V50 MY06 2.0D

Geleverd vanaf 2003
OPM
Starter

Goedemorgen,

Voor mijn V50 MY06 2.0D met High Performance Sound ben ik op zoek naar een inbouwsetje voor muziek en telefoon. Navi is niet nodig. In combi met een Iphone 4 of streamen. Eventueel zelf inbouwen, heb wel wat ervaring met vorige auto’s met inbouwen van audio.

Wat is jullie ervaring met welke setjes? Op volvotech staan verschillende setjes maar misschien zijn er alternatieven.

Greetz OPM
Laatst gewijzigd door OPM op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
BuggyRene
2nd Gear member

Ik heb dit setje ingebouwd, werkt perfect:

http://www.motrade.nl/index.php?item=Ov ... 28&lang=nl

René
Volvo V40 D3 Geartronic '13
Volvo V50 2.0D Powershift. '09
Volvo V50 2.0D 172 pk. '05
Volvo V40 1.9D
Volvo 460 2.0i aut.'93 R.I.P
Volvo 440
Maplex buggy.'60
Siegel PCS-L Buggy.'68
Diahatsu Feroza '97
VW Golf Cabrio '86
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Die setjes van Grom mag ik steeds uitbouwen... met het verzoek erbij of ik er nog wat voor geef ...
Gezien de ervaringen die wij er mee hebben (hebben het ook verkocht!) zou ik dat niet doen.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
BuggyRene
2nd Gear member

Wordt nieuwsgierig...... welke problemen waren er met deze setjes?

René

P.s. Zelf totaal geen problemen...
Volvo V40 D3 Geartronic '13
Volvo V50 2.0D Powershift. '09
Volvo V50 2.0D 172 pk. '05
Volvo V40 1.9D
Volvo 460 2.0i aut.'93 R.I.P
Volvo 440
Maplex buggy.'60
Siegel PCS-L Buggy.'68
Diahatsu Feroza '97
VW Golf Cabrio '86
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Uitval, op hol geslagen ICM's door slechte cd emulatie, storingen in CEM door MOST opdrachten die door de ICM naar canbus vertaaald worden, iphones die batterij problemen kregen, audio kwaliteit die zeer 'variabel' was, DRM muziek niet af te spelen etc etc
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Volvofan1965
2nd Gear member

Jongens
laat je niet teveel afleiden door Volvo Tech. Zij preken alleen voor eigen parochie. Had eerst een GROM in mijn V70 en nu een MST3 in mijn V50. Werkt perfectQ!
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Nee. Wij spreken zeker niet alleen voor eigen parochie maar uit ervaring.
Wij kunnen net zo goed grom verkopen, maar hebben juist door die negatieve zaken gekozen het uit het assortiment te halen.
www.volvotech.eu

Volvofan1965
2nd Gear member

Ik vind het een kwalijke zaak dat een sponsor/leverancier geruchten verspreid over ander leveranciers en dat de webmaster dit toelaat. Dit riekt!
als je googled op GROM AUDIO (www.gromaudio.com) dan zie je dat GROM heus niet odnberdoet voor andere grote jongesn als Dension , die verkopen heus geen rommel.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Beetje raar dat je hier zo fel over bent.

Er is ons niets, maar dan ook helemaal niets aan gelegen Grom af te branden.
We vertellen wat we in de dagelijkse praktijk tegenkomen en waarom we zelf Grom de deur weer hebben uit gedaan.
(Zoals gezegd, we leverden de producten, maar zijn er afgestapt OM de problemen die er mee zijn in veel te veel gevallen).

Daarnaast krijgen wij dus klanten binnen die de Grom er uit laten halen om er wat anders in te zetten omwille van die problemen en issues.
(en wij zoeken die klanten echt niet zelf op, die komen naar ons met hun verhaal...)

Hoop dat 1 van onze klanten dit toevallig leest en verslag wil doen, wellicht helpt dat je fanatieke houding een betere plaats te geven en de realiteit te zien en niet af te geven op moderatoren van het forum.

Ik promoot geen product van ons, wij hebben sommige dingen niet eens die Grom wel heeft....
(ja, en TOCH hebben we er afscheid van genomen... zegt toch genoeg? ook wij willen graag geld verdienen, maar niet op basis van producten waar we domweg niet achter kunnen staan door de diverse issues!)
www.volvotech.eu

mad
6th Gear member

Volvofan1965 schreef: Ik vind het een kwalijke zaak dat een sponsor/leverancier geruchten verspreid over ander leveranciers en dat de webmaster dit toelaat. Dit riekt!
als je googled op GROM AUDIO (www.gromaudio.com) dan zie je dat GROM heus niet odnberdoet voor andere grote jongesn als Dension , die verkopen heus geen rommel.
Prima toch? De ene leverancier komt met ervarings-gegevens, de ander (óók welkom) niet.
Als helemaal niemand reageert is dat vervelend denk ik. En volgens mij is het duidelijk: kies GROM AUDIO.
Volgens de website is dat de beste!
XC70 D5 2009 Ocean Race
Max
7th Gear member

Volvofan1965 schreef: Ik vind het een kwalijke zaak dat een sponsor/leverancier geruchten verspreid over ander leveranciers en dat de webmaster dit toelaat. Dit riekt!
Geruchten? Ik ervaar het als ervaringen.
Die zou ikgraag willen horen, zodat ik dan kan afwegen en een onderbouwde keuze kan maken.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Fons099
3rd Gear member

Geruchten? Ik ervaar het als ervaringen.
Die zou ikgraag willen horen, zodat ik dan kan afwegen en een onderbouwde keuze kan maken.
Maar de lijn met "wij van WC-eend...." is wel erg dun.

Maar goed, we zijn hier allemaal volwassenen en kunnen zelf weloverwogen beslissingen nemen.

Mods edit: quote hersteld
Laatst gewijzigd door Fons099 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
Summum
6th Gear member

Ik lees nergens dat Volvotech eigen waar aanprijst... hij geeft dat hij (althans een aantal van zijn klanten) mindere ervaringen heeft met producten van Grom. Dat is toch geen WC-Eend situatie?

Als ik in een witgoedwinkel een keuze moet maken voor een nieuwe wasmachine hoor ik het ook graag van de verkoper als hij veel klanten heeft die problemen hadden met een bepaald merk. De verkoper heeft immers in het algemeen ervaringen van meerdere klanten gehoord, terwijl gebruikers alleen de ervaring met hun eigen aangeschafte product hebben.

Maar goed, Buggyrene en volvofan1965 hebben kennelijk wel goede ervaringen met Grom. Topic starter kan dus zijn voordeel doen met de hier gedeelde positieve en negatieve ervaringen en mag zelf zijn keuze bepalen. :D
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Volvofan1965
2nd Gear member

Ik heb me wellicht wat ongelukkig uitgedrukt, maar hierbij mijn ervaring met GROM AUDIO.
Enkele jaren geleden heb ik bij MoTrade een GROM USB2-interface gekocht ondanks verhalen op het internet dat deze een fluittoon maakte die reageerde op het toerental. Ik heb dat toen nagevraagd bij de leverancier en die vertelde dat alleen de allereerste generatie interfaces daar last van had omdat er geen ontstoringsfilter op de kabel zat.Tegenwoordig is dit een standaard onderdeel heb ik begrepen. Een kinderziekte dus. Heb er probleemloos mee gereden tot de V50 zich aandiende. Weer wat rondgeneusd op internet en jawel GROM MST3 zou radios op tilt doen slaan etc. Wederom navraag gedaan bij de leverancier en dat blijkt dus te verklaren door een of andere beveiliging van de radio die je moet uitzetten, ligt dus aan Volvo en niet aan kastje Apparaat zit er inmiddels een dik jaar in en ben er erg tevreden mee. Geluidskwaliteit is prima en geen storingen.
Als je op de website kijkt hebben ze meerdere inbouwstations, dan gaat het er bij mij niet in dat het een slecht produkt zou zijn. Als ik de concurrent was zou ik ook indianen-verhalen verspreiden of heeft Volvo-Tech alleen Beta-versies getest misschien?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Je begrijpt het niet he. Ik ben GEEN concurent!
(Heb niet de producten die GROM voert...)

Maar ben blij dat jij heel tevreden bent!

En beta versies? Ja ook. Paar jaar geleden.
En ook elke 6 maanden weer opnieuw de versies die Grom ons toestuurt met het verzoek te testen en in assortiment op te nemen.
De versie van maart produceerde nog steeds MOST fouten en maakte het nog steeds noodzakelijk de
MOST beveiliging te verwijderen waardoor alle apparatuur op de betreffende bus bij installatie van beveiging ontdaan moet worden en dus potentieel ineens diefstal gevoelig is.
Tevens nog steeds problemen met DRM beveiligde muziek en geen MFI compliancy.

Nou kun je ons mierenneukers noemen (excuses le mot!) maar we doen het graag goed, iig zo goed mogelijk en zo dat wat we verkopen naar onzs overtuiging goed genoeg is.
Dat we hierdoor omzet laten liggen, tsja.
Misschien gaan we het toch ooit weer verkopen, nu iig niet.
www.volvotech.eu

Volvofan1965
2nd Gear member

Ik blijf het een vreemde combinatie vinden, een bedrijf dat een publiek forum sponsort en vervolgens zo'n beetje boven op elke vraag/opmerking zit om telkens de eigen produkten en diensten te etalleren.
Maar blijkbaar ben ik de enige die me daaraan stoort.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Volvofan1965 schreef: Ik blijf het een vreemde combinatie vinden, een bedrijf dat een publiek forum sponsort en vervolgens zo'n beetje boven op elke vraag/opmerking zit om telkens de eigen produkten en diensten te etalleren.
Door dat soort bedrijven kun jij zonder kosten dit forum bezoeken. Heb je daar wel eens over nagedacht? Je kunt ook zelf een forumdonatie doen. Subsidie van de overheid krijgt dit publieke forum helaas niet
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Basbas
2nd Gear member

Door dat soort bedrijven kun jij zonder kosten dit forum bezoeken. Heb je daar wel eens over nagedacht? Je kunt ook zelf een forumdonatie doen. Subsidie van de overheid krijgt dit publieke forum helaas niet
+1!

Waarschijnlijk zijn er veel meer mensen op dit forum die waarde hechten aan de knowhow van VolvoTech dan dat er mensen zijn die zich er aan storen!
Volvo V60 T6 R-design 2020

Mercedes C200 2016
Volvo V60 2.0D 2012 Cosmic White.
Volvo V50 2.0D 2006
Renault Laguna 1.8 Grand Tour Dynamique
Volvo V40 2.0 Europa
Mazda MX5 1.8
mad
6th Gear member

Volvofan1965 schreef: Ik blijf het een vreemde combinatie vinden, een bedrijf dat een publiek forum sponsort en vervolgens zo'n beetje boven op elke vraag/opmerking zit om telkens de eigen produkten en diensten te etalleren.
Klopt.
XC70 D5 2009 Ocean Race
PIH
2nd Gear member
Contacteer:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... light=grom

ik zie ze zelfs support leveren op het forum. support op een grom product wat niet werkt wat ze niet zelf verkopen en niet zelf verkocht hadden.
dus ik stoor met niet.

en die groms storen wel
En Volvo är som bäst på diesel och Electicity tillsammans!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”