Stoelen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
formatc
1st Gear member

Hoi,

Ik vroeg me af of of er nog verschil zat tussen de stoelen van een R-Design en de rest van de pakketten (behalve de stof)

Gr,

Bjorn
lint
Geartronic member

Welkom.
Volgens mij heeft de R-Design uitvoering sport stoelen met een ander stiksel.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
V50 R
6th Gear member

De stoelen zijn in de basis hetzelfde, alleen door andere bekleding voelt het anders aan. Ik vond de summum stoelen anders zitten dan de r design. Maar dat is persoonlijk denk ik.
formatc
1st Gear member

In wat voor opzicht anders zitten?
fauquemont
Starter

Tijdens de proefrit zei de dealer dat er geen verschil zat in de vorm van de stoelen van de R-design en andere uitvoeringen. Wij hebben proef gereden met een R-design maar al gauw bleek dat mijn vrouw niet lekker zat in de stoel. Op een bepaalde plek drukte de rugleuning in haar rug en dit kon niet met de lendesteun verholpen worden. We mochten daarna in een Summum uitvoering rijden en hier had ze geen probleem met de stoel.
We hebben dus voor de Summum uitvoering gekozen.
V50 R
6th Gear member

@Bjorn, ik zou gewoon even gaan proef zitten in een paar auto's. Het is heel persoonlijk, iedereen heeft een ander postuur. Stoelen zijn zoals ik aangaf gelijk, echter door de bekleding voelen de stoelen anders. Ik ben uiteindelijk voor de summum gegaan, deze vond ik prettiger zitten. En na 10k km ben ik erg blij met mijn keuze.
formatc
1st Gear member

JA dat moet ik ook gaan doen hoewel ik eerst een paar keuzes moet maken.
Ik heb proef gereden in een R-Design en die vinden wij beide erg mooi.
Ook de hemel in het zwart, helemaal super.
Het enige wat ik zelf niet mooi vind is de uitlaten, deze heb ik het liefst zoals de styling kit (de platte pijpjes).

Dus het is een (luxe) keuze die we moeten maken. Zwarte hemel dus R-Design met ronde pijpen of een momentum uitvoering met styling kit en een lichte hemel
V50 R
6th Gear member

Ocean racing kan ook met zwarte hemel, dat geen optie?
pdw
2nd Gear member

En daar kun je dan eventueel die platte pijpjes op nemen... (heb ik overigens bewust niet gedaan)....
Afbeelding - V40 D4 Business, Ocean Race, Black Sapphire metallic, Zwart interieur + zwarte hemel, Business Pack Connect, Scandinavian Line, Security Line, 18" Ixion...
formatc
1st Gear member

Hey dat is idd een goed idee :-)

@pdw, waarom niet? Smaak?
Fab1Man
2nd Gear member

Ik heb zelf de elektrische stoelen en daarbij is nog het verschik dat je de zitten qua hoek kunt aanpassen. Ik heb deze helemaal omhoog staan waardoor je meer een Kuip vorm krijgt. Kan ook een groot verschil maken, mijn vader heeft de normale stoelen waarbij dit niet kan en ik mis de steun dan een beetje (lange benen).
rob1985
2nd Gear member

De elektrisch verstelbare stolen zitten heerlijk. Ik ben er afgelopen zondag mee naar Italië gereden. In m'n vorige auto moest ik na een tijdje altijd even anders gaan zitten, maar in deze was dat niet niet nodig. Je komt dat een stuk uitgeruster aan :)

Of de stoelen van de r design anders zijn weet ik niet, maar ik kan wel beamen dat de 'kuip mogelijkheid' bij elektrische verstelbare stoelen perfect is. Als die eenmaal op Max staat, dan is het net of je van je stoel afglijdt in de normale stand. Maar ik dat dat ook de handmatig verstelbare stoelen die optie hadden, maar mss vergis ik me...
spacewagon
3rd Gear member

rob1985 schreef: De elektrisch verstelbare stolen zitten heerlijk. Ik ben er afgelopen zondag mee naar Italië gereden. In m'n vorige auto moest ik na een tijdje altijd even anders gaan zitten, maar in deze was dat niet niet nodig. Je komt dat een stuk uitgeruster aan :)

Of de stoelen van de r design anders zijn weet ik niet, maar ik kan wel beamen dat de 'kuip mogelijkheid' bij elektrische verstelbare stoelen perfect is. Als die eenmaal op Max staat, dan is het net of je van je stoel afglijdt in de normale stand. Maar ik dat dat ook de handmatig verstelbare stoelen die optie hadden, maar mss vergis ik me...
Klopt, ook bij de handmatige stoelen kun je dit instellen. De ene hendel brengt de achterkant van de zitting naar boven. De andere hendel de voorkant van de zitting. Daarmee kantel je de stoel naar achteren.
Mijn V40: D2 Summum
pdw
2nd Gear member

Begreep wel dat de elektrisch verstelbare stoelen minder "diep" konden toch? Maar we worden allemaal een dagje ouder (haha)....

Platte pijpjes vind ik inderdaad zelf minder mooi, R-Design pijpen net iets te groot (voor op een dieseltje), dus de "normale" D4 pijpjes zijn top!
Laatst gewijzigd door pdw op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding - V40 D4 Business, Ocean Race, Black Sapphire metallic, Zwart interieur + zwarte hemel, Business Pack Connect, Scandinavian Line, Security Line, 18" Ixion...
formatc
1st Gear member

Dit gaat em waarschijnlijk worden:
Volvo V40 D4 Business Volvo Ocean Race Black Sapphire metallic
Leder Charcoal/Charcoal/Charcoal, zw. hemel
Business Pack Connect
Noodreservewiel
Extra getint glas achterportieren/achterklep
Neerklapbare rugleuning passagierstoel
Zonder motortypeaanduiding
12V-aansluiting in bagageruimte
Keyless start
Exterior Styling-kit
Dakspoiler

18"Ixion II 225/40R18

Nu even kijken wat de LM gaat doen en misschien is er nog wat budget over voor de Intelli bleepjes
Laatst gewijzigd door formatc op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
zonoskar
3rd Gear member
Contacteer:

Als je budget nodig hebt, zou je keyless drive start kunnen laten vallen. Je hebt er niet veel aan, je moet toch nog de deuren open maken met de sleutel. Als je hem dan toch in de hand hebt, kun je De auto er ook wel mee starten. Na het starten kun je de sleutel er weer uithalen ivm andere sleutels die je er misschien aan je sleutelbos hebt. Enneh, een ocean race en dan niet de speciale kleur nemen...jammer :D
Laatst gewijzigd door zonoskar op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
formatc
1st Gear member

Ik had idd keyless drive genomen omdat ik aannam dat de sleutel in het contact bleef en ik loop vaak met een megasleutelbos in de ronte.
Gewoon zwart, ik vind geen enkele andere kleur mooi :-)
MichelR
6th Gear member

Even wat ophelderen over Keyless:

Keyless houd je sleutel gewoon in je jas/broek zak.. Hebt hem nergens voor nodig..

Alleen handvat aanraken om te opnemen en op knop op handvat drukken om te sluiten.
Hoeft sleutel niet in het contact te steken..
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
zonoskar
3rd Gear member
Contacteer:

Er zijn 2 Keyless varianten. Ik zag de Keyless start in zijn lijstje staan. Dat is dus echt alleen maar dat je de sleutel niet in het slot hoeft te steken om de auto te starten. Keyless drive is idd dat je de sleutel in je broek kunt laten zitten en de deuren kunt openen zonder ergens op te drukken oid. En ook zonder sleutel starten dus. Maar daarbij moet je dus ook het alarmsysteem nemen, wat het meteen een hele dure optie maakt. Ik had het graag gehad, maar niet voor 1000 euro, alarm kan me gestolen worden (hopelijk de auto niet :)) Maar Keyless start is dus een optie van 275 euro die eigenlijk niet veel toevoegt omdat je de sleutel na het starten uit het slot kunt halen. Euh, allemaal volgens de dealer dus, want ik heb mijn V40 nog niet he?

/edit: ik zie wel dat als je het security line packket neemt, dat je dan voor 795 euro de keyless drive en het alarm kun krijgen op de ocean race. Dan is het nog steeds duur, bij Audi was de optie 550 euro meen ik en kon je dus nemen zonder extra opties.

/edit2: Heeft die ocean race nou echt geen LED dagrijverlichting? Het is een 115 euro optie. Toch wel Xenon hoop ik?
Laatst gewijzigd door zonoskar op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
MichelR
6th Gear member

Idd klopt..

Zelf wel gekozen voor Keyless drive + alarm..
Zeker in combinatie met Volvo On Call met ingebouwde track & trace toch wat veiliger qua diefstal.

Maar dat zegt tegenwoordig ook niets heb ik begrepen.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Plaats reactie

Terug naar “V40”