Pagina 1 van 2
Geen toekomst voor Diesel Hybride
Geplaatst: 14.09.2014 - 14:22
door MichelR
Ik kwam net dit stukje tegen op de Telegraaf.
Waarin Lex Kerssemakers zegt dat er geen toekomst is voor de Diesel Hybride.
En dat ze over gaan op een Benzine Hybride.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ide__.html
Re: Geen toekomst voor Diesel Hybride
Geplaatst: 14.09.2014 - 14:36
door RudyZ
Lijkt me funest voor de lease Volvo's. Bijtellingtechnisch kan het wel gunstig zijn, maar in de praktijk komt een benzine hybride qua verbruik niet in de buurt van een beetje zuinige diesel en aan het eind van de maand moet de brandstofrekening wel door iemand betaald worden.
Re: Geen toekomst voor Diesel Hybride
Geplaatst: 14.09.2014 - 14:44
door lint
Het is een duidelijk standpunt waar best wel wat voor te zeggen is. Wij zullen zien welke gevolgen dat gaat hebben voor de verkoop en de leasemarkt. Volgens mij worden de bijtellings regels in Nederland ook aangepast in de toekomst.
Re: Geen toekomst voor Diesel Hybride
Geplaatst: 14.09.2014 - 15:07
door Mart van der Steeg
Ik geloof uberhaupt niet in auto's met snoeren in NL, je hoeft daarvoor alleen maar naar een gemiddelde woonwijk te kijken.
Re: Geen toekomst voor Diesel Hybride
Geplaatst: 14.09.2014 - 16:07
door Paul
Werkt echt prima met snoeren, maar ik was in Den Haag gisteravond en elk laadpunt was vrij, bleek ook een e-laad punten te zijn, die sinds kort een heel hoog starttarief heeft. Ik denk dat ze dat toch wel merken...
Maar goed wat moet ik nu eind 2015 nemen dan? Want dan kan ik 60maanden 7% bijtelling nemen en hebben ze geen diesel hybrid meer... Grr
Re: Geen toekomst voor Diesel Hybride
Geplaatst: 14.09.2014 - 16:42
door RudyZ
Paul schreef:
Werkt echt prima met snoeren, maar ik was in Den Haag gisteravond en elk laadpunt was vrij, bleek ook een e-laad punten te zijn, die sinds kort een heel hoog starttarief heeft. Ik denk dat ze dat toch wel merken...
Maar goed wat moet ik nu eind 2015 nemen dan? Want dan kan ik 60maanden 7% bijtelling nemen en hebben ze geen diesel hybrid meer... Grr
Och, gewoon een netto V40 leasen, kom je met je bijtelling amper op 250 euro per maand. Daar rij jij prive geen nieuwe auto voor.
Re: Geen toekomst voor Diesel Hybride
Geplaatst: 14.09.2014 - 18:14
door Mart van der Steeg

Ik KOOP gewoon een auto/Volvo, die IK wil.....
Re: Geen toekomst voor Diesel Hybride
Geplaatst: 14.09.2014 - 18:15
door MU
Mart van der Steeg schreef:

Ik KOOP gewoon een auto/Volvo, die IK wil.....
+1
Re: Geen toekomst voor Diesel Hybride
Geplaatst: 14.09.2014 - 18:31
door lint
Mart van der Steeg schreef:

Ik KOOP gewoon een auto/Volvo, die IK wil.....
Zo is het maar net, ben ik helemaal met je eens.
Re: Geen toekomst voor Diesel Hybride
Geplaatst: 14.09.2014 - 19:37
door JeroenSpock
Ik koop hem ook zelf, maar zou best een hybride of elektrische auto willen. De techniek vind ik heel mooi, alleen de huidige verpakkingen niet. Ook die Tesla S vind ik niet zo heel bijzonder.
Eigenlijk zou het niet uit moeten maken of je het combineert met een diesel of benzine motor, ze worden er beide zuiniger van (als je er goed mee om gaat natuurlijk). Vanuit stilstand wegrijden kost gewoon belachelijk veel energie, en remmen is wel het meest domme wat je met een auto kan doen, doodzonde. Dat is nou precies waar ik zo'n hybride voor zou willen.
En hoe zit het met KERS?
Re: Geen toekomst voor Diesel Hybride
Geplaatst: 14.09.2014 - 20:27
door V70/2.4D/2003
lint schreef:
Mart van der Steeg schreef:

Ik KOOP gewoon een auto/Volvo, die IK wil.....
Zo is het maar net, ben ik helemaal met je eens.
+3

Re: Geen toekomst voor Diesel Hybride
Geplaatst: 14.09.2014 - 21:23
door Mart van der Steeg
JeroenSpock schreef:
Ik koop hem ook zelf, maar zou best een hybride of elektrische auto willen. De techniek vind ik heel mooi, alleen de huidige verpakkingen niet. Ook die Tesla S vind ik niet zo heel bijzonder.
Eigenlijk zou het niet uit moeten maken of je het combineert met een diesel of benzine motor, ze worden er beide zuiniger van (als je er goed mee om gaat natuurlijk). Vanuit stilstand wegrijden kost gewoon belachelijk veel energie, en remmen is wel het meest domme wat je met een auto kan doen, doodzonde. Dat is nou precies waar ik zo'n hybride voor zou willen.
En hoe zit het met KERS?
KERS?
De beste hybride auto’s hebben een regeneratief remsysteem. Dit betekent dat bij het remmen energie wordt gegenereerd en opgeslagen in onboard accu’s. Zo wordt dus een gedeelte van de energie teruggewonnen die in eerste instantie nodig was om de auto in beweging te krijgen.
Re: Geen toekomst voor Diesel Hybride
Geplaatst: 14.09.2014 - 21:39
door JeroenSpock
Ja, een gedeelte. En zo lang men accu's blijft gebruiken blijft dat zo, want die kunnen gewoon niet zo snel zo veel energie opslaan. Laat ze maar hybride's bouwen met een joekel van een condensator om het op te vangen.
Het probleem is nu niet meer of er een benzine of dieselmotor mee werkt, maar de opslag van de elektrische energie en actieradius daar van.
Re: Geen toekomst voor Diesel Hybride
Geplaatst: 14.09.2014 - 22:01
door Fredhead
En toch snap ik niet waarom ze van de dieselhybride af zouden willen.
Een diesel is efficiënter dan een benzine motor, dus het zou de zuinigste optie zijn. Qua uitstoot zijn ze tegenwoordig ook al keurig schoon, dus dat argument lijkt me ook niet heel sterk dat dat het is
Re: Geen toekomst voor Diesel Hybride
Geplaatst: 15.09.2014 - 00:29
door M@rcel
V70/2.4D/2003 schreef:
lint schreef:
Mart van der Steeg schreef:

Ik KOOP gewoon een auto/Volvo, die IK wil.....
Zo is het maar net, ben ik helemaal met je eens.
+3
+4

Re: Geen toekomst voor Diesel Hybride
Geplaatst: 15.09.2014 - 01:19
door Richo
fredhead schreef:
En toch snap ik niet waarom ze van de dieselhybride af zouden willen.
Een diesel is efficiënter dan een benzine motor, dus het zou de zuinigste optie zijn. Qua uitstoot zijn ze tegenwoordig ook al keurig schoon, dus dat argument lijkt me ook niet heel sterk dat dat het is
blijf toch altijd hier aan denken als men over hybride en schoon begint (snap niet waarom ze überhaupt ermee doorgaan, tweedehands zijn ze niet aan de straatstenen kwijt te komen)
De hybride
ik hou het wel bij de auto die ik graag rijd, hybrides of elektrische auto's vallen in mijn geval al snel af

Dit noem ik geen auto!
Re: Geen toekomst voor Diesel Hybride
Geplaatst: 15.09.2014 - 06:45
door Paul
Ik koop ook wat ik wil, daarom heb ik nu een D6

Re: Geen toekomst voor Diesel Hybride
Geplaatst: 15.09.2014 - 07:11
door Msuidgeest
Telegraaf ...
Need I say more?
Re: Geen toekomst voor Diesel Hybride
Geplaatst: 15.09.2014 - 10:35
door Kurt1975
fredhead schreef:
En toch snap ik niet waarom ze van de dieselhybride af zouden willen.
Een diesel is efficiënter dan een benzine motor, dus het zou de zuinigste optie zijn. Qua uitstoot zijn ze tegenwoordig ook al keurig schoon, dus dat argument lijkt me ook niet heel sterk dat dat het is
Waarom?
Omdat het overgrote deel van deze aardkloot nog steeds denkt dat dieselmotoren voor boten, bussen, vrachtwagens en traktoren zijn.
Vooral voor de Europese markt worden er veel dieselmotoren in auto's gelepeld.
Dus, er is een grotere potentiële markt voor een hybride met een benzinemotor.
Re: Geen toekomst voor Diesel Hybride
Geplaatst: 15.09.2014 - 10:57
door V480-S60
Zoals Kurt al aangeeft. Alleen in Europa is een diesel in een personenwagen levensvatbaar. In de Aziatische wereld en de USA is diesel alleen maar interessant voor zwaar transport. Zelfs in het VK is diesel niet meer geliefd. Overigens zijn in de Scandinavische landen diesels ook minder geliefd dan benzinewagens. Kijk maar hoe lang het geduurd heeft voordat Volvo (en SAAB) met een "acceptabele" dieselmotor kwamen.
Wereldwijd is de vraag naar benzine vele malen groter dan naar diesel. Ik snap de uitspraak dan ook wel.