Zoals in mijn andere topic is te lezen willen we een ander auto kopen waarbij de kans dat het een V70 wordt, groot is. In eerste instantie zaten we alleen te denken aan en V70N echter tot mijn verbazing is het verschil in prijs tussen een late V70N niet heel groot met een V70NN.
Om het andere draadje niet te vervuilen hier in de juiste sectie voor de V70NN mar even een nieuw topic gestart.
Mijn vraag is zoals de titel zegt, welk groot onderhoud ik kan verwachten bij een V70NN Diesel bij specifieke km standen.
Uit de diverse andere topics heb ik het volgende een beetje kunnen destilleren (als ik het goed heb begrepen);
~ 90k/100k km: distributie riem
~ 180k km: (schijf)remmen
~ 200k km: distributie riem, vliegwiel, koppeling
Ik ben benieuwd of dit een beetje klopt volgens jullie en naar eventuele aanvullingen.
Alvast bedankt,
Marc
Verwacht groot onderhoud bij specifieke km standen ?
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Hoi, de prijzen van de onderhoudsbeurten kan je vinden op de Volvocars website hoor, inclusief de distributieriem vervanging.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Distributie moet om de 180 k, remmerij kun je vanaf de 150 K rekening mee gaan houden. Verder elke 30 K een beurtje.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29552
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Valt eigenlijk best wel mee die onderhoudskosten, als je zelf het onderhoud of delen daarvan doet heb je het arbeidsloon ook nog uitgespaard.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 22.01.2013 - 19:57
- Locatie: Zwolle
Lint, denk dat de meeste (nieuwere) Volvo-rijders qua doehetzelfen niet verder komen dan af en toe ruitensproeiervloeistof bijvullen en de wagen door de wasstraat halen.
Dual massa vliegwiel krijg je na 200K, maar als je tegen rammelen kunt hoef je um niet meteen te laten vervangen. Is wel een dure reparatie / vervanging, zou ik gelijktijdig met de koppeling laten vervangen als die er aan toe is.
Dual massa vliegwiel krijg je na 200K, maar als je tegen rammelen kunt hoef je um niet meteen te laten vervangen. Is wel een dure reparatie / vervanging, zou ik gelijktijdig met de koppeling laten vervangen als die er aan toe is.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29552
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat kan wel waar zijn maar bepaalde zaken kan je ook goed zelf doen als je handig genoeg bent. De auto door de wasstraat halen is natuurlijk verboden dat is een doodzondeRudyZ schreef: Lint, denk dat de meeste (nieuwere) Volvo-rijders qua doehetzelfen niet verder komen dan af en toe ruitensproeiervloeistof bijvullen en de wagen door de wasstraat halen.
Dual massa vliegwiel krijg je na 200K, maar als je tegen rammelen kunt hoef je um niet meteen te laten vervangen. Is wel een dure reparatie / vervanging, zou ik gelijktijdig met de koppeling laten vervangen als die er aan toe is.

XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Ik zou het altijd gelijktijdig laten doen. De wet van behoud van ellende zegt dat hierna vrijwel direct de koppeling komt. En het zooitje is toch los, wat maken dan in prijs die twee koppelingsplaatjes met de druklager nog voor meer kosten. En dan ben je er weer voor jaaaaaaren vanaf.....vervanging, zou ik gelijktijdig met de koppeling laten vervangen als die er aan toe is.
Precies, een lucht- en interieurfilter kan iedereen wel verwisselen, daar hoef je niet gestudeerd voor te hebben.......maar bepaalde zaken kan je ook goed zelf doen als je handig genoeg bent....
Even eronder liggen en olie met het filter verwisselen is al iets lastiger, maar ook goed te doen. Type olie staat in het boekje.
En bij een benzine motor de 4 of 5 bougies verwisselen is ook niet moeilijk, als je een bougiesleutel hebt.
Dan heb je de beurt al gehad! Prijs aan deze onderdelen is ongeveer € 70 - 90.
Deze bovenstaande werkzaamheden bij de volvo, bij geen andere zaken: ongeveer € 400.
Kan me wel voorstellen dat remmen, schokdempers, distributieriem en draagarmen oid al voor de gemiddelde rijder al lastig is, en daar niet aan willen/kunnen beginnen.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
@wim, Voor die 70 - 90 € heb je misschien net de olie de rest zul je ook nog moeten kopen en de olie afvoeren
luchtfilter, olie en bougies wisselen bij de dealer € 400,= lijkt me ook wat overdreven voor dat bedrag gebeurt echt meer.
luchtfilter, olie en bougies wisselen bij de dealer € 400,= lijkt me ook wat overdreven voor dat bedrag gebeurt echt meer.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Olie koop ik bij Brezan: 5 l voor 32,50. En de rest bij www.onderdelendirect.nl.
Was voor de D5 altijd onder de € 90 klaar, en eigenlijk voor de V50 ook. Olie is idd wel het duurste, het "zwarte goud" dus. Oude olie afvoeren kun je, tenminste hier in Leusden, gewoon afgeven bij het gemeentedepot, gratis.
Meer echte vervanging gebeurt echt niet bij een beurt, en als het wel gebeurt, wordt dat gewoon extra gefaktureerd.
Wat wel, denk ik, gebeurt is een totale controle (ruitenwisser, schokdempers, accutest, verlichting, remmen, alle overige functies) en een heus proefritje, jippie!
Was voor de D5 altijd onder de € 90 klaar, en eigenlijk voor de V50 ook. Olie is idd wel het duurste, het "zwarte goud" dus. Oude olie afvoeren kun je, tenminste hier in Leusden, gewoon afgeven bij het gemeentedepot, gratis.
Meer echte vervanging gebeurt echt niet bij een beurt, en als het wel gebeurt, wordt dat gewoon extra gefaktureerd.
Wat wel, denk ik, gebeurt is een totale controle (ruitenwisser, schokdempers, accutest, verlichting, remmen, alle overige functies) en een heus proefritje, jippie!
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 22:47
- Locatie: Twente
Bedankt voor de reacties !
Het ging me er inderdaad om welk onderhoud er nodig is bij welke km stand en niet de kosten voor een dergelijke beurt bij een dealer.
Een standaard 30k beurt kost bij de Dealer inderdaad ca € 400,= en elke 60K ruim € 500,=. De kosten worden met name gedreven door de uurtarieven welke de grote dealers rekenen.
De reden van de vraag is dat ik bij aanschaf een afweging wil maken tussen km stand, vraagprijs en verwacht onderhoud. Soms is het m.i. verstandiger om bij de koop specifiek af te spreken vs de laatste paar honderd euro "praat-geld".
Verder heb ik ook de ervaring dat je bepaald onderhoud prima zelf kunt doen en daarmee veel geld kunt besparen. Verder heb ik mijn huidige auto's ook niet bij de dealer in onderhoud voor de dingen die ik niet zelf kan doen en ben prima tevreden en betaal een fractie van bovenstaande kosten. Alles overigens netjes op factuur en dus niet zwart ! Zo moest ik laatst de egr klep laten vervangen op onze VAG concern auto; rekening nog geen € 200,=.
Tzt zal dus ook de Volvo bij ditzelfde bedrijf in onderhoud gaan.
Het ging me er inderdaad om welk onderhoud er nodig is bij welke km stand en niet de kosten voor een dergelijke beurt bij een dealer.
Een standaard 30k beurt kost bij de Dealer inderdaad ca € 400,= en elke 60K ruim € 500,=. De kosten worden met name gedreven door de uurtarieven welke de grote dealers rekenen.
De reden van de vraag is dat ik bij aanschaf een afweging wil maken tussen km stand, vraagprijs en verwacht onderhoud. Soms is het m.i. verstandiger om bij de koop specifiek af te spreken vs de laatste paar honderd euro "praat-geld".
Verder heb ik ook de ervaring dat je bepaald onderhoud prima zelf kunt doen en daarmee veel geld kunt besparen. Verder heb ik mijn huidige auto's ook niet bij de dealer in onderhoud voor de dingen die ik niet zelf kan doen en ben prima tevreden en betaal een fractie van bovenstaande kosten. Alles overigens netjes op factuur en dus niet zwart ! Zo moest ik laatst de egr klep laten vervangen op onze VAG concern auto; rekening nog geen € 200,=.
Tzt zal dus ook de Volvo bij ditzelfde bedrijf in onderhoud gaan.
