Sinds afgelopen woensdag rij ik met mijn c70 t5 uit 1998 op LPG van BRC. huidige km stand = 178 400 (sinds 177 500 op lpg)
Nou wou ik gisteren (zaterdag) op vakantie lekker met de auto richting Turkije, helaas hebben we bij Venlo al terug moeten keren vanwege stotteren en inhouden op LPG. Hij doet dit enkel op LPG met benzine draait alles prima. Wegenwacht is ter plekke geweest. Constatteerde een valselucht lek advies rij op benzine terug en laat alles opnieuw nakijken. Aangezien ik er nauwelijks verstand van heb, en morgen weer niet zonder resultaat naar huis wil rijden na alles checken enz, graag jullie advies?
Auto was gechipt bij rica > 310Pk
Heeft een Openluchtfiltersysteem van European Tuning op maat.... > 315-320 pk ???
Ik heb dit allemaal aangegeven en met BRC moest dit geen probleem zijn. (overigens 4jaar garantie gekregen)
Ik heb geen klep smeersysteem voor kleppen genomen, op advies van volvo en et.
bij 170 000 zijn er nieuwe bougiekabels+verdeelkap+rotor en 5maal irridium bougie's gemonteerd. Hier zal of kan het ook niet liggen neem ik aan. Auto rijdt op benzine probleemloos.
Wel zijn mijn eerste ervaringen op gas dat ik veel stadgebruik af en toe buiten bebouwde kom 1 op 5.3 heb verbruikt.
alleen snelweg kom ik op 1 op 9
met beetje doorrijden 160km per uur richting de 1 op 7
is dit veel op gas?
Hopelijk zijn er mensen die snel kunnen reageren, wil op vakantie