Ik heb afgelopen week een subwoofer in mijn V40 gebouwd, de originele incl versterker.
Nu heb ik de volgende stroomaansluitingen gebruikt.
- Massa (via een massaschroef rechts naast de subwoofer)
- Geschakeld (afgetakt van de draad die naar de antenneversterker gaat)
- Constant (rode draad die op de binnenverlichting in de kofferbak zit, lampje links en rechts onder de rolhoes.)
Als ik de sub ook maar iets te hard zet vervormd het geluid...
Kan dit aan de sub liggen, of kan het ook zo zijn dat een van de kabels niet dik genoeg is of van een voedig afgehaald is welke te weinig power kan leveren.
Ik had niet zoals ik in een ander topic tegen kwam een filter achter tegen de achterwand aan, en zoals gebruikelijk lag alleen de aftakking van de speakers klaar.
Iemand die mij op weg kan helpen ?
V40 Subwoofer vervormt.
- arnoud
- 8th Gear member
Een V40 van 1/99 niet en die van 10/98 wel een filter achterin? Kan natuurlijk, maar leek me sterk?
Ik heb de montageset gekocht om de sub aan te sluiten, en daar zaten alle kabels voor me bij, maar ja, ik heb de passieve woofer, weet niet of dat uit maakt...
Hier dreunt ie gewoon goed, geen vervorming.
Ik neem aan dat het niet afhankelijk van het volume is?
Heb je in de D-stijlen nu tweeters of full range speakers zitten?
Ik heb de montageset gekocht om de sub aan te sluiten, en daar zaten alle kabels voor me bij, maar ja, ik heb de passieve woofer, weet niet of dat uit maakt...
Hier dreunt ie gewoon goed, geen vervorming.
Ik neem aan dat het niet afhankelijk van het volume is?
Heb je in de D-stijlen nu tweeters of full range speakers zitten?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 4th Gear member
Ik weet niet precies hoe dit bij een v40 zit.. maar als je "data" kabels (waar dus de muziek over komt) naast je voedingskabels liggen kun je hier last van krijgen.. beste is om de voeding langs de ene kant van de auto te leggen, en de "data" aan de andere kant.
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- 2nd Gear member
Ik heb geen montage set gekocht, alleen de subwoofer zelf.
Deze heb ik stevig vastgemaakt (dmv kooimoeren voor de ICT-ers onder ons). de speakeraansluiting heb ik er in geprikt.
Het filter wat volgens jouw foto tegen de achterwand van de autoloopt zit er bij mij niet tussen, er loopt rechtstreeks een kabel van links naar reachts die pas weer uitgesplitst word als deze volledig rechts is. (wellicht kijk ik op de verkeerde plek)
Aan de linkerkant heb ik niet de stekker voor de voeding van de sub..Wellicht is dat verbruikt voor het monteren van de trekhaak.
Vandaar dat ik dus de continu +12v van de binnenverlichting af heb gehaald, de geschakelde van de antenneversterker en de ground rechtstreeks van het chassis.
Deze heb ik stevig vastgemaakt (dmv kooimoeren voor de ICT-ers onder ons). de speakeraansluiting heb ik er in geprikt.
Het filter wat volgens jouw foto tegen de achterwand van de autoloopt zit er bij mij niet tussen, er loopt rechtstreeks een kabel van links naar reachts die pas weer uitgesplitst word als deze volledig rechts is. (wellicht kijk ik op de verkeerde plek)
Aan de linkerkant heb ik niet de stekker voor de voeding van de sub..Wellicht is dat verbruikt voor het monteren van de trekhaak.
Vandaar dat ik dus de continu +12v van de binnenverlichting af heb gehaald, de geschakelde van de antenneversterker en de ground rechtstreeks van het chassis.
- V40 1.9 TD Europa - D4192T - 01/1999 - Kleur 241.
- Amazon P130 - B20 - Weber DCD36 - 01/1967 - Kleur 46.
- Saab 9-3 Sport Estate TTiD Aero
- Amazon P130 - B20 - Weber DCD36 - 01/1967 - Kleur 46.
- Saab 9-3 Sport Estate TTiD Aero
- Okke
- 4th Gear member
Ik denk idd dat daar je probleem zit. Een te "slappe" voeding betekend dat bij vraag naar meer stroom, de versterker eerder zal gaan clippen (tegen de voedingspanning aanlopen). Dat geluid zal je dan (zeker in het laag) snel ervaren als vervorming. In ieder geval voldoet deze aansluiting niet! Belangrijk is dus een goede ground (lijkt ok) en een goede + aansluiting, desnoods direct van de accu (wel direct een zekering vlak na de accu in de + leiding opnemen, 20A voldoet voor deze sub). En neem in jouw geval minstens draad van 2,5mm voor je + en ground. Je weet dan zeker dat dat in orde is. Verwacht overigens geen bonkend en dreunend laag...maar wel een perfecte aanvulling die het geluid af maakt.
Mocht je over de ander aansluitingen twijfels hebben (lijkt overigens ok), maak dan even een foto. Er zijn hier genoeg mensen die de beschikking hebben over VADIS en je dan kunnen helpen.
Mocht je over de ander aansluitingen twijfels hebben (lijkt overigens ok), maak dan even een foto. Er zijn hier genoeg mensen die de beschikking hebben over VADIS en je dan kunnen helpen.
V40