Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum dus mogelijk post ik dit bericht op de verkeerde plaats.
Nadat mijn Mazda 6 2.0 CTDi (2005 - 220dkm) het in de vakantie heeft begeven (motorschade) sta ik op het punt een V70 aan te schaffen en kan wel wat tips gebruiken. Waarop moet ik letten bij de aanschaf? Het betreft een Volvo V70 2.4 D5 Black Edition uit 2004 met 225dkm op de teller. Zijn er klachten bekend van deze auto waar ik op kan letten visueel (olie lekkages oid) of tijdens de proefrit.
Aangezien ik morgenmiddag op pad ga is snelle feedback welkom.
Bedankt vast.
Groeten, Robert
Aankoop Volvo V70 2.4 D5 Black Edition
- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
Draagarmen,veerpootlager,roetfilter,egr klep,krukaskeerring,koppelingscilinder bakzijde,handremschoenen.
Dit zijn veel voorkomende klachten bij km standen tussen 200000-350000.
Motorschade bij 220dkm? Wat was er kapot aan de Mazda?
Dit zijn veel voorkomende klachten bij km standen tussen 200000-350000.
Motorschade bij 220dkm? Wat was er kapot aan de Mazda?
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
2004 heeft geen roetfilter, dus die vervalt.
Het vliegwiel kan je nog toevoegen, net als het stuurhuis. Als de V70 in een lange bocht tegendruk in het stuur geeft, heeft het stuurhuis interne lekkage.
Vliegwiel is te herkennen aan een krr-krr-krr geluid bij stationair toerental in de vrij. Alleen bij een handbak.
Bij een automaat , bonkerig schakelen is een indicatie van slijtage.
D5 Verstuivers kunnen ook nog een dingetje zijn. Te herkennen aan moeizamer warm starten.
Draagarmen zijn te zien op de brug, en als je auto van koers veranderd bij gas- gas los in de versnelling, is dat ook een indicatie.
Plaats hier even een linkje van de auto, dan kijken we even mee.
Het vliegwiel kan je nog toevoegen, net als het stuurhuis. Als de V70 in een lange bocht tegendruk in het stuur geeft, heeft het stuurhuis interne lekkage.
Vliegwiel is te herkennen aan een krr-krr-krr geluid bij stationair toerental in de vrij. Alleen bij een handbak.
Bij een automaat , bonkerig schakelen is een indicatie van slijtage.
D5 Verstuivers kunnen ook nog een dingetje zijn. Te herkennen aan moeizamer warm starten.
Draagarmen zijn te zien op de brug, en als je auto van koers veranderd bij gas- gas los in de versnelling, is dat ook een indicatie.
Plaats hier even een linkje van de auto, dan kijken we even mee.
Laatst gewijzigd door Rippie V70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18.08.2014 - 18:39
De mazda 6 heeft op 3 cilinders geen compressie meer. Ik heb niet zoveel verstand van auto's maar mijn vertrouwde garage/monteur adviseerde me om de auto niet meer op te knappen/andere motor.
Hij heeft een klim net na Lyon niet overleefd. Ik was aan het inhalen met een vrij zware aanhanger erachter en toen begon de M6 ineens erg te roeten en vervolgens sloeg de motor af. Toen ik stil stond spoot de koelvloeistof er aan alle kanten uit.
Wel zuur, want in het voorjaar heb ik de Turbo laten vervangen en de distributieriem. Met het idee er nog wel een 100dkm bij te zetten.
Nu kies ik voor een V70 in de hoop dat deze een stuk betrouwbaarder is....Ik zal jullie op de hoogte houden of ik de auto gekocht heb. Dank voor de snelle reacties, erg nuttig. Ik ga morgen met mijn vertrouwde monteur kijken en die kan vast wat met jullie feedback.
Hij heeft een klim net na Lyon niet overleefd. Ik was aan het inhalen met een vrij zware aanhanger erachter en toen begon de M6 ineens erg te roeten en vervolgens sloeg de motor af. Toen ik stil stond spoot de koelvloeistof er aan alle kanten uit.
Wel zuur, want in het voorjaar heb ik de Turbo laten vervangen en de distributieriem. Met het idee er nog wel een 100dkm bij te zetten.
Nu kies ik voor een V70 in de hoop dat deze een stuk betrouwbaarder is....Ik zal jullie op de hoogte houden of ik de auto gekocht heb. Dank voor de snelle reacties, erg nuttig. Ik ga morgen met mijn vertrouwde monteur kijken en die kan vast wat met jullie feedback.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
De zaken die genoemd worden zijn eigenlijk bij ELKE auto een zaak van aandacht met een km stand van 225000.
Specifieke aandacht van een V70 blijven dan alleen over: handrem schoentjes. Deze verdienen niet de schoonheidsprijs, en zou ik om de 100000 km preventief vervangen. Alleen de schoentjes ben je een paar tientjes kwijt. Slaan ze vast, kan het zomaar € 500 of meer zijn.
Stuurhuis: van mijn D5 deed hij ook raar.... zoekerig gedrag in de bochten, en af en toe net alsof hij terug wilde gaan. Maar ik heb er nog ruim 100000 km mee gereden. Dus als je je er niet zo aan stoort.....niets aan doen.
Wat alleen erg belangrijk is:
- hoe is de auto behandeld door de vorige eigenaar(s)? Heeft de wagen goede onderhoud gehad, en redelijk op tijd?
- zit de onderhouds history er bij, of is deze te achterhalen?
Goed onderhoud, en een V70-D5 gaat makkelijk 5 ton mee.
Specifieke aandacht van een V70 blijven dan alleen over: handrem schoentjes. Deze verdienen niet de schoonheidsprijs, en zou ik om de 100000 km preventief vervangen. Alleen de schoentjes ben je een paar tientjes kwijt. Slaan ze vast, kan het zomaar € 500 of meer zijn.
Stuurhuis: van mijn D5 deed hij ook raar.... zoekerig gedrag in de bochten, en af en toe net alsof hij terug wilde gaan. Maar ik heb er nog ruim 100000 km mee gereden. Dus als je je er niet zo aan stoort.....niets aan doen.
Wat alleen erg belangrijk is:
- hoe is de auto behandeld door de vorige eigenaar(s)? Heeft de wagen goede onderhoud gehad, en redelijk op tijd?
- zit de onderhouds history er bij, of is deze te achterhalen?
Goed onderhoud, en een V70-D5 gaat makkelijk 5 ton mee.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Kennis genomen hebbende van alle reacties op de vragen van TS zijn volgens mij alle punten benoemd. Ja, optische staat van binnen en buiten en de condensor en dat elke functie het moet doen. Ergo: aankoopkeuring bij een dealer laten doen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 4th Gear member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
- Locatie: West-Friesland
Hoofdzaak,tenminste dat vind ik, koop een dealer/specialist onderhouden volvo.
En let op: onderhoud hem daar ook!
En let op: onderhoud hem daar ook!
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18.08.2014 - 18:39
De aankoop is een feit. Gisteren de black edition bij Auto Ambacht in Zoetermeer gekocht. Eerlijke verkoper. De auto mocht op de brug zodat mijn monteur de auto goed heeft kunnen bekijken (punt uit de vorige posts).
Er waren wat kleinigheidjes aan de auto, maar voor het geld kon ik hem niet laten staan. De auto heeft wat schade aan de rechter voorportier en de lak op de achterklep zit los over een lijntje van 10cm. Het lijkt oxidatie van binnenuit. Is dat een bekend probleem? Wat kan ik daar het beste aan (laten) doen?
Verder fluit de motor kort als ik stevig doortrek. Mijn monteur dacht niet dat het de turbo was omdat het fluiten maar kort is (niet continu tijdens het doortrekken). Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en of ik er wat aan moet laten doen?
In de auto zitten een parrot karkit, dus ik kan (bluetooth) bellen met mijn iphone 5s. Ik wil echter ook muziek kunnen afspelen en mijn iphone kunnen opladen. Hebben jullie tips wat ik dan het beste kan aanschaffen? Een fatsoenlijke oplossing of een budget oplossing? Ik heb al wat op het forum zitten lezen, maar er staat zoveel info op dat ik door de bomen het bos niet meer zie...
Bedankt vast voor jullie reactie.
Er waren wat kleinigheidjes aan de auto, maar voor het geld kon ik hem niet laten staan. De auto heeft wat schade aan de rechter voorportier en de lak op de achterklep zit los over een lijntje van 10cm. Het lijkt oxidatie van binnenuit. Is dat een bekend probleem? Wat kan ik daar het beste aan (laten) doen?
Verder fluit de motor kort als ik stevig doortrek. Mijn monteur dacht niet dat het de turbo was omdat het fluiten maar kort is (niet continu tijdens het doortrekken). Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en of ik er wat aan moet laten doen?
In de auto zitten een parrot karkit, dus ik kan (bluetooth) bellen met mijn iphone 5s. Ik wil echter ook muziek kunnen afspelen en mijn iphone kunnen opladen. Hebben jullie tips wat ik dan het beste kan aanschaffen? Een fatsoenlijke oplossing of een budget oplossing? Ik heb al wat op het forum zitten lezen, maar er staat zoveel info op dat ik door de bomen het bos niet meer zie...
Bedankt vast voor jullie reactie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- ArjanU
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 26.08.2012 - 11:05
Gefeliciteerd met je aankoop. Mooie bak. Ik heb voor onze V70 geshopt bij Volvotech. Daar heb ik een iMiv gekocht. Daarmee kun je muziek afspelen via de radio. En gelijk een houdertje voor op het dashboard. Mooi weggewerkt! En werkt heel fijn. En daarnaast nog de Parrot gehouden.
Laatst gewijzigd door ArjanU op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 D5 Polestar BVM5 AWD Summum (Inscription), flamenco red
V70N 2.4D Edition Sport BVM6 2007 Barents blue pearl met beige/light sand interieur <verkocht>
Citroen XM Break turbo ct BVM5 1998 beige leer
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Linear
V70N 2.4D Edition Sport BVM6 2007 Barents blue pearl met beige/light sand interieur <verkocht>
Citroen XM Break turbo ct BVM5 1998 beige leer
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Linear
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Allereerst, Mooie auto gefeliciteerd met je aankoop! Als antwoord op je vraag : Oxidatie van je achterklep zal het niet zijn. Van een V70N is de klep van kunststofde lak op de achterklep zit los over een lijntje van 10cm. Het lijkt oxidatie van binnenuit.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
mijn voorganger is me voor, inderdaad: achterklep is compleet van kunststof.
verder: succes met deze V70.
Zoals gezegd, mits goed onderhouden, heb je er jaaaaaaaren en vele kilometers plezier van.
verder: succes met deze V70.
Zoals gezegd, mits goed onderhouden, heb je er jaaaaaaaren en vele kilometers plezier van.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8503
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik heb in 2008 net dezelfde overstap gemaakt, van een Mazda 6 2.0 CDTi naar een V70N MY06, wat een genot qua comfort was die V70 ivm de Mazda 6.
De V70 kon wel niet zo snel de bocht door als de 6, maar dat nam ik er graag bij
Ik heb destijds ook via Volvotech een iMIV aangeschaft, werkt als een trein.
De V70 kon wel niet zo snel de bocht door als de 6, maar dat nam ik er graag bij

Ik heb destijds ook via Volvotech een iMIV aangeschaft, werkt als een trein.
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18.08.2014 - 18:39
Ik heb gisteren de V70 naar de garage gebracht voor een beurtje. Uiteraard heeft de monteur ook naar de handremschoentjes gekeken. De remvoering was idd los aan het laten. Goede tip! Ik laat alles vernieuwen. Is wel even slikken (beurtje wordt zo wat duurder dan verwacht), maar dan kan ik er ook weer een hele tijd mee vooruit.
Nogmaals dank voor jullie reacties!
Nogmaals dank voor jullie reacties!
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8503
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
En je hebt ook nog de mooiste velgen die er zijn voor de V70, Thor !!
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
En zo te zien zelfs de Black Chrome. Dus echt de aller- allermooiste. (Ik heb ze namelijk zelf ookBlackcurrantV70 schreef: En je hebt ook nog de mooiste velgen die er zijn voor de V70, Thor !!


VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 27.06.2013 - 13:59
Robert van Iersel schreef: De aankoop is een feit. Gisteren de black edition bij Auto Ambacht in Zoetermeer gekocht. Eerlijke verkoper. De auto mocht op de brug zodat mijn monteur de auto goed heeft kunnen bekijken (punt uit de vorige posts).
Er waren wat kleinigheidjes aan de auto, maar voor het geld kon ik hem niet laten staan. De auto heeft wat schade aan de rechter voorportier en de lak op de achterklep zit los over een lijntje van 10cm. Het lijkt oxidatie van binnenuit. Is dat een bekend probleem? Wat kan ik daar het beste aan (laten) doen?
Verder fluit de motor kort als ik stevig doortrek. Mijn monteur dacht niet dat het de turbo was omdat het fluiten maar kort is (niet continu tijdens het doortrekken). Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en of ik er wat aan moet laten doen?
In de auto zitten een parrot karkit, dus ik kan (bluetooth) bellen met mijn iphone 5s. Ik wil echter ook muziek kunnen afspelen en mijn iphone kunnen opladen. Hebben jullie tips wat ik dan het beste kan aanschaffen? Een fatsoenlijke oplossing of een budget oplossing? Ik heb al wat op het forum zitten lezen, maar er staat zoveel info op dat ik door de bomen het bos niet meer zie...
Bedankt vast voor jullie reactie.
Muziek afspelen kan via een cassette adapter. Die heb ik ook. Je stopt de casssette in de cassettespeler en de plug die eraan zit in je iphone of MP3 speler en dan kun je de muziek van je Iphone/MP3 speler afspelen via het cassettedeck. Werkt perfect en kost weinig!!
http://www.allekabels.nl/autoradio-kabe ... tAodWlIAkg
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Ik heb zo´n MP3 speler met een radiozendertje erin. Gewoon van de Aldi. 18 euri en werkt prima, Inpluggen in de 12V aansluiting en.... Muziek
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =