Ik kwam net dit stukje tegen op de Telegraaf.
Waarin Lex Kerssemakers zegt dat er geen toekomst is voor de Diesel Hybride.
En dat ze over gaan op een Benzine Hybride.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ide__.html
Geen toekomst voor Diesel Hybride
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 22.01.2013 - 19:57
- Locatie: Zwolle
Lijkt me funest voor de lease Volvo's. Bijtellingtechnisch kan het wel gunstig zijn, maar in de praktijk komt een benzine hybride qua verbruik niet in de buurt van een beetje zuinige diesel en aan het eind van de maand moet de brandstofrekening wel door iemand betaald worden.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30358
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het is een duidelijk standpunt waar best wel wat voor te zeggen is. Wij zullen zien welke gevolgen dat gaat hebben voor de verkoop en de leasemarkt. Volgens mij worden de bijtellings regels in Nederland ook aangepast in de toekomst.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Ik geloof uberhaupt niet in auto's met snoeren in NL, je hoeft daarvoor alleen maar naar een gemiddelde woonwijk te kijken.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Werkt echt prima met snoeren, maar ik was in Den Haag gisteravond en elk laadpunt was vrij, bleek ook een e-laad punten te zijn, die sinds kort een heel hoog starttarief heeft. Ik denk dat ze dat toch wel merken...
Maar goed wat moet ik nu eind 2015 nemen dan? Want dan kan ik 60maanden 7% bijtelling nemen en hebben ze geen diesel hybrid meer... Grr
Maar goed wat moet ik nu eind 2015 nemen dan? Want dan kan ik 60maanden 7% bijtelling nemen en hebben ze geen diesel hybrid meer... Grr
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 22.01.2013 - 19:57
- Locatie: Zwolle
Och, gewoon een netto V40 leasen, kom je met je bijtelling amper op 250 euro per maand. Daar rij jij prive geen nieuwe auto voor.Paul schreef: Werkt echt prima met snoeren, maar ik was in Den Haag gisteravond en elk laadpunt was vrij, bleek ook een e-laad punten te zijn, die sinds kort een heel hoog starttarief heeft. Ik denk dat ze dat toch wel merken...
Maar goed wat moet ik nu eind 2015 nemen dan? Want dan kan ik 60maanden 7% bijtelling nemen en hebben ze geen diesel hybrid meer... Grr
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:

Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30358
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Zo is het maar net, ben ik helemaal met je eens.Mart van der Steeg schreef:Ik KOOP gewoon een auto/Volvo, die IK wil.....
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9379
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik koop hem ook zelf, maar zou best een hybride of elektrische auto willen. De techniek vind ik heel mooi, alleen de huidige verpakkingen niet. Ook die Tesla S vind ik niet zo heel bijzonder.
Eigenlijk zou het niet uit moeten maken of je het combineert met een diesel of benzine motor, ze worden er beide zuiniger van (als je er goed mee om gaat natuurlijk). Vanuit stilstand wegrijden kost gewoon belachelijk veel energie, en remmen is wel het meest domme wat je met een auto kan doen, doodzonde. Dat is nou precies waar ik zo'n hybride voor zou willen.
En hoe zit het met KERS?
Eigenlijk zou het niet uit moeten maken of je het combineert met een diesel of benzine motor, ze worden er beide zuiniger van (als je er goed mee om gaat natuurlijk). Vanuit stilstand wegrijden kost gewoon belachelijk veel energie, en remmen is wel het meest domme wat je met een auto kan doen, doodzonde. Dat is nou precies waar ik zo'n hybride voor zou willen.
En hoe zit het met KERS?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
+3lint schreef:Zo is het maar net, ben ik helemaal met je eens.Mart van der Steeg schreef:Ik KOOP gewoon een auto/Volvo, die IK wil.....

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
KERS?JeroenSpock schreef: Ik koop hem ook zelf, maar zou best een hybride of elektrische auto willen. De techniek vind ik heel mooi, alleen de huidige verpakkingen niet. Ook die Tesla S vind ik niet zo heel bijzonder.
Eigenlijk zou het niet uit moeten maken of je het combineert met een diesel of benzine motor, ze worden er beide zuiniger van (als je er goed mee om gaat natuurlijk). Vanuit stilstand wegrijden kost gewoon belachelijk veel energie, en remmen is wel het meest domme wat je met een auto kan doen, doodzonde. Dat is nou precies waar ik zo'n hybride voor zou willen.
En hoe zit het met KERS?
De beste hybride auto’s hebben een regeneratief remsysteem. Dit betekent dat bij het remmen energie wordt gegenereerd en opgeslagen in onboard accu’s. Zo wordt dus een gedeelte van de energie teruggewonnen die in eerste instantie nodig was om de auto in beweging te krijgen.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9379
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ja, een gedeelte. En zo lang men accu's blijft gebruiken blijft dat zo, want die kunnen gewoon niet zo snel zo veel energie opslaan. Laat ze maar hybride's bouwen met een joekel van een condensator om het op te vangen.
Het probleem is nu niet meer of er een benzine of dieselmotor mee werkt, maar de opslag van de elektrische energie en actieradius daar van.
Het probleem is nu niet meer of er een benzine of dieselmotor mee werkt, maar de opslag van de elektrische energie en actieradius daar van.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27704
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
En toch snap ik niet waarom ze van de dieselhybride af zouden willen.
Een diesel is efficiënter dan een benzine motor, dus het zou de zuinigste optie zijn. Qua uitstoot zijn ze tegenwoordig ook al keurig schoon, dus dat argument lijkt me ook niet heel sterk dat dat het is
Een diesel is efficiënter dan een benzine motor, dus het zou de zuinigste optie zijn. Qua uitstoot zijn ze tegenwoordig ook al keurig schoon, dus dat argument lijkt me ook niet heel sterk dat dat het is
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Richo
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
- Locatie: Limburg
blijf toch altijd hier aan denken als men over hybride en schoon begint (snap niet waarom ze überhaupt ermee doorgaan, tweedehands zijn ze niet aan de straatstenen kwijt te komen)fredhead schreef: En toch snap ik niet waarom ze van de dieselhybride af zouden willen.
Een diesel is efficiënter dan een benzine motor, dus het zou de zuinigste optie zijn. Qua uitstoot zijn ze tegenwoordig ook al keurig schoon, dus dat argument lijkt me ook niet heel sterk dat dat het is
De hybride
ik hou het wel bij de auto die ik graag rijd, hybrides of elektrische auto's vallen in mijn geval al snel af

Dit noem ik geen auto!
Laatst gewijzigd door Richo op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik koop ook wat ik wil, daarom heb ik nu een D6 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21751
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Telegraaf ...
Need I say more?
Need I say more?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
Waarom?fredhead schreef: En toch snap ik niet waarom ze van de dieselhybride af zouden willen.
Een diesel is efficiënter dan een benzine motor, dus het zou de zuinigste optie zijn. Qua uitstoot zijn ze tegenwoordig ook al keurig schoon, dus dat argument lijkt me ook niet heel sterk dat dat het is
Omdat het overgrote deel van deze aardkloot nog steeds denkt dat dieselmotoren voor boten, bussen, vrachtwagens en traktoren zijn.
Vooral voor de Europese markt worden er veel dieselmotoren in auto's gelepeld.
Dus, er is een grotere potentiële markt voor een hybride met een benzinemotor.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20840
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Zoals Kurt al aangeeft. Alleen in Europa is een diesel in een personenwagen levensvatbaar. In de Aziatische wereld en de USA is diesel alleen maar interessant voor zwaar transport. Zelfs in het VK is diesel niet meer geliefd. Overigens zijn in de Scandinavische landen diesels ook minder geliefd dan benzinewagens. Kijk maar hoe lang het geduurd heeft voordat Volvo (en SAAB) met een "acceptabele" dieselmotor kwamen.
Wereldwijd is de vraag naar benzine vele malen groter dan naar diesel. Ik snap de uitspraak dan ook wel.
Wereldwijd is de vraag naar benzine vele malen groter dan naar diesel. Ik snap de uitspraak dan ook wel.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)