenlijk op neer dat een verkopende partij korting kan geven door je af te laten zien van de garantie die eigenlijk vanaf een bepaald aankoopbedrag verplicht is. Ze mogen dit, mits ze het aangeven, ook standaard doen waardoor het dus eigenlijk gewoon wordt omgedraaid: je krijgt geen korting door van garanties af te zien maar betaalt er extra voor. Destijds nog even contact met onze rechtsbijstand gehad maar die zagen het ook niet heel positief in, het stond op het contract.
ik wens je in ieder geval veel wijsheid en succes, ik ben benieuwd...
Gert
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
en "save" op je hard disk en uitprinten dan maar.Lang leve google cache dat je de advertentie gewoon terug kan halen:)
een aangetekende brief naar de verkopende partij, met oa die advertentie erbij als bijlage.
Wil je het echt goed en duurzaam oplossen door de dealer, moet er ( volgens mijn bescheiden mening) het volgende gebeuren:
- vervangende motor, met aantoonbaar history qua levensduur en km gelopen, gelijk of minder dan de huidige.
- nieuw roetfilter, incl in- en uitgaande sensor.
- nieuwe EGR.
- nieuw regeneratie vloeistof.
- nieuw roetfilter controle moduul.
- nieuw ECM.
- nieuw oliefilter, met verse olie (de olie is sterk verdund)
en met minder hoef je geen genoegen te nemen.
gooi bij die vervangende motor gelijk een nieuw distributie riempje op.....dan ben je daar ook vanaf.
maar ik zou mijn geld terug eisen..........wat zou er meer zijn na verloop van tijd?
succes met de afhandeling.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19