Via instellen

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
Robbert-Jan
2nd Gear member

Misschien kan iemand mij helpen. Als ik een bestemming invoer, maar via een bepaalde route wil rijden, anders dan de navi aangeeft, geef ik een plaatsnaam in als een via. Maar dan stuurt de navi mij naar het centrum van de via.
Bijvoorbeeld; wij wilden de rechter Rijnoever rijden, omdat de navi voor de linker koos, hebben wij (vanuit Oostenrijk) Mannheim als via ingevoerd, zodat we de linker Rijnoever zouden mijden. Voordat ik er erg in had werd ik naar het centrum van Mannheim gestuurd. Ik kwam er redelijk op tijd achter, dus het kostte al met al een kwartiertje om de goede route weer te hervatten.
Is er een mogelijkheid om een via in te voeren, zodat je gewoon de route kan vervolgen als je eenmaal langs die via rijdt?

Robbert-Jan
V50 R
6th Gear member

Goed punt! Dat zou ik ook graag willen weten, ik deed het in het verleden met de tomtom wel eens door een adres van een tankstation langs de weg in te voeren. :)
Ernst64
3rd Gear member

Ik weet niet welk navigatiesysteem je aan boord hebt, maar als het nog de aloude RTI is, gebruik ik in zo'n geval "stremming vermijden" en markeer een gedeelte van de linker oever, zodat vanzelf de rechter oever wordt gekozen. Werkt perfect
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
V50 R
6th Gear member

Ik wist niet dat het ook kon met het rti destijds nooit geweten. :) Betreft nu het verniewde sensus (connect) systeem.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”