Rem achter vast V70 2.4 D5

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Cliff
1st Gear member

Hallo Allen,

Mijn Topic over het volgende n.l de remmen achter.

Op weg naar mijn vakantie bestemming in Kroatie vanaf Wurtzburg tot aan Koper file rijden, mijn vrouw reed op dat moment zodat ik even met mijn ogen dicht naast haar kon zitten..
Na een rit van 22 uur uiteindelijk aangekomen in Umag.
Echter dit ging niet zonder slag of stoot.
Aan de grens Duitsland/Oostenrijk liep mijn rechter achterwiel vast net op het moment dat de file weer begon te rijden, mijn vrouw in paniek dus snel achter het stuur plaats genomen.
Ik heb mijn Volvo V70 2.4. D5 geartronic met geblokkeerd achterwiel naar de vluchtstrook getrokken en door achteruit te rijden kwam de rem weer los.

Na de vakantie de V70 bij de garage gebracht en de diagnose van de dokter was handremvoering rechts lag los en linksachter deed de handrem helemaal niets meer.
Door de wrijving had ook de lijmlaag van de normale remvoering een begin gemaakt om los te laten.
Dus nieuwe remvoeringen op beide remschijven achter laten zetten en nieuwe remblokken voor de handrem op de oude schijven (die hadden nog de normale dikte en waren niet ingegraven).
Echter bij het testen door de garage bleek dat de handrem de V70 horizontaal perfect op zijn plaats hield wat goed was voor APK, Maar mijn garagehouder weet dat ik een fanatiek wintersporter ben en heeft de V70 ook op een helling gezet en weer getest.
Nu bleek de V70 door zijn kont te glijden, niet echt een veilige gedachte, dus in overleg met mijn ook nieuwe schijven besteld.
Dus nu op dit moment worden ook de schijven achter vervangen en verwacht wordt dat het probleem dan ook verholpen moet zijn.

Mijn vraag aan de techneuten onder ons, wat is er gebeurd waardoor de Remblokken losloaten de boel blokkeren en hoe kan het dat de oude schijven ondanks dat deze de juiste dikte hadden en niet waren uitgegraven(groeven) geen grip bieden aan de nieuwe remblokken.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Groeten Cliff
V70 D5 Geartronic 2004
lint
Geartronic member

De constructie van de handrem van de V70 verdient geen schoonheidsprijs en geeft vaak dit soort problemen. Het hele samenstel van onderdelen is in de loop van de tijd versleten en dan is het verstandig om alle delen te vervangen bij een storing of defect.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
1-wiel
4th Gear member

Remvoering laat los door lijm die loslaat doordat remvoering warm wordt en weer afkoeld.
Nieuwe schijven zullen niets doen aan je handrem werking. Onder het hoesje van de handremhevel zit een draadeind met 10mm moer, als je deze strakker zet kun je de speling op de handrembediening verkleinen, waardoor de slag van de handrem kleiner wordt en de handremvoering strakker/harder tegen de binnenkant van de remschijf drukt waardoor de auto niet weg zal glijden....
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”