Rem achter vast V70 2.4 D5
Geplaatst: 14.08.2014 - 11:16
Hallo Allen,
Mijn Topic over het volgende n.l de remmen achter.
Op weg naar mijn vakantie bestemming in Kroatie vanaf Wurtzburg tot aan Koper file rijden, mijn vrouw reed op dat moment zodat ik even met mijn ogen dicht naast haar kon zitten..
Na een rit van 22 uur uiteindelijk aangekomen in Umag.
Echter dit ging niet zonder slag of stoot.
Aan de grens Duitsland/Oostenrijk liep mijn rechter achterwiel vast net op het moment dat de file weer begon te rijden, mijn vrouw in paniek dus snel achter het stuur plaats genomen.
Ik heb mijn Volvo V70 2.4. D5 geartronic met geblokkeerd achterwiel naar de vluchtstrook getrokken en door achteruit te rijden kwam de rem weer los.
Na de vakantie de V70 bij de garage gebracht en de diagnose van de dokter was handremvoering rechts lag los en linksachter deed de handrem helemaal niets meer.
Door de wrijving had ook de lijmlaag van de normale remvoering een begin gemaakt om los te laten.
Dus nieuwe remvoeringen op beide remschijven achter laten zetten en nieuwe remblokken voor de handrem op de oude schijven (die hadden nog de normale dikte en waren niet ingegraven).
Echter bij het testen door de garage bleek dat de handrem de V70 horizontaal perfect op zijn plaats hield wat goed was voor APK, Maar mijn garagehouder weet dat ik een fanatiek wintersporter ben en heeft de V70 ook op een helling gezet en weer getest.
Nu bleek de V70 door zijn kont te glijden, niet echt een veilige gedachte, dus in overleg met mijn ook nieuwe schijven besteld.
Dus nu op dit moment worden ook de schijven achter vervangen en verwacht wordt dat het probleem dan ook verholpen moet zijn.
Mijn vraag aan de techneuten onder ons, wat is er gebeurd waardoor de Remblokken losloaten de boel blokkeren en hoe kan het dat de oude schijven ondanks dat deze de juiste dikte hadden en niet waren uitgegraven(groeven) geen grip bieden aan de nieuwe remblokken.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Groeten Cliff
Mijn Topic over het volgende n.l de remmen achter.
Op weg naar mijn vakantie bestemming in Kroatie vanaf Wurtzburg tot aan Koper file rijden, mijn vrouw reed op dat moment zodat ik even met mijn ogen dicht naast haar kon zitten..
Na een rit van 22 uur uiteindelijk aangekomen in Umag.
Echter dit ging niet zonder slag of stoot.
Aan de grens Duitsland/Oostenrijk liep mijn rechter achterwiel vast net op het moment dat de file weer begon te rijden, mijn vrouw in paniek dus snel achter het stuur plaats genomen.
Ik heb mijn Volvo V70 2.4. D5 geartronic met geblokkeerd achterwiel naar de vluchtstrook getrokken en door achteruit te rijden kwam de rem weer los.
Na de vakantie de V70 bij de garage gebracht en de diagnose van de dokter was handremvoering rechts lag los en linksachter deed de handrem helemaal niets meer.
Door de wrijving had ook de lijmlaag van de normale remvoering een begin gemaakt om los te laten.
Dus nieuwe remvoeringen op beide remschijven achter laten zetten en nieuwe remblokken voor de handrem op de oude schijven (die hadden nog de normale dikte en waren niet ingegraven).
Echter bij het testen door de garage bleek dat de handrem de V70 horizontaal perfect op zijn plaats hield wat goed was voor APK, Maar mijn garagehouder weet dat ik een fanatiek wintersporter ben en heeft de V70 ook op een helling gezet en weer getest.
Nu bleek de V70 door zijn kont te glijden, niet echt een veilige gedachte, dus in overleg met mijn ook nieuwe schijven besteld.
Dus nu op dit moment worden ook de schijven achter vervangen en verwacht wordt dat het probleem dan ook verholpen moet zijn.
Mijn vraag aan de techneuten onder ons, wat is er gebeurd waardoor de Remblokken losloaten de boel blokkeren en hoe kan het dat de oude schijven ondanks dat deze de juiste dikte hadden en niet waren uitgegraven(groeven) geen grip bieden aan de nieuwe remblokken.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Groeten Cliff