Goedenavond,
kan iemand misschien uitleggen wat de juiste typebenaming is van de Volvo 200-serie?
op internet heb ik dit gevonden:
Bij de introductie duidde men de verschillende varianten aan met de volgende typenummers:
242, 4-cilinder, tweedeurs sedan
244, 4-cilinder, vierdeurs sedan
245, 4-cilinder, estate
262, 6-cilinder, tweedeurs sedan
264, 6-cilinder, vierdeurs sedan
Later verschenen:
265, 6-cilinder, estate
262C, een door Bertone ontworpen coupé op basis van de 264
Een van de meerdere aanpassingen in 1983 betrof een wijziging van de typenummering. Vanaf deze upgrade werden alle modellen Volvo 240 of 260 genoemd. Intern en bij liefhebbers zijn de oude typenummers in gebruik gebleven om de verschillende varianten aan te duiden
Nu is onze Volvo als 244 geregistreerd, dus dan zou het een 4 cilinder 4 deurs moeten zijn maar het is een 6 cilinder vierdeurs. dus dan zou het een 264 of ook wel gezegd een 260 moeten zijn? graag zou ik nu wel is willen weten hoe het echt is.
typebenaming 200-serie
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30292
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dan is de dieselmotor de uitzondering die de regel bevestigt in de logica van de type aanduidingen bij de Volvo 200 serie.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Arjan.
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 06.11.2009 - 14:42
- Locatie: Utrecht
Klopt wel gewoon hoor. De diesel heeft nooit 264 geheten. Hij heette 244 D6 en later gewoon 240 DIESEL.244owner schreef: jup, hij is in 2011 geïmporteerd vanuit Italië, jammer zou het wel leuk vinden als het allemaal netjes klopten.
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
Bij de diesel liep de type-codering fout. Want dat was een 6 cilinder.Arjan. schreef:Klopt wel gewoon hoor. De diesel heeft nooit 264 geheten. Hij heette 244 D6 en later gewoon 240 DIESEL.244owner schreef: jup, hij is in 2011 geïmporteerd vanuit Italië, jammer zou het wel leuk vinden als het allemaal netjes klopten.
Vandaar dat dit ook in de eerste jaren een 244 GL D6 was.
laatste Volvo (960) verkocht
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Waren de eerste D6-en niet een kleinere motor? 2 liter of zoiets? De D24's zaten bij mijn weten alleen in de 700-900 serie
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
Je had een D6, maar in sommige landen ook nog een D5.
D6 was een 2.4 liter 6-cilinder, geleverd met en zonder Turbo intercooler
D5 was een 2.0 liter 5-cilinder
Volgens de verhalen in samenwerking met VW ontwikkeld (VW gebruikte hem o.a. in de LT-bus), maar als je goed op het blok keek, wemelde het van de VW en Audi-logo's
D6 (2.4 liter) werden geïntroduceerd in de 240 (ik meende 1979/1980) en zijn vervolgens in de 7-serie (740/760/780) gelepeld en de 9-serie (940/960)
D6 was een 2.4 liter 6-cilinder, geleverd met en zonder Turbo intercooler
D5 was een 2.0 liter 5-cilinder
Volgens de verhalen in samenwerking met VW ontwikkeld (VW gebruikte hem o.a. in de LT-bus), maar als je goed op het blok keek, wemelde het van de VW en Audi-logo's
D6 (2.4 liter) werden geïntroduceerd in de 240 (ik meende 1979/1980) en zijn vervolgens in de 7-serie (740/760/780) gelepeld en de 9-serie (940/960)
Laatst gewijzigd door dbosker op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
laatste Volvo (960) verkocht
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.