Inbouw radio uit China, iemand ervaringen?

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Coldsteel
Starter

bonsoir,

Ik koop morgen een V70, beetje oud (2004) maar prijs/prestatieverhouding is goed.
Na 5 jaar Land Rover Defender, daarvoor 3 jaar A6, daarvoor 3 jaar A4, daarvoor onder andere V50 en V40 gereden, kijk ik er naar uit!

Uiteraard ben ik al een tijdje aan het plannen om mijn cassettedeck(!) te vervangen, want ik blijf een tech lover.

Nu vind ik in China een aantal interresante apparaten, enkele voorbeelden:

http://www.aliexpress.com/item/Pure-And ... 06753.html
http://www.aliexpress.com/item/7-2-Din- ... 65040.html

Er zijn een aantal van deze met erg interresante prijzen, en intereresante opties erbij (rear view camera, trip recording, nav, dvd, OBD, internet, alles ingebouwd, of optioneel. Ik ben zeer geinteresseerd in ervaringen met deze units!

Mijn enige twijfel/vraag is PDC, werkt deze wel met deze apparaten? Ik zie een aantal posts dat PDC niet werkt met external radio's etc.. Misschien is mijn model V70 oud genoeg om hier geen last van te hebben? Advies gevraagd..

thx,
/steven
evert65
6th Gear member

leuk spul
krijgen we tzt fotos te zien van je 'nieuwe ' volvo?
keep calm!, your randomizer is running
Gerald de Groot
4th Gear member
Contacteer:

In mijn sprinter heb ik ook een dergelijke (volgens zeggen) betere Chinese namaak navi-radio. Er zitten erg veel functies op en de achteruitrijcamera werkt er ook prima op. Ik heb hem nu 2,5 jaar, maar nu begint hij toch al wel mankementen te vertonen. Regelmatig vast lopers en daarna kun je alles weer opnieuw instellen. Het begint nu toch wel een beetje te irriteren. En verder zijn de instellingen niet zo logisch zoals je van originele navi's gewend bent. Maar na 2,5 jaar kan er natuurlijk veel verbeterd zijn. Prijstechnisch is het wel erg interessant.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
flipjebetuwe23
3rd Gear member

pdc en stuur-bediening werken niet zonder nog een extra sturingskastje(swi-can) (weet niet of deze radio in het voorbeeld hier mee overweg kan)
ok weet ik niet hoe het radio ontvangst is bij deze
heb een "chinese dubbeldin" radio gehad (met bewegend front) met alles er op maar deze deed het na 1,5 jaar niet meer (geen beeld meer)
nu een blp-890 arm-version deze is net iets beter (komt ook uit die regio natuurlijk)
logischer menu vergeleken met de andere
maar ook die is voor dat geld het eigenlijk ook net niet
maar daar is al veel over geschreven op dit forum
zoals al aangegeven beide radio's hebben een minder goed ontvangst dan de hu- die er waarschijnlijk nu in zit
houd daar wel rekening mee
Laatst gewijzigd door flipjebetuwe23 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
v70n t5
CFE
evert65
6th Gear member

flipjebetuwe23 schreef:
nu een blp-890 arm-version deze is net iets beter (komt ook uit die regio natuurlijk)

maar ook die is voor dat geld het eigenlijk ook net niet?
welke adviseer je dan te kopen?
flipjebetuwe23
3rd Gear member

evert65 schreef:
flipjebetuwe23 schreef:

maar ook die is voor dat geld het eigenlijk ook net niet?
welke adviseer je dan te kopen?
ken de radio van de link niet dus daar kan ik niks over zeggen
maar de blp-890 met canbus kastje kost op dit moment volgens mij bijna 660 excl verzenden
dan heb je de simpele versie zonder dvb-t (was bij mij een losse unit de ontvanger moelijk te plaatsen achter radio dus zit er bij mij niet in)

die is in mijn beleving te duur voor wat je krijgt
en de updates die zouden komen heb ik ook nog niet gezien

maar zie topic
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ht=blp;890

staat genoeg over geschreven

zou denk ik voor een radio kijken waar bv DAB+ in zit
s6
v70n t5
CFE
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Ik weet niet welk modeljaar de V70 is die je morgen gaat kopen, maar de radio's die je in de link laat zien zijn voor MY04 en ouder.
Is je auto MY05, dan gaat dit niet passen. Als je het VIN nummer van de auto hebt, het 10 cijfer is een 4 of 5.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
flipjebetuwe23
3rd Gear member

deze dan
http://www.bluepower.se/en/product/audi ... t-arm.html

is voor "nieuwere" modellen

maar zoals gezegd geen topper
Laatst gewijzigd door flipjebetuwe23 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
v70n t5
CFE
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Vooral doen ... Jammer dat er verder nergens een service-punt is benoemd als er iets kapot gaat.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
evert65
6th Gear member

vooral doen, .....
tja als de hu1205 je in de steek laat, en je via de gekste achterafkoeienpaadjes naar je bestemming wil leiden
dan wil je inderdaad wel iets wat meer bij de tijd is
nb instelling hu1205 is snelste route , niet de kortste
Coldsteel
Starter

Bedankt voor de ervaringen, ik ga nog even zien welk MY mijn 'nieuwe' bolide is, volgens mij kan je met 2004 alle kanten op en ik heb nog geen chassisnummer..

Ik las dat de PDC pas per MY 2007 over de radio gaat, klopt dit? I

Windows CE is geen optie voor mij, ben een Android fan van het eerste uur. Dan heb je ook weinig problemen met menustructuur etc.

Vanmiddag auto halen, dan meteen een paar leds halen om alle lampjes te vervangen, zodra ik het MY weet alle filters en bougies bestellen, alle vloeistoffen drainen en vervangen, pook- en handremhoes zijn al besteld, nu nog even nadenken over een kuip/mat in de achterbak.
Coldsteel
Starter

Zo. Auto gehaald vandaag, was mooi gepoetst, reed lekker, en had bijna een volle tank peut, top geregeld. 8-)

Thuisgekomen snel MY gechecked, was '4' dus radio bestellen maar! Na zoeken, wikken en wegen is het deze geworden;
http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 18148.html

Ze hadden een mooie aanbieding om DHL levering gratis te doen, dus dan is ie er hopelijk volgende week. Zodra dit het geval is, zal ik de thread wel weer updaten (of zijn er ook 'product review' subfora?). <_<

Volgens mij zijn al die chassis hetzelfde, met dezelfde aansluitingen etc. We gaan zien. Ik heb ergens nog wel een huawei dongle liggen, dus die zal ik ook maar eens aansluiten. Geen idee wat PDC doet, maar dat gaan we dus nog zien..

Aangezien de sleuteltjes ook lam waren, (surprise surprise) heb ik ook maar meteen een paar probeersels besteld;
http://www.aliexpress.com/item/Volvo-fo ... 28880.html
en
http://www.aliexpress.com/item/2014-New ... 47978.html

Deze sleutels zijn volgens mij exact dezelfde als iedereen op eBay en Marktplaats aanbiedt, alleen goedkoper. Gratis verzending, maar met de luchtpost, dus kan een paar weekjes duren! :sleep:

Maandag ga ik zakelijk een paar dagen naar Volvo 'hemland', misschien pik ik daar nog een paar mooie dingetjes op voor mijn new ride!
flipjebetuwe23
3rd Gear member

Coldsteel schreef: Bedankt voor de ervaringen, ik ga nog even zien welk MY mijn 'nieuwe' bolide is, volgens mij kan je met 2004 alle kanten op en ik heb nog geen chassisnummer..

Ik las dat de PDC pas per MY 2007 over de radio gaat, klopt dit? I

Windows CE is geen optie voor mij, ben een Android fan van het eerste uur. Dan heb je ook weinig problemen met menustructuur etc.

Vanmiddag auto halen, dan meteen een paar leds halen om alle lampjes te vervangen, zodra ik het MY weet alle filters en bougies bestellen, alle vloeistoffen drainen en vervangen, pook- en handremhoes zijn al besteld, nu nog even nadenken over een kuip/mat in de achterbak.
had niet geien dat het om een andriod versie ging (niet goed gekeken bij informatie)
had alleen naar de eerste plaatjes gekeken en die staan ook bij radio's die op wince werken
vandaar mijn reactie

ben wel benieuwd hoe de andriod radio het gaat doen
en hoe eventuele updates gaan

heb namelijk ooit via aliexpress een tablet besteld en deze toen geupdated met een versie van de fabrikant sinds dien drama en niet werken/uitvallen, terug zetten naar orgineel firmware pakt ook niet meer en terug sturen geen optie want heen en terug verzend kosten zijn duurder als de tablet

ps houd er rekening mee dat er een transponder in de orginele sleutel zit en dat je deze wel moet overzetten
of ga je met de bestelde onderdelen het orgineel repareren ?
v70n t5
CFE
Oceanracer
Geartronic member

Zo, je laat er geen gras over groeien! Ik had nog willen zeggen dat de pasvorm lang niet altijd overeenkomt met het origineel en dat er veelal ook duidelijk kleurverschil in zit. Ook laat het geluid nogal te wensen over.

Voor minder geld kun je ook je "cassettedeck" vervangen door een ietwat moderner ogende HU803 en een externe versterker en (voor iets meer erbij) ook pop-up scherm met diverse kastjes voor streaming, telefoon, rearview, enz...

Desondanks hoop ik dat de radio je goed gaat bevallen en lees hier graag je bevindingen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Coldsteel
Starter

hi Oceanracer,

Ik ben meestal van het uitzoeken en kijken etc etc, maar dit is moeilijk uitzoeken, en waarschijnlijk maakt deze man de install van Android zelf, en laat ie de rest in een megafactory in elkaar schroeven. Wat vreemd is, is dat ie per vandaag gewoon weer $130 duurder is..

Qua geluid en kleur etc.. We gaan het zien. Ik heb niet zoveel zin om het hele dash te verbouwen, maar ook geen zin om mn voorruit vol te plakken met telefoons en tomtoms etc etc. Ik hou je op de hoogte.

thx,
/steven

PS: De seller van de 2e sleutel-link (die van de 1/2 unit, met volvo merkje) mailde me dat ze er geen heeft met merkje (de motivatie voor mij om deze te kiezen). Denk dat ik die maar afbestel.
Oceanracer
Geartronic member

Dat is zeker vreemd... Is er ook zicht op wanneer je hem kunt verwachten?
Laatst gewijzigd door Oceanracer op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Coldsteel
Starter

De melding is: 3-6 dagen shipping met DHL, shipping binnen 5 dagen. Ik reken op volgend weekend knutselen :-)
Coldsteel
Starter

@Flipje, Ik weet dat niet alles zo mooi is als het op de foto staat.. :-) En het risico om een miskoop te doen is (licht) verkleind door reviews, maarja. Je weet het nooit.. Ik kan er altijd nog een (veel te dure en beperkte) orginele radio in doen.

Trouwens, als je kijkt naar wat fabrikanten tegenwoordig in hun auto's doen, loopt dit altijd hopeloos achter (laat staan als je een auto uit 2004 hebt ;-) ) Ik zou het verwelkomen als er fabrikanten komen die hun auto's uitrusten met meer standaard hardware en software, zodat je als koper kan kiezen!

Bij het 'onderzoeken' van mn achterbak kwam ik trouwens een piezo buzzer tegen, vermoed dat dit de PDC is, en ik dus geen last ga hebben met het moeten in-linken van de PDC via CAN op radio.. *note to self:bestel haynes manual*

thx,
/steven
V50 R
6th Gear member

Je pakket kan alleen wel flink vertraging oplopen, doordat apple momenteel bijna alle ruimte inneemt voor het overvliegen met Dhl/Fedex van de nieuwe gadgets die komende dinsdag worden gepresenteerd. Wereldwijd 70-80miljoen stuks! Dus hoop dat ze nog een plekje voor je pakketje hebben in het vliegtuig! ;)
Coldsteel
Starter

Typisch, dat Apple mijn Android levering beinvloedt!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”