V70 - 2.4t automaat - Toerental stuitert

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
jveenhof
Starter

Goedemorgen!

Ik heb een aantal maanden terug een V70 2.4t gekocht. Prima auto met een erg krachtige, soepele motor! Maar... het toerental is niet mooi strak. Bij 50 en bij 70 km/u stuitert 'ie nogal in de toeren.

Dit lijkt 'ie alleen te doen wanneer ik zelf het gaspedaal bedien. Op cruisecontrol doet 'ie het ook, maar dan schakelt 'ie een keer terug en dan is het probleem weg.

Ter verduidelijking heb ik er een video van geschoten.

Omdat ik nog garantie heb, is de auto terug gegaan naar de garage. Die hebben er aardig wat aan gedaan / geprobeerd. Ik weet dat ze hetvolgende geprobeerd hebben:

Nieuwe software
LMM vervangen
Gasklephuis schoongemaakt
Automaatbak spoeling

Ze kunnen het echter niet achterhalen. Wel is me beloofd dat als de versnellingsbak kapot gaat, ik een nieuwe krijg. Echter is het niet heel comfortabel rijden zo...
Voor ik terug ga naar de garage, vroeg ik me af of het een bekend probleem is. En wat de oorzaak / oplossing is.

Alvast bedankt!

[youtube]lskyiSTLeEw[/youtube]
Laatst gewijzigd door jveenhof op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
kevinwalter
5th Gear member
Contacteer:

Gasklephuis schoongemaakt

Het kan zijn dat je gasklep gewoon versleten is. Al maak je hem schoon, dat heeft dan weinig zin.
Wat is je KM stand?

http://volvo-forum.nl/viewforum.php?f=3

Je kan je zelf hier voorstellen. Dan weten we nog meer over je auto. :)
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
jveenhof
Starter

Hi Kevin,

Dat zou inderdaad kunnen. Km. stand is net geen 250.000km.

Wanneer het gasklephuis versleten is, zou je dat dan alleen bij specifieke snelheden / toerentallen kunnen merken? En ook dat het weg is bij cruisecontrol?

Zal me daar zeker even voorstellen, maar ik heb nog geen knappe foto's van de auto :D
Laatst gewijzigd door jveenhof op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Lexus76
3rd Gear member

Ik heb precies hetzelfde met mijn D5 uit 2006. Ik heb eens de bak laten flushen, maar dat hielp niet. Ik kocht de auto met 175000 km op de teller. Nu heeft hij 200000 gelopen. Het is niet erger geworden, maar ook niet minder. Ik heb er veel over gegoogled, maar niet echt iets kunnen vinden. Het komt vaker voor en als je er echt iets aan wil doen, moet waarschijnlijk je bak uit elkaar. Er zijn hier heel veel mensen die je dit precies uit kunnen leggen, maar helaas ging dat mijn technisch verstand te boven. Ik heb er mee leren leven en so far so good..
Viano 3.0 Cdi '06
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
jveenhof
Starter

Lexus76 schreef: Ik heb precies hetzelfde met mijn D5 uit 2006. Ik heb eens de bak laten flushen, maar dat hielp niet. Ik kocht de auto met 175000 km op de teller. Nu heeft hij 200000 gelopen. Het is niet erger geworden, maar ook niet minder. Ik heb er veel over gegoogled, maar niet echt iets kunnen vinden. Het komt vaker voor en als je er echt iets aan wil doen, moet waarschijnlijk je bak uit elkaar. Er zijn hier heel veel mensen die je dit precies uit kunnen leggen, maar helaas ging dat mijn technisch verstand te boven. Ik heb er mee leren leven en so far so good..
Toevallig ook een automaat?

Ja, ik denk dat de garage ook wel weet dat de bak waarschijnlijk uit elkaar moet om het op te lossen. En hier wachten ze mee, tot de bak kapot is. Maar waarschijnlijk gaat 'ie hier niet stuk van. Het rijdt alleen niet zo comfortabel. Zal wel mee te leven zijn denk ik, of wanneer je meer gebruik maakt van de CC is het helemaal weg.
Met de nieuwe software schakelt 'ie dan een versnelling terug, zodat 'ie rond de 2000 tpm draait. Dan heb je er geen last van.

Waar kan ik meer informatie over de oplossing vinden, waarmee de bak uit elkaar moet? Heel misschien kan ik het zelf, of anders terug naar de garage met de oorzaak. Het is een hele schappelijke garage, dus goede kans dat ze het wel repareren.
Gerald de Groot
4th Gear member
Contacteer:

Waar is je automaat geflushed? Niet iedereen doet het op de juiste manier. Ik zou even contact opnemen met Gery Slot van GS Powerflush (forum sponsor) en overleggen of het daar aan kan liggen.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
chalith
2nd Gear member

Hoi,

het lijkt erop dat de wagen niet goed in de lockup komt.

dat heb ik ook gehad, ik heb mijn bak daarvoor gespoeld en de adaptatie procedure doorlopen.

mijn lockup issues zijn verdwenen.

mijn verhaal staat onder "doe het zelf automaat flush"

groeten

Gerrit
jveenhof
Starter

@Gerald de Groot De wagen komt bij H.J. de Lange vandaan. Ik weet niet of ze zelf kunnen flushen, of waar ze dat anders laten doen.

@chalith Ik zal even je topic opzoeken, als het daarmee op te lossen is ben ik zeer gelukkig :)
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”