Hallo allemaal,
Ik reed zonet een stukje met onze V70R AWD en ineens begon hij te bonken wanneer ik vlot een bocht naar rechts nam. Ik had meteen een vermoeden dat het differentieel wellicht kuren begint te geven. Het was echt een mechanisch gebonk en het was alleen bij het maken van bochten. Op een gegeven moment ben ik even stil gaan staan en heb ik maar even gekeken of ik niks vreemds zag onder de auto. Ik vond niks en ben weer gaan rijden en toen was het gebonk ineens weg.
Nu ben ik bang dat als het probleem weer terugkomt en het uiteindelijk toch mijn differentieel blijkt te zijn, dat ik een exclusieve differentieel voor een V70R/S60R moet gaan kopen, die nergens te vinden is en tien miljoen euro gaat kosten. Dus ik wil graag weten of een differentieel van een gewone V70 AWD hetzelfde is als het differentieel van een V70R AWD.
Het gaat om het achter differentieel voor een handgeschakelde versnellingsbak.
Bij voorbaat dank!
Differentieel V70R uitwisselbaar met gewone AWD?
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Volgens deze link zou je nog bij veel meer automerken kunnen "shoppen" voor een gebruikte. V.z.v. ik zo vlug heb gezien zijn er alleen generatie verschillen (1e, 2e, 3e, etc.).
Wellicht ook handig even iemand met Vadis te laten checken of gewoon de dealer bellen en vragen. Mijn ervaring is dat ze nooit te beroerd zij om iets uit te zoeken voor een hobbyist!
Gr. Edwin.
Wellicht ook handig even iemand met Vadis te laten checken of gewoon de dealer bellen en vragen. Mijn ervaring is dat ze nooit te beroerd zij om iets uit te zoeken voor een hobbyist!
Gr. Edwin.
Laatst gewijzigd door Edwin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Ben je niet in de war met turkse lira??.......exclusieve differentieel voor een V70R/S60R moet gaan kopen, die nergens te vinden is en tien miljoen euro gaat kosten......

Kan het diff zijn, maar kan ook zomaar een homokineet zijn......die gaan ook wel tekeer bij bochten als ze versleten zijn.
Check de rubber hoezen eens eromheen........een scheurtje en het vet druipt eruit, dan zijn ze gauw naar de eeuwige jachtvelden.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Lunar
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 06.01.2014 - 19:00
Hallo allemaal,
Bedankt voor de reacties. Ik ben weer wat wijzer geworden
Vandaag langs de Volvo dealer geweest en daar hebben ze even meegereden. Ze hoorden het geluid van de cardanas komen, maar toen de auto op de brug stond met draaiende wielen zag ik dat de traction control constant ingreep. Ik en de monteurs zagen niks vreemds in de aandrijflijn. Hierna heb ik toch maar een afspraak gemaakt voor volgende week donderdag, maar vandaag is het gebonk niet meer terug gekomen en ik heb toch 300km gereden. Ik denk dat de traction control in de war is/was en laat hem die donderdag wel even uitlezen.
Gr Lunar
Bedankt voor de reacties. Ik ben weer wat wijzer geworden

Vandaag langs de Volvo dealer geweest en daar hebben ze even meegereden. Ze hoorden het geluid van de cardanas komen, maar toen de auto op de brug stond met draaiende wielen zag ik dat de traction control constant ingreep. Ik en de monteurs zagen niks vreemds in de aandrijflijn. Hierna heb ik toch maar een afspraak gemaakt voor volgende week donderdag, maar vandaag is het gebonk niet meer terug gekomen en ik heb toch 300km gereden. Ik denk dat de traction control in de war is/was en laat hem die donderdag wel even uitlezen.
Gr Lunar
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Op de brug met draaiende wielen, dan lijkt het mij logisch dat het DSTC continu ingrijpt. De wielen zullen nooit met gelijke snelheid draaien, dus het systeem denkt dat er minstens één doorslipt.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
- Taranis
- 2nd Gear member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 16.12.2006 - 13:46
- Locatie: Goes
Wat je beschrijft klinkt inderdaad als een cardanas die aan z'n eind begint te komen. Zowel bij mijn vorige auto als bij de huidige begon het met lawaai maken in de bochten. Daarna een trilling ook bij rechtuit rijden.
Uitsluiten is simpel: laat ze de as verwijderen en rij nog een stukje. Zo rij ik op dit moment ook even zonder as rond.
De as zelf is wel een dure jongen, ongeveer 1000 euro.
Uitsluiten is simpel: laat ze de as verwijderen en rij nog een stukje. Zo rij ik op dit moment ook even zonder as rond.
De as zelf is wel een dure jongen, ongeveer 1000 euro.