Waar kan ik een kofferbakschaal krijgen voor de V60 PIH.
Het probleem is dat bij de bestaande leveranciers die ik benaderd heb alleen voor de gewone V60 de schalen er zijn ( met oren aan de zijkant ) en voor de PIH moet hij volledig rechthoekig zijn.
Mvg'
Joost van der Hall
Waar kan ik een kofferbakschaal krijgen voor de V60 PIH
- Joost1
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 26.01.2011 - 12:18
Volvo V70 2.4i 140pk 2001 Fladblades, Klapsleutel, Sunblinds, Confortline, Familie line en Iphone interface.
Volvo V70 D3 Limited Edition 2012 Oyster Grey, Roofrails, Full Sunblinds, OR Croom strips boven mistlampen.
Volvo V60 PIH Summum met cognac leder sportinterieur, Full Volvo Sunblinds, 18 inch Sportvelgen, en Polestar Tuning.
Volvo V70 D3 Limited Edition 2012 Oyster Grey, Roofrails, Full Sunblinds, OR Croom strips boven mistlampen.
Volvo V60 PIH Summum met cognac leder sportinterieur, Full Volvo Sunblinds, 18 inch Sportvelgen, en Polestar Tuning.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Als ze er al zijn, dan bij de dealer. Dat zou je haast wel verwachten want bijna de hele PIH productie rijdt in NL. Maar of ze in Göteborg als een PIH-specifieke kofferbakschaal hebben......ask your local dealer!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Blijkbaar zelfs niet bij de dealer voor de D6 AWD, voor de D5 AWD dan weer wel
http://accessories.volvocars.com/Access ... ompartment
http://accessories.volvocars.com/Access ... ompartment
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
Heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met het hoogteverschil in de kofferbak.BlackcurrantV70 schreef: Blijkbaar zelfs niet bij de dealer voor de D6 AWD, voor de D5 AWD dan weer wel
http://accessories.volvocars.com/Access ... ompartment
laatste Volvo (960) verkocht
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Dan is het niet anders!
Men neme een plaat betonplex, zage dat op de juiste maat, gebruike het restant voor de randen non siliconenkit ter afdichting van de naden en zie daar: pleur maar in die zooi, kan niks mee gebeuren
Of wat dat nou net niet de bedoeling?
Men neme een plaat betonplex, zage dat op de juiste maat, gebruike het restant voor de randen non siliconenkit ter afdichting van de naden en zie daar: pleur maar in die zooi, kan niks mee gebeuren

Of wat dat nou net niet de bedoeling?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Ha, geweldig. Verdient z’n eigen topic ‘Hoe vol heb jij je V60 weten te krijgen’
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 18.06.2013 - 01:00
Hij lag achter uiteraard wel iets lager dan als je er in je eentje inzit
In het begin scheet ik peuken bij iedere hobbel of lasnaad, laat staan drempels maar hij weerde zich kranig. En het vermogen deed je af en toe vergeten dat je 2500 kilo over de snelweg sleurde, dat was het meest fascinerend. Uiteraard bij een rijstijl die past bij een dergelijk gewicht achterin (gelukkig geen noodstop hoeven maken).
Overigens was dit alles binnen de specs die volvo zelf opgeeft qua maximale gewichten

Overigens was dit alles binnen de specs die volvo zelf opgeeft qua maximale gewichten

- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Leuk om te zien, maar ik zou voor dit soort transport toch echt een aanhangwagen huren.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 18.06.2013 - 01:00
Dat maakt voor mij niet uit hoe ik met een auto omga, voor jou wel? Als een van mijn werknemers een auto die onder mijn verantwoordelijkheid valt (zij het eigendom of operational dan wel financial lease) moedwillig zou aftrappen of slopen zou ik dat ook niet accepteren.NielsPHEV schreef: lease of zelf gekocht ?
Ik normaal gesproken ook, maar er was haast bij de klus, en viel (eerst gechecked) binnen de door Volvo opgegeven bandbreedte voor belading. Overigens toch maar eens een BE halen (op mijn leeftijd kreeg je dat er niet meer gratis bij), want je mag anders maximaal een aanhanger met eigen gewicht + laadvermogen van 1000 kilo achter de PIH hangen (door het hoge maximale eigen gewicht van de PIH van 2500 kilo).RichieB schreef: Leuk om te zien, maar ik zou voor dit soort transport toch echt een aanhangwagen huren.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5250
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Voor mij maakt het inderdaad uit of de auto eigedom is of niet. (met spullen van een ander ben ik voorzichtiger)dirkjanw schreef:Dat maakt voor mij niet uit hoe ik met een auto omga, voor jou wel? Als een van mijn werknemers een auto die onder mijn verantwoordelijkheid valt (zij het eigendom of operational dan wel financial lease) moedwillig zou aftrappen of slopen zou ik dat ook niet accepteren.NielsPHEV schreef: lease of zelf gekocht ?
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5250
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Qua gewichten zal het wel gepast hebben. In de Volvo voorschriften staat ongetwijfeld dat je de lading moet verankeren aan de bagage ogen met steentjes is dat niet te doen. In geval van een noodstop of erger een ploselinge aanrijding gaan die steentjes nog steeds 120 en staat de auto stil het wordt dan "wat rommelig" in de auto aangezien je stoel dit niet tegen kan houden. Ik zou echt even e achter b halen de PIH kan prima overweg met een zware tandemasser en rijdt heel stabieldirkjanw schreef:
Overigens was dit alles binnen de specs die volvo zelf opgeeft qua maximale gewichten![]()
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ach, ik ben zuinig op mijn auto......want ik betaal dat hele circus dus zelf maar, na bestudering van de pica, netjes een kleedje er in, stenen netjes op een stapeltje, binnen de specs van Volvo.....wat is er dan mis mee? De lokale schilder die zo'n ding als bedrijfsauto in de lease heeft pleurt zijn hele verfmeuk en stinkende kwasten ook in de auto, wat te denken van natte honden of roken in de auto. Niks mis mee om het op deze manier te doen, zo vervoer ik ook wel eens wat.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
@niels:voor wat betreft ladingzekering heb je gelijk en ja, die stenen zullen in een degelijk geval het soortgelijke effect hebben van een Mosbjerg. Maar vanuit het vakgebied kan ik er niks mee. Gewichten kloppen en ladingzekering........het op de weg vallen of kunnen vallen, is niet hard te maken voor vrouwe justitia.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28490
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Niet te serieus heren als je zoveel stenen wilt vervoeren in je Volvo moet je dat zelf weten. Wel goed om een aantal opmerkingen te maken over alternatieven.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 18.06.2013 - 01:00
Volmondig mee eens! Ik rij al defensief en dat was deze rit nog 3x zo erg. Bij een eventuele aanrijding was het minder positief voor in ieder geval de bestuurder uitgepakt, ben ik mij terdege van bewust. Overigens denk ik dat Rijkswaterstaat er wel blij mee zou zijn geweest, met al dat gelaagde glas had er denk ik minder over de rijbaan gelegen dan bij een omgekiepte tandemasser met een netje, dus had ze significant tijd gescheeldNielsPHEV schreef: Qua gewichten zal het wel gepast hebben. In de Volvo voorschriften staat ongetwijfeld dat je de lading moet verankeren aan de bagage ogen met steentjes is dat niet te doen. In geval van een noodstop of erger een ploselinge aanrijding gaan die steentjes nog steeds 120 en staat de auto stil het wordt dan "wat rommelig" in de auto aangezien je stoel dit niet tegen kan houden. Ik zou echt even e achter b halen de PIH kan prima overweg met een zware tandemasser en rijdt heel stabiel
