Op onze Provinciale weg zitten nogal wat korte hobbels. Ik merk dat als ik daarover rij, de achterkant van de V60/D5/2012, naar rechts wegdribbeld. De auto loopt dus even uit zijn spoor. Dat wordt wel weer gecorrigeerd, omdat het een voorwiel aangedreven auto is, maar op de snelweg met hogere snelheden kan het natuurlijk wel gevaarlijker zijn. De dealer heeft de schokbrekers links en rechts gewisseld, maar dat heeft niets geholpen. Het is dus niet bij elke hobbel, maar alleen bij van de gemene korte hobbels in de weg.
De dealer heeft de ophanging , enz. nagekeken, maar geen onregelmatigheden kunnen vinden.
Nu is mijn vraag of andere leden daar ook "last" van hebben. Dus dat het een normaal verschijnsel is.
Zo niet, wat zou dan de oplossing kunnen zijn om dit tegen te gaan.
Robbert-Jan
Uit het spoor.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Strakker af laten veren/iets verlagen zou kunnen helpen. Maar ik ga eerder voor de optie "produkteigenschap" als je verder geen klachten hebt ten aanzien van de wegligging zou ik het mooi zo laten en de hobbels iets minder snel nemen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
Als de achterwielophanging is gecontroleerd door de dealer en er geen afwijkingen zijn gevonden valt dit euvel inderdaad onder het hoofdstuk producteigenschap.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
Te hoge bandenspanning ?